1. La Taula integrarà representants de famílies, entitats, administracions implicades, alumnes i professorat


  1. L’objectiu és impulsar la mirada inclusiva del sistema educatiu, amb la participació activa de la comunitat educativa


  1. Es crearan 3 grups de treball territorials que, a partir de la seva expertesa, reflexionaran amb l’objectiu de generar coneixement que orienti una governança educativa inclusiva i presentaran les conclusions en la propera sessió plenària de la Taula


Aquesta tarda s’ha dut a terme la primera sessió plenària de la Taula de participació per a un Sistema Educatiu Inclusiu, que estarà integrada per representants de diferents sectors: famílies, entitats, administracions públiques, alumnat, professorat i experts del món universitari.En la presentació d’avui, han assistit més de 100 persones d’aquests àmbits. El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ha clos la jornada, en la qual han participat també la secretària de Transformació Educativa, Núria Mora, i la directora general d’Educació Inclusiva, Laia Asso.


Amb aquesta constitució, Educació vol fomentar la participació de la comunitat educativa, donant veu i escoltant activament a les entitats implicades per tal de construir i fer avançar la mirada de la inclusió en tot el sistema educatiu.


El conseller d’Educació ha remarcat que “aquest curs ha de ser el curs de l'escola inclusiva” i ha afegit que “només tindrem una escola inclusiva quan tots els alumnes tinguin tots els recursos per estar atesos, en escoles ordinàries o d’educació especial”. Per això ha destacat la importància de disposar d’una partida pressupostària oberta per a aquest fi: “Si fem les coses com fins ara, no ho aconseguirem mai. L’escola serà inclusiva o no serà: forma part del nostre ADN”, ha afirmat.


Visió consensuada de l’escola inclusiva


El camí cap a una escola sense exclusions i, en definitiva, cap a un sistema educatiu inclusiu és un dels reptes del Departament d'Educació, i per a continuar avançant, cal fer-ho amb la implicació i el consens de tota la comunitat educativa. Per aquest motiu, es crea aquest òrgan de participació, amb representació institucional i social, que ha d’avançar cap a aquest objectiu.


Un altra de les fites a assolir és incrementar la coordinació i participació d’altres departaments de la Generalitat en el marc de l’escola inclusiva. La implicació de departaments com Salut, Drets Socials o Treball és imprescindible per a consolidar l’avenç cap a un sistema educatiu inclusiu.


Una Taula amb àmplia participació


La Taula, que integrarà una visió àmplia i diversa del món educatiu, escoltarà les propostes plantejades per tots els actors implicats, que prèviament hauran tractat els diferents grups de treballs. Seran 3 els grups de treball territorials –zona nord, àrea metropolitana, i zona sud i ponent-, integrats per entitats, famílies, sector docent, serveis educatius, inspecció educativa, entre d’altres.


Els grups de treball, a partir de la seva expertesa, abordaran els diferents temes en cada cicle de la Taula i presentaran les conclusions en les sessions plenàries que se celebraran anualment.



3 d’octubre de 2022


1  

Imatges

El conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, clou la primera sessió plenària de la Taula de participació per a un Sistema Educatiu Inclusiu

El conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, clou la primera sessió plenària de la Taula de participació per a un Sistema Educatiu Inclusiu 1450425