L'Oficina d'Atenció Ciutadana de la Generalitat a Girona acull la primera sessió de l'Espai Experiència Ciutadana a Girona
Del. Girona
query_builder 30 setembre 2022 17:51
event_note Nota de premsa
L'Oficina d'Atenció Ciutadana de la Generalitat a Girona acull la primera sessió de l'Espai Experiència Ciutadana a Girona
Del. Girona
La delegada del Govern a Girona, Laia Cañigueral, ha donat la benvinguda als participants, acompanyada de la subdirectora general d’Atenció Ciutadana, Ester Peña, i la responsable de la millora de l’experiència ciutadana, Marta Sabaté.
La trobada ha servit perquè un grup de voluntaris avalués els diferents serveis que ofereix l’administració, basant-se en la seva facilitat de comprensió, usabilitat i accessibilitat a l’hora de dur a terme tràmits concrets o usar aplicacions mòbils.
L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de la Generalitat a Girona ha acollit avui la primera sessió dels “Espais d’Experiència Ciutadana”. La trobada ha servit perquè un grup de voluntaris avalués els diferents serveis que ofereix l’administració, basant-se en la seva facilitat de comprensió, usabilitat i accessibilitat a l’hora de dur a terme tràmits concrets o usar aplicacions mòbils.
Els “Espais”, consistents en reunions dinàmiques amb un grup reduït de persones voluntàries, formen part d’una iniciativa de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana i volen aplegar ciutadans d’arreu del territori amb diferents perfils i edats. Entre d’altres, volen assegurar que els diversos serveis oferts per la Generalitat compleixen els requisits d’accessibilitat universal.
La delegada del Govern a Girona, Laia Cañigueral, ha donat la benvinguda als participants, acompanyada de la subdirectora general d’Atenció Ciutadana, Ester Peña, i la responsable de la millora de l’experiència ciutadana, Marta Sabaté. Cañigueral ha volgut agrair especialment als voluntaris que hagin dedicat el seu temps en aquesta sessió inicial i ha remarcat la importància de posar la ciutadania al centre per “obrir les institucions a tothom”.
El projecte ‘Espais d’experiència ciutadana’ busca acompanyar i apoderar la ciutadania en la relació amb l’Administració en un context cada vegada més digital per avançar cap a un nou model d’atenció ciutadana. Des del seu inici, l’OAC Girona té a disposició de la ciutadania l’autoservei per a realitzar tràmits telemàtics, per ajudar a reduir la bretxa digital i col·laborar amb l'apoderament de la ciutadania en l’ús dels serveis digitals.