Polítiques Digitals

Espais d'Experiència Ciutadana

Polítiques Digitals convida la ciutadania a avaluar els serveis que ofereix la Generalitat en els nous 'Espais d'experiència ciutadana'

query_builder   4 octubre 2022 17:25

event_note Nota de premsa

Polítiques Digitals convida la ciutadania a avaluar els serveis que ofereix la Generalitat en els nous 'Espais d'experiència ciutadana'

  1. Diverses Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC) d’arreu de Catalunya han acollit fins avui les primeres sessions, de presentació del projecte
  2. La segona tongada de sessions, on la ciutadania podrà avaluar serveis concrets, comença aquest mateix mes en format virtual, presencial o híbrid segons el servei a testejar
  3. Més de 800 persones ja s’han inscrit per participar en aquesta iniciativa d’escolta activa promoguda per la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana per apoderar la ciutadania
Imatge de la primera sessió dels Espais d'Experiència Ciutadana{"name":"2022/10/04/17/20/55dc7ed7-441e-4f9b-932a-33a2076bf9a8.jpg","author":"SPD","type":"0","location":"0","weight":2182666}

Diverses Oficines d’Atenció Ciutadana de la Generalitat d’arreu de Catalunya han acollit des de mitjans de la setmana passada i fins avui les sessions de presentació dels ‘Espais d’experiència ciutadana’, una nova iniciativa del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori per apoderar la ciutadania. Aquests ‘Espais’ serviran perquè la ciutadania avaluï els diferents serveis que li ofereix l’Administració, des de tràmits concrets a aplicacions mòbils, per determinar si són accessibles, usables i comprensibles per a tothom.

Els ‘Espais’, consistents en reunions dinàmiques amb un grup reduït de persones voluntàries, es faran en format presencial i virtual i volen aplegar ciutadans d’arreu del territori amb diferents perfils i edats. Des que es va iniciar la campanya per convidar la ciutadania a participar en aquest projecte, al mes de juliol, ja s’han inscrit més des 800 persones voluntàries interessades a participar en les sessions.

Entre altres coses, els participants en els ‘Espais d’experiència ciutadana’ analitzaran si els serveis oferts per la Generalitat compleixen els següents requisits:

  1. Fan servir un llenguatge planer.
  2. Els passos que s’han de seguir s'entenen i no porten a errors en la interpretació.
  3. L’accés al servei s’adequa al canal d’atenció (presencial, telefònic o digital).
  4. L’usuari en té una bona experiència.
  5. Se satisfan les expectatives i el servei és útil.

Les primeres sessions dels ‘Espais’, de presentació del projecte, tenien per objectiu una primera aproximació a la ciutadania per detectar quina percepció tenen dels serveis que ofereix la Generalitat en general i què farien per millorar-los des de la seva perspectiva de persones usuàries.

A partir d’ara, aquest mateix mes d’octubre, començarà una segona tongada de sessions dels ‘Espais d’experiència ciutadana’, en aquest cas per avaluar i testejar serveis concrets com ara la preinscripció escolar, el pagament de sancions de trànsit o l’obtenció de certificats de català, entre altres, en col·laboració amb els departaments impulsors de cada servei. Aquestes sessions es realitzaran en format virtual, presencial o híbrid, segons el tipus de servei a analitzar.

Objectiu, apoderar la ciutadania i millorar els serveis públics

El projecte ‘Espais d’experiència ciutadana’ forma part de l’aposta prioritària del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori per assolir una nació digital amb una ciutadania apoderada. En aquest marc, la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana promou diferents projectes amb l’objectiu d’acompanyar i apoderar la ciutadania en l’accés als serveis públics i en la relació amb l’Administració en un context cada vegada més digital i avançar així cap a un nou model d’atenció ciutadana que busca simplificar processos i tràmits i posa la ciutadania al centre a l’hora de dissenyar nous productes i serveis.

Dins d’aquesta estratègia, destaquen quatre línies de treball: l’escolta activa, l’acompanyament a la ciutadania, l’atenció integrada i la comunicació. Els ‘Espais d’experiència ciutadana’ es troben dins l’escolta activa, juntament amb un projecte d’anàlisi avançada de dades. L’objectiu és analitzar els serveis públics abans que aquests es posin en marxa i millorar els que ja existeixen.