Aquesta reactivació s’ha pogut veure durant la trobada Meet Catalunya, on s’han generat més de 1.500 entrevistes comercials amb empreses i entitats especialitzades del sector turístic català

La destinació catalana compta amb més de mil espais repartits per tot el territori aptes per acollir reunions i esdeveniments

Fins el mes de juliol, els turistes estrangers que han viatjat a Catalunya per feina, negoci, assistència a fires i congressos han generat una despesa de 850 milions d’euros

Catalunya aposta per consolidar-se internacionalment com a destinació referent de turisme de reunions i esdeveniments. Per aquest motiu, el Departament d’Empresa i Treball, mitjançant l’Agència Catalana de Turisme (ACT), ha celebrat avui al matí al Port Aventura Convention Centre una nova edició del Meet Catalunya, la gran trobada comercial de referència per al sector català de turisme de reunions.

Durant la trobada, el director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, ha explicat que enguany aquesta acció ha propiciat més de 1.500 cites comercials entre 90 empreses i entitats catalanes i més de 60 operadors turístics de 14 països europeus (Alemanya, Àustria, Bèlgica, Croàcia, Dinamarca, França, Finlàndia, Grècia, Irlanda, Itàlia, Països Baixos, Polònia i Regne Unit i Suècia).

Ferrer ha recordat que el Meet Catalunya és un dels esdeveniments més importants de l’any, especialment pel que fa al turisme de reunions i esdeveniments. “L’ACT aposta fermament pel foment i la dinamització dels viatges a Catalunya per motiu de reunions, congressos, convencions i incentius perquè es tracta d’un segment rellevant que trenca l’estacionalitat, genera un nivell de despesa alt i, a causa del tipus de demanda, contribueix a la millora de qualitat del sector professional i de l’oferta”. Segons el director de l’ACT “és un segment de visitants amb un alt potencial de retorn econòmic al país i d’interacció amb el món empresarial local. A més, és catalitzador de noves oportunitat i això és el que busquem en el canvi de model turístic que volem per Catalunya”.

La dimensió de l’oferta catalana en l’àmbit del turisme de reunions (amb més de mil espais aptes per acollir aquest tipus d’esdeveniments empresarials), la seva experiència turística en d’altres segments i el posicionament de la ciutat de Barcelona, que fa més de vint anys seguits que es troba entre les 5 primeres ciutats organitzadores de congressos en el rànquing de l’International Congress and Convention Association (ICCA), fan que Catalunya estigui ben situada a nivell internacional i disposi d’un alt potencial pel que fa al desenvolupament d’aquesta activitat. Des del Departament d’Empresa i Treball s’està treballant per donar resposta a les necessitats d’un mercat que evoluciona constantment, que demana innovació i reunions més experiencials i personalitzades amb l’objectiu de posicionar Catalunya com a referent mundial en aquest segment.

“El turisme de reunions va ser un dels més castigats per la pandèmia però després de dos anys molt durs s’està recuperant”, ha afirmat Ferrer. El 2019, abans de la pandèmia, la despesa total a Catalunya realitzada per turistes estrangers que viatjaven per feina, negoci, assistència a fires i congressos va ser de 1.700 milions d’euros i aquest segment va representar el 7,5% en el conjunt de l’activitat turística a Catalunya. Aquest any, fins el mes de juliol, s’ha generat una despesa de 850 milions d’euros. En aquest sentit, aquest tipus de turisme s’ha recuperat en un 81% respecte l’any 2019, una xifra similar a la recuperació que està tenint el turisme vacacional.

Després de la trobada comercial, els operadors turístics iniciaran un recorregut per conèixer l’oferta catalana de turisme de reunions in situ mitjançant diversos viatges de familiarització. Concretament, es realitzaran 8 viatges per visitar espais habilitats per acollir trobades de negocis. S’allotjaran en hotels especialitzats en acollir esdeveniments d’aquest tipus i descobriran diferents llocs i activitats per organitzar viatges d’incentius. Els recorreguts passaran per diversos territoris ja que “a Catalunya hi ha nombroses zones completament equipades per acollir qualsevol mena d’esdeveniment”, ha subratlla el director de l’ACT.

Les persones que viatgen per negocis a Catalunya procedeixen principalment de la resta d’Espanya, França, Regne Unit, Alemanya i Itàlia. Acostumen a allotjar-se en hotels, especialment de gamma alta, i d’entre les activitats complementàries més sol·licitades destaquen activitats a l’aire lliure, gastronòmiques, culturals i esportives.

El Meet Catalunya està organitzat per l’ACT mitjançant el Catalunya Convention Bureau i compta amb el patrocini de Port Aventura World, Avant Grup, Família Torres, Codorníu, Design Bags i Costa Daurada Convention Bureau. Hi col·laboren també el Costa Brava Girona Convention Bureau, Girona City Convention Bureau, Tarragona Convention Bureau, Barcelona Convention Bureau, Sitges Convention Bureau, Lleida Convention Bureau, Baix Llobregat Convention Bureau, Aran Natura Convention Bureau, Lloret de Mar Convention Bureau iLa Garrotxa reunions entre volcans.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

  1. Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat
  2. Youtube: https://www.youtube.com/turismecat


2  

Imatges

El director de l'Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer, en la trobada.

El director de l'Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer, en la trobada. 1486358

El director de l'Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer,  durant la trobada.

El director de l'Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer, durant la trobada. 2682064