Territori

.

ACTUALITZACIÓ. Executada la calada del túnel de la futura variant d'Anglès

query_builder   26 setembre 2022 14:16

event_note Nota de premsa

ACTUALITZACIÓ. Executada la calada del túnel de la futura variant d'Anglès

  1. El túnel forma part de la nova carretera que permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà
  2. Aquesta actuació, amb una inversió de més de 21,5 MEUR, és una de les més importants a la xarxa viària gironina
La calada s'ha executat aquest matí
La calada s'ha executat aquest matí
{"name":"2022/09/26/14/11/c4814948-f514-4176-b933-d8260850c9f2.jpg","author":".","type":"0","location":"0","weight":"3307503"}

Les obres de la variant d’Anglès, una de les actuacions en marxa més importants del Govern a les comarques gironines, han superat una fita amb la calada del túnel que forma part de la nova carretera. El Vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha visitat avui, juntament amb el director d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, i l’alcalde d’Anglès, Jordi Pibernat, les obres de la infraestructura que millorarà la mobilitat i la seguretat viària.

La nova variant, que comportarà una inversió de 21,6 MEUR, connectarà la C-63 i l’N-141e i permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà. Aquesta actuació, a més, inclou un conjunt de millores al ferm de la travessera urbana de la C-63. El túnel que avui s’ha calat –quan els dos fronts d’excavació es troben– té una longitud de 485 metres i permet salvar una zona muntanyosa. La variant tindrà en total 1,6 quilòmetres.

Actualment, el recorregut de la C-63 en el tram comprès entre Anglès i Santa Coloma de Farners assumeix uns 7.000 vehicles diaris de mitjana, amb prop d’un 8,5% de pesats. Pel que fa a la N-141e, a la zona d’Anglès absorbeix uns 12.000 vehicles diaris, dels quals un 8% són pesants. Així, la nova variant que executa la Generalitat permetrà alleugerir de trànsit la travessera d’Anglès.

El Vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori ha destacat que “aquesta és una obra que ajudarà a millorar la qualitat de vida dels ciutadans d’Anglès ja que actualment hi passen un 20.000 vehicles i gràcies a aquesta variant en podren desviar gran part”. “Aquests treballs”, ha afegit, “venen a aobeir a dos dels objectius que compleixen la majoria de les obres que fem arreu del país: millorar la seguretat vial i millorar la qualitat urbana ajudant a descarbonitzar el centre de la població”.

Puigneró atèn els mitjans de comunicació en acabar la calada
Puigneró atèn els mitjans de comunicació en acabar la calada.
{"name":"2022/09/26/14/13/5a4af633-ed51-497a-8b1f-7f8e163d5bfb.jpg","author":".","type":"0","location":"0","weight":2904120}


Els treballs en marxa

Els treballs per a construir la nova variant, una actuació molt demanada al territori, van començar el març de 2021 i es preveu que finalitzin l’estiu vinent. Fins al moment, s’ha completat, amb la trobada dels dos fronts d’excavació, la perforació i la col·locació del sosteniment de la secció d’avanç del túnel d’Anglès. Es preveu que l’obra civil del túnel estigui acabada aquesta tardor.

En relació amb l’obra de l’exterior del túnel, actualment ja s’ha executat el 80% dels treballs de moviment de terres, que es concentren en els desmunts de les boques del túnel i els terraplens de la part nord de la variant. També es troben en execució les estructures necessàries per completar la variant, concretament l’obra de fàbrica del Camí de Can Planes està finalitzada i estan en execució el pas inferior del camí del cementiri i el mur de Can Aulet.

El traçat de la nova carretera, que discorre per l’est del municipi, comença a la C-63, al sud del municipi d'Anglès. En aquest punt, es preveu una rotonda (accés sud), per a connectar la travessera d'Anglès, la C-63, el cementiri d’Anglès i altres camins de la zona amb la nova carretera. Uns 250 metres a continuació, comença el túnel que avui s’ha calat.

La variant continua després del túnel en direcció nord fins a la connexió amb l’N-141 Olot – Girona, on es preveu una altra rotonda (accés nord) que també servirà per accedir al nucli d'Anglès. La nova infraestructura tindrà una longitud d’1,6 quilòmetres i estarà conformada per una calçada de dos carrils de 3,5 m d’amplada cadascun, separats per una mitjana d’1 metre i vorals d’1 metre d’amplada.

En l’execució de les obres, a més de la formació de la nova carretera i el nou túnel, es construeixen dues estructures: un pas inferior que dona accés al cementiri per sota de la variant i un pas inferior per donar continuïtat a un camí.

Així mateix, s’inclouen aquestes actuacions:

·Execució de la infraestructura necessària per l’estesa de la fibra òptica al llarg de tota la traça.

  1. Execució de murs
  2. Senyalització, abalisament i barreres de seguretat.

·Elements per a facilitar el drenatge de la carretera.

  1. Mesures d’integració ambiental.
  2. Reposició d’un tram de la via verda (ruta del Carrilet Olot-Girona) que quedarà afectat durant les obres.
  3. Actuacions de millora del ferm a la travessera d’Anglès de la C-63 (avinguda de Santa Coloma). El nou paviment tindrà característiques fonoabsorbents, per a reduir l’impacte sonor del trànsit.

1  

Imatges

El Vicepresident amb responsables de l'obra i autoritats.

El Vicepresident amb responsables de l'obra i autoritats. 3004556

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 651594

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia