Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

Corea

Acció Climàtica promociona a Corea del Sud més de 100 referències d'aliments i begudes de 26 empreses catalanes

query_builder   14 octubre 2022 10:38

event_note Nota de premsa

Acció Climàtica promociona a Corea del Sud més de 100 referències d'aliments i begudes de 26 empreses catalanes

  1. ·Del 7 al 13 d’octubre, el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural mitjançant Prodeca organitza una Promoció en Punt de Venda (PPV) al supermercat Hyundai Department Store a Pangyo (Corea del Sud), el més gran del país asiàtic
  2. 26 empreses catalanes destaquen en els lineals més d’un centenar de referències, entre productes gourmet i vins i caves
  3. La participació de les empreses catalanes a la Promoció en Punt de Venda a l’establiment sud-coreà és resultat de l’organització, els anys 2020 i 2021, de trobades B2B virtuals amb distribuïdors, importadors i amb el mateix grup Hyun
El Departament d’Acció Climàtica organitza una Promoció en Punt de Venda (PPV) al supermercat Hyundai Department Store a Pangyo (Corea del Sud), el més gran del país asiàtic
El Departament d’Acció Climàtica organitza una Promoció en Punt de Venda (PPV) al supermercat Hyundai Department Store a Pangyo (Corea del Sud), el més gran del país asiàtic
{"name":"2022/10/14/10/34/b2cb4ee1-4cfe-4f08-8d9a-38a57c8bbc2b.jpg","author":"DAcc","type":"0","location":"0","weight":3903916}

El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural mitjançant Prodeca ha organitzat del 7 al 13 d’octubre una Promoció en Punt de Venda (PPV) al supermercat Hyundai Department Store, del Grup Hyundai, a Pangyo, Corea del Sud, en la que hi han participat més de 25 empreses catalanes de tots els sectors, d’entre els quals destaquen els dolços, la mel, els embotits, el vi i el cava. L’actuació ha comptat amb la presència del director gerent de Prodeca i del nou Delegat del Govern de la Generalitat a Corea del Sud i el suport a destí de l’Antena-Prodeca al mercat asiàtic.

Durant una setmana, més d’un centenar de productes catalans han estat exposats en estands dissenyats específicament per l’actuació a l’accés principal del supermercat més gran de Corea del Sud (13.860m2, l’equivalent a dos camps de futbol). A més, la promoció ha comptat amb una zona de degustació de pa amb tomàquet, producte icònic de la gastronomia catalana, i embotits de les empreses catalanes participants..

El primer dia de l’actuació, el director gerent de Prodeca, Ramon Sentmartí, i el delegat del Govern de la Generalitat a Corea del Sud, Jaeyeok Yoon Kang, han visitat l’establiment acompanyats del director general de Hyundai Green Foods, Bogyu Choi.

En total, 26 empreses catalanes han participat en aquesta iniciativa per a incrementar el coneixement i les vendes dels productes gourmet, embotits i vins i catalans en aquest mercat i impulsar les relacions comercials entre Hyundai Green Foods i Hyundai Department Store i les empreses catalanes.

  1. ·Anela – Conserves de fruita
  2. Bohigas – Cava
  3. Bombons Cudié – Dolços
  4. Borges – Oli d’oliva
  5. Bubó – Dolços
  6. Can Bech – Melmelades
  7. Caviaroli – Conserves d’oli
  8. Clos Mogador – Vi
  9. Codorniu – Cava
  10. Finca Hostalets – Oli d’oliva
  11. Freixenet – Cava
  12. Galetes Trias – Galetes
  13. Giro Ribot – Cava
  14. Jaume Serra – Cava
  15. Mel Muria – Mel
  16. Noel – Embotits
  17. Patatas Torres – Snacks
  18. Perelada – Vi
  19. Roger Goulart – Cava
  20. Scala Dei – Vi
  21. Terroir Al Limit – Vi
  22. Torrons Vicens –Torrons
  23. Vichy Catalan – Begudes
  24. Vins Grau – Vi

El producte gourmet català, molt preuat al mercat sud-coreà

Hyundai Green Foods és la filial del conglomerat Hyundai Motor Group i líder del sector de l’alimentació en el mercat coreà i importa i distribueix productes d’alimentació i begudes per a les botigues de Hyundai Department Stores, així com a les empreses subsidiàries Hyundai “telebotiga”, Hyundai e-commerce, Hyundai Outlet i els seus propis hotels, entre altres canals molt potents al mercat coreà. Hyundai també és líder del sector del càtering a Corea.

El consumidor sud-coreà presenta una alta sensibilitat cap a les marques, i valora molt la qualitat del producte. En aquest sentit, el segment Fine Food s’ha anat consolidant en els darrers anys en aquest mercat, i cada vegada és més habitual trobar seccions específiques de productes gourmet en els supermercats.

Per aquest motiu, aquesta actuació s’ha orientat cap al posicionament del producte gourmet català. Durant la setmana que dura la Promoció en Punt de Venda, l’establiment de Hyundai Department Store dePangyo compta amb més de 100 referències d’aliments gourmet catalans com les catànies de Cudié, Torró de Crocant d'Ametlla de Vicens, l’assortit de galetes Trias, l’aigua mineral natural amb gas de Vichy Catalan, les melmelades per maridar formatges de Can Bech, les perles d’oli d’oliva verge extra d’Arbequina de Caviaroli o la mel de taronger amb trufa negra de Muria, així com una selecció de més d’una trentena de vins i caves de 12 cellers catalans.

La indústria del Fine Food o multiproducte constitueix un dels principals sectors agroalimentaris de Catalunya. Comprèn una àmplia diversitat de categories d’aliments i begudes (làctics, mel, ous, productes de pastisseria, confiteria i dolços, cafè, té i infusions, salses, gelats, cervesa, aigua, begudes fermentades, destil·lats, conserves vegetals, conserves de peix i marisc, vinagres, preparacions de fruita, melmelades de fruita i sucs) i la seva diferenciació procedeix d’una qualitat superior, un canal de vendes exclusiu, un embalatge sofisticat i distintiu, i d’una història única (origen, persona, territori).

Trobades B2B entre empreses catalanes organitzades per PRODECA

La participació de les empreses catalanes a la Promoció en Punt de Venda a Hyundai Department Store és el resultat de l’organització, els anys 2020 i 2021, de trobades B2B virtuals amb distribuïdors, importadors i amb el mateix grup Hyundai Green Foods, per part de PRODECA.

El darrer trimestre de 2020, un any marcat pel confinament i en què la Covid-19 va obligar a tots els agents del sector a adaptar-se per seguir sent competitius, des de PRODECA es van organitzar trobades de negoci virtuals entre empreses catalanes productores d’aliments i importadors, distribuïdors i cadenes de supermercats de diversos mercats estratègics per al sector agroalimentari, amb l'acompanyament i assessorament a destí per part de l’Antena-Prodeca. Una d’aquestes trobades telemàtiques va ser l’Online B2B Focus On Korea & Taiwan, en què es van gestionar més de 40 reunions directes entre una desena d’empreses catalanes participants i importadors asiàtics, als quals s’havia presentat prèviament el portfoli de productes de les empreses participants a l’actuació, així com mostres dels productes seleccionats, amb l’objectiu de minimitzar l’impacte de la distància tot mantenint el valor afegit de les trobades.

Hyundai Green Foods va ser, precisament, una de les empreses asiàtiques participants que cercaven l’ampliació de catàleg de productes gourmet. Un cop confirmat el seu interès en els productors catalans, des de PRODECA es va organitzar, al 2021, l’eBusiness With Hyundai Green Foods, una sèrie de reunions amb la cadena de supermercats en funció de les necessitats que planteja el comprador: més de 40 empreses van participar a l’actuació, i posteriorment, algunes d’elles ja s’han incorporat al portafoli de clients de l’entitat sud-coreana.

Corea, mercat emergent

Corea del Sud, un dels mercats més importants d'Àsia, és un país que ha viscut una transformació econòmica espectacular. Forma part del denominat grup dels “quatre dracs o tigres asiàtics” juntament amb Hong Kong, Singapur i Taiwan. És la 11a economia del món i la 4a d' Àsia.

El sector d'aliments i begudes és particularment interessant per a les empreses catalanes, entre altres factors, per l'alt poder adquisitiu dels 51 milions d'habitants, l'occidentalització dels gustos del consumidor i l'interès per la gastronomia i els productes europeus i mediterranis.

Segons dades d’Euromonitor International, el consum en Alimentació i begudes a Corea al 2021 va ser de 93.435 milions d’euros, situant-se com el 19è mercat mundial en consum alimentari. Aquest mercat ha crescut un 22,3% en els últims 5 anys i la previsió de creixement es troba per sobre del 4% anual.

En aquest context, el mercat sud-coreà presenta una gran oportunitat per al sector agroalimentari català, on exporta cada cop més: en els últims 10 anys les exportacions a Corea del Sud han crescut un 303% en valor i un 155% en volum. L’any 2021, Corea de Sud va esdevenir el 14è destí de les exportacions catalanes (el 7è fora de la UE), amb unes vendes superiors als 250M€ (un 95% més respecte l’any anterior) i un volum pròxim a les 100 mil (un 50% més respecte 2020).

Els productes carnis de porcí, l'oli d’oliva i el vi són els tres productes catalans estrella a Corea del Sud al quals cal sumar tots el productes amb alt valor afegit i qualitat.

Corea del Sud és el novè consumidor mundial de porcí i la seva producció interna no és suficient per abastir la demanda existent. El país asiàtic ha esdevingut el 5è mercat de destí d'aquest tipus de productes. També hi ha oportunitats per a embotits serrans de qualitat a causa del creixement de la popularitat dels productes de porc entre els consumidors coreans.

El mercat de l'oli d’oliva també és de gran interès en un país que no compta amb producció pròpia. Corea es el 10è destí de l’oli d’oliva de Catalunya. El producte s'ha popularitzat entre el consumidor final, que el considera saludable, de qualitat i natural. La cerca d’informació prèvia a la compra sobre les marques disponibles en un punt de venda, així com el format, l’envàs i l’etiquetatge són elements que també es tenen en compte a l’hora de prendre les decisions de compra.

Per al sector vinícola s'ha de considerar que Corea del Sud és un mercat de dimensions reduïdes amb potencial de creixement. Aquest país no compta amb producció nacional de vi i, per tant, es nodreix exclusivament de les importacions. Per a Catalunya, Corea és el 15è mercat de destí de vi i cava.

Per últim, els productes Fine Food, també estan adaptats a la cultura coreana i s'ajusten bé als gustos i necessitats del consumidor. Es tracta de productes d’alta qualitat i valor afegit com ara: el cacau i les seves preparacions, els articles de confiteria, els sucs vegetals conserves o les confitures i melmelades entre d’altres. Corea és el 29è mercat de destí dels productes Fine Food l’any 2021.

Sobre Prodeca

Prodeca és una empresa pública adscrita al Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, de la Generalitat de Catalunya, que té per objecte la promoció dels productes agroalimentaris catalans i el suport a la comercialització i internacionalització de les empreses catalanes del sector. Facilita la participació de les empreses catalanes a les principals fires agroalimentàries internacionals i nacionals, organitza trobades amb compradors i importadors del sector, ofereix programes de suport en comercialització i iniciació a l'exportació, elabora i implementa estratègies de posicionament de producte i de promoció de la marca Catalunya agroalimentària, fa assessorament en diversificació i consolidació comercial a països tercers, prepara informes de mercats i tendències, disposa d’eines d’autodiagnosi i d’anàlisi d’oportunitats en comercialització i internacionalització per a les empreses del sector, entre d’altres activitats.

Prodeca treballa coordinadament amb les associacions professionals, entitats i agents que intervenen en la promoció, comercialització i internacionalització agroalimentària, i participa en iniciatives relacionades amb la gastronomia catalana i la Dieta Mediterrània, com a eines de valorització i millora del posicionament dels nostres productes i empreses, a Catalunya i al món.


4  

Imatges

Foto 1

Foto 1 3903916

Foto 2

Foto 2 3809588

Foto 3

Foto 3 4069101

Foto 4

Foto 4 3434364