query_builder 4 octubre 2022 13:57
event_note Nota de premsa
Les solucions innovadores basades en tecnologies digitals avançades proposades per les empreses Aumenta Solutions, Creactivitat i Cubus Games han estat les guanyadores de l’onzena edició del concurs d’innovació obertaSmartCatalonia Challenge, promoguda pel Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori juntament amb el Departament de Cultura, que avui ha celebrat la final al Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC), a Terrassa. L’acte ha comptat amb la participació del director general d’Innovació i Economia Digital, Dani Marco, i de les directores generals de Patrimoni Cultural, Sònia Hernández, i d’Innovació i Cultura Digital, Marisol López.
A la final hi han participat en directe les 10 empreses seleccionades com a finalistes d’entre les 60 propostes que s’han presentat en aquesta edició. Una edició que s’ha centrat en la transformació digital dels museus de Catalunya per millorar-ne la gestió i optimitzar alguns aspectes dels serveis que ofereixen als visitants. Per això, s’ha comptat amb la col·laboració de les direccions generals d’Innovació i Cultura Digital i de Patrimoni Cultural per coordinar la detecció de les necessitats dels museus i definir els 4 reptes susceptibles de ser resolts amb l’aplicació de solucions tecnològiques innovadores, i per fer la selecció de les propostes finalistes i guanyadores. Cal destacar, en aquest sentit, la participació activa de professionals de museus d’arreu de Catalunya en tot aquest procés.
Després que les 10 empreses finalistes hagin presentat les solucions dissenyades per donar resposta als reptes plantejats, un jurat integrat per representants de Polítiques Digitals, Cultura i de la Fundació i2CAT ha triat els tres projectes guanyadors:
Les tres propostes guanyadores han rebut premis en metàl·lic per un valor total de 20.000 euros (15.000, 3.000 i 2.000€, respectivament) i, en el cas de la primera, l’oportunitat de dur a terme una prova pilot sobre el terreny de la solució guanyadora en un equipament museístic. Així mateix, les tres empreses guanyadores podran presentar la seva proposta en el marc de l’Smart City Expo World Congress 2022, que se celebrarà del 15 al 17 de novembre a Barcelona.
A més, en aquesta ocasió i per cortesia del Departament de Cultura, les 10 empreses finalistes que han competit a la final d’avui han rebut l’abonament ‘De Bat a Bat’, la targeta emesa per Patrimoni Cultural per accedir a 29 espais del patrimoni cultural de Catalunya.
Sobre l’SmartCatalonia Challenge amb museus de Catalunya
L’SmartCatalonia Challenge és el concurs d’innovació oberta promogut per Polítiques Digitals en el marc de l’estratègia SmartCatalonia per incentivar les pimes i startups tecnològiques a crear solucions que donin resposta als reptes que plantegen municipis i entitats del país.
En aquesta onzena edició, dedicada a la transformació digital dels museus de Catalunya, les empreses participants han hagut de donar resposta a algun o alguns d’aquests 4 reptes: