Educació

Foto

El conseller d'Educació destaca la importància de promoure les vocacions STEAM en la cloenda de la Jornada Science Needs You

query_builder   15 octubre 2022 15:19

event_note Nota de premsa

El conseller d'Educació destaca la importància de promoure les vocacions STEAM en la cloenda de la Jornada Science Needs You

Fotos {"name":"2022/10/15/15/21/ee91c20c-a7aa-41c9-931a-6ec9a2f226be.jpg","author":"Departament d'Educació ","type":"0","location":"0","weight":197865}

El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ha destacat avui la importància de promoure les vocacions en competències STEAM –ciències, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques- entre l’alumnat català. Ho ha expressat durant la cloenda de la III Jornada Science Needs You d’Amposta, organitzada per l’Associació Catalana per a la Divulgació Científica.

El titular d’Educació ha remarcat que cal reforçar l’àmbit STEAM sobretot entre les alumnes: “Tenim 3 reptes on hem d'avançar. El primer, incrementar el nivell competencial en tots els àmbits STEAM, sobretot en matemàtiques. El segon és el biaix de gènere en els estudis STEAM. I el tercer, la digitalització dels aprenentatges”.


Gonzàlez-Cambray ha recordat que el Departament d'Educació està implantant el Pla d’Educació Digital de Catalunya: “La tecnologia és important però no és suficient. És molt important en l'àmbit educatiu l'ús que es fa de la tecnologia en sí, com s'aplica en el procés d'aprenentatge”.


La Jornada té per temàtica la intel·ligència artificial, des de les seves aplicacions a tots els àmbits de la ciència i la tècnica a les implicacions ètiques que se’n deriven; i el personatge històric escollit és Alan Turing (Regne Unit, 1912-1954), considerat el pare de la informàtica teòrica i la intel·ligència artificial. Hi han participat científics de primer nivell a través de taules rodones i conferències.



15 d’octubre de 2022



El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia