· Presideix la posada en servei del nou tram de l’L5 entre Horta i Vall d’Hebron, amb la qual “es tanca una vella història de reivindicació” i es trenca l’aïllament d’aquests barris
· Recorda que l’accident de 2005 va suposar “un abans i un després en el rigor l’exigència, en la planificació i l’execució de l’obra pública a Catalunya”
· Assegura que el seu Govern ha “convertit en prioritat la millora i extensió del transport públic i molt especialment del Metro i els trens de Rodalia”

“Després d’anys de treballs i d’esforços, de paciència i il·lusió; després d’un accident que, tot i no causar víctimes va suposar un cop psicològic, i que, finalment, es va saber resoldre de manera eficient i satisfactòria, a partir d’avui, el Metro afegeix al conjunt de la xarxa desenes de milers d’usuaris, que fins ara no el tenien a l’abast en els seus carrers i els seus barris”. Amb aquestes paraules, el president de la Generalitat, José Montilla, ha posat avui en servei el perllongament de l’L5 entre Horta i la Vall d’Hebron, que inclou les noves estacions de El Coll/Teixonera i El Carmel.
El president ha recordat l’accident que va patir aquesta obra en la passada legislatura i ha volgut agrair als veïns, associacions de comerciants i empreses de la zona la seva “complicitat ciutadana exemplar” durant aquells fets, així com “tot el que van fer en aquella reacció cívica i tot el que han fet per fer possible aquesta nova realitat”.
“Gràcies als veïns i veïnes per la seva actitud positiva, exigent i col·laboradora, i gràcies a les empreses que han estat treballant, i a la gent de Gisa, tècnics i directius, que han sabut donar una resposta a l’alçada d’aquesta exigència”, ha remarcat el president, alhora que ha assenyalat també que, des del primer moment, “Ajuntament i Generalitat es van posar al davant de la reacció, com exigia la situació excepcional i van saber estar a l’alçada d’aquella situació”.
El cap del Govern ha assegurat que aquella desafortunada experiència va marcar “un abans i un després de les obres de Metro al Carmel” però també “un abans i un després en el rigor i l’exigència, en la planificació i l’execució de l’obra pública a Catalunya”. Així, les obres de perllongament de l’L5 que aquesta mateixa tarda entren en servei “s’han beneficiat d’unes mesures addicionals, que s’han fet extensives al conjunt de l’obra pública que impulsa, gestiona i controla el Govern de Catalunya”.
Amb les tres noves estacions d’avui se n’hauran posat en servei 18 en poc més de 4 anys, ha remarcat el president, tot recordant la posada en servei fa tres setmanes del perllongament de l’L2 fins a Badalona i també del primer tram de l’L9, poques setmanes abans. “En poc temps l’extensió de la xarxa del Metro ha estat extraordinària”, s’ha felicitat el president, tot subratllant que “mai s’havien posat tantes noves estacions en servei com en aquests darrers anys”.
“El Govern de la Generalitat ha convertit en prioritat la millora i extensió del transport públic, i molt especialment el Metro i els trens de Rodalia -que ara gestionem- i també FGC”, ha assegurat el president, i ha destacat el “gran esforç inversor” dut a terme per l’Executiu català “per disposar d’un servei de transport públic de qualitat”. Una inversió que el president ha considerat indispensable per “la dignificació de la vida als diversos barris de les nostres ciutats, independentment de si són al centre històric o en zones més allunyades”.
Per al president, l’arribada del Metro a barris com els que, a partir d’avui, inauguren o milloren la seva connexió amb l’L5 (el Carmel, la Clota, el Coll, Sant Genís dels Agudells, Montbau, la Teixonera i la Vall d’Hebron) “suposa la desaparició de barreres tan antigues com invisibles” i trenca el seu aïllament per “formar part, més intensament, de Barcelona”, per esdevenir “més ciutat que mai”.
“Aquesta Barcelona d’aquí al Carmel, el Coll i la Teixonera ha demostrat sempre tenir una forta personalitat, forjada en mil batalles per la dignitat. Per això, malgrat ser barris amb una estructura urbana i una orografia que no feien gens fàcil l’accés del transport públic, la seva força reivindicativa i exigent, combinada amb la determinació de la Generalitat i l’Ajuntament, han fet possible el vell somni de l’arribada del Metro”, ha conclòs.
Nota: S'adjunta dossier de premsa



