Delegació a Lleida

Vallverdú a Sant Martí de Riucorb

Acte de nomenament de l'escriptor lleidatà com a fill adoptiu de Sant Martí de Riucorb

Bernat Solé: "Reivindiquem, avui més que mai, la mirada de Josep Vallverdú envers Ponent, el país, la catalanitat, la llengua i la llibertat"

query_builder   18 setembre 2022 15:20

event_note Nota de premsa

Acte de nomenament de l'escriptor lleidatà com a fill adoptiu de Sant Martí de Riucorb

Bernat Solé: "Reivindiquem, avui més que mai, la mirada de Josep Vallverdú envers Ponent, el país, la catalanitat, la llengua i la llibertat"

Vallverdú fill adoptiu de Sant Martí de Riucorb
Josep Vallverdú, en un moment de l'acte en què ha estat nomenat fill adoptiu de Sant Martí de Riucorb
{"name":"2022/09/19/14/29/6922f319-91b5-4773-8eb5-6804391ac34e.jpeg","author":"DTGL","type":"0","location":"0","weight":113517}


El delegat del Govern a Lleida, Bernat Solé, ha instat avui a “reivindicar, més que mai, el compromís, la mirada i la concepció de Josep Vallverdú i la seva obra envers les terres de Ponent, el país, la catalanitat, la llengua i la llibertat”. Ho ha fet durant l’acte de nomenament de l’escriptor lleidatà com a fill adoptiu de Sant Martí de Riucorb.

Solé ha agraït a Vallverdú “haver creat una llengua planera, popular i moderna, i haver estat un far per a moltes generacions de lectors en els diferents àmbits que ha conreat amb excel·lència, com són la novel·la juvenil, poesia, articles de premsa, traduccions o assaig. Tanmateix, a banda de la contribució de Vallverdú al bastiment del ponent literari i d’un nou model lingüístic, el delegat ha subratllat que “a Vallverdú no correspon qualificar-lo d’escriptor de Ponent, sinó d’escriptor des de Ponent, que, amb aquella fusió de localitat i globalitat que el caracteritza, s’adreça a tothom, amb marcada projecció nacional i més enllà i tot, pregonant el valor de la paraula com a element de pau, de l’educació com a element de creixement col·lectiu i de la llengua com a element de cohesió social i de país”.

Bernat Solé també ha destacat “la dimensió transformadora de Vallverdú, en moments foscos, com a integrant d’una generació d’activistes a través de l’art i la paraula” juntament amb Guillem Viladot, Leandre Cristòfol, Josep Iglesias del Marquet, Ton Sirera o Lluís Trepat.

En el transcurs de l’acte, al qual hi han assistit l’alcalde de Sant Martí de Riucorb i president del Consell Comarcal de l’Urgell, Gerard Balcells, i membres del consistori, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el director dels Serveis Territorials de Cultura, Albert Turull, i l’escriptora Carme Vidal, entre altres, Bernat Solé ha felicitat l’Ajuntament de Sant Martí de Riucorb per la iniciativa de nomenar Josep Vallverdú fill adoptiu del municipi, on l’escriptor i la seva família van viure un temps durant la Guerra Civil (concretament, a Sant Martí de Maldà)

Durant la jornada, s’ha re-inaugurat de la Biblioteca Municipal, que du el nom de Josep Vallverdú, i s’ha efectuat una visita a l’exposició de dibuixos de l’homenatjat, a la seu del Foment.

Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia