Direcció General de Comunicació

Nomenaments

NOMENAMENTS

query_builder   18 octubre 2022 12:33

event_note Nota de premsa

NOMENAMENTS

DEPARTAMENT DE LA PRESIDÈNCIA

Carles Armengol Siscares, director general d’Afers Religiosos

Nascut a Barcelona l’any 1960.

Llicenciat en Pedagogia, diplomat en Magisteri i màster en Pensament Social de l’Església. Responsable d’anàlisi i relació amb les confessions religioses a la Direcció General d’Afers Religiosos des de l’any 2019. Secretari del Consell Assessor per la Diversitat Religiosa de la Generalitat de Catalunya. President de la Lliga Espiritual de la Mare de Déu de Montserrat.

Ha estat director de l’Institut Catòlic d’Estudis Socials de Barcelona (ICESB) i de les escoles universitàries d’Educació social i Treball social de la Universitat Ramon Llull i secretari general adjunt de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya. Va promoure el reconeixement de la formació d’educadors social com a estudis universitaris. També va ser cap de secció de comunicació, relació i estudis de la Direcció General de Joventut.

Desenvolupa una intensa activitat cívica i social des de diferents entitats: president de la Lliga; vicepresident de la Fundació Escoles Parroquials; membre de la Junta del Grup Sant Jordi de Drets Humans i de l’Associació José Ramón Zudaire de cooperació amb Hondures; membre del patronat de la Fundació Quatre Vents per a la petita infància del Raval i del grup Ecologia i justícia de Justícia i Pau, entre d’altres. Promotor i coautor del document interconfessional “El fet religiós en la Catalunya del futur”, presentat al Parlament de Catalunya el febrer de 2017.

Ha publicat diverses obres, les darreres dedicades a l’educació per a un estil de vida sostenible socialment i ecològica. El seu llibre Canviar el consum per canviar la vida va ser premi Joan Profitós d’assaig pedagògic 2019, premi instituït per la Fundació Joan Profitós i la Societat Catalana de Pedagogia, entitat filial de l’Institut d’Estudis Catalans.

Eva Pomares Latorre, directora general de Difusió

Nascuda a Barcelona l’any 1970.

Llicenciada en Ciències de la Informació i postgrau en comunicació sociolaboral a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Des del maig del 2022 i fins a l’actualitat, ha estat directora de Comunicació i membre de la junta directiva d’Hortec Cooperativa. Del 1996 al 2022 va ser periodista redactora al diari El Punt Avui. També ha participat com a analista i tertuliana a diferents mitjans de comunicació: CCMA, Ser Catalunya, Ràdio Estel, 8TV, Rac1.

Membre assessora de la Plataforma Seguretat Alimentària i Mitjans (SAM), de l'Agència Catalana de Seguretat Alimentària i l'Observatori de la Comunicació Científica de la Universitat Pompeu Fabra, ha treballat per millorar la comunicació en qüestions alimentàries (2008-2013). També ha fet tasques d’assessorament a projectes, entitats i campanyes de comunicació locals de la Conca de Barberà.

Ha col·laborat amb les publicacions El Triangle (1994), El Temps (1994) i Descobrir Catalunya (1998-1999).

L’any 2001 va rebre el Premi de Periodisme Mañé i Flaqué, modalitat de comunicació local, i el 2002 el Premi de Periodisme Jaume I.

DEPARTAMENT D’ECONOMIA I HISENDA

Josep M. Aguirre i Font, director general del Patrimoni

Nascut a Figueres l’any 1981.

És doctor en Dret per la Universitat de Girona (UdG) i professor agregat de Dret Administratiu a la mateixa facultat. Fins ara, ha estat Delegat del Rector per a l’Administració Electrònica i la Transformació Digital a la UdG i coordinador del Màster en Gestió i Dret Local. Anteriorment, va ser coordinador del Grau en Turisme de la UdG (2019-2021) i secretari de la Facultat de Turisme de la UdG (2016-2019).

Ha compaginat la seva trajectòria acadèmica i científica amb el desenvolupament d’altres tasques professionals: assessor jurídic a la Diputació de Girona (2007-2011), membre de la Comissió Mixta de Transferències Estat-Generalitat (2009-2011), advocat administrativista (2012-2015) i membre de la Comissió Territorial d’Urbanisme de Girona, des del 2014.

En l'àmbit de la investigació ha desenvolupat projectes vinculats a l'urbanisme, la cohesió social, el medi ambient i els seus efectes sobre el canvi climàtic. En aquest sentit, també ha participat en projectes europeus vinculats al turisme i al canvi climàtic, entre ells el Models of Integrated Tourism in the Mediterranean Plus o el Curricula development on Climate Change Policy and Law.

DEPARTAMENT D’ACCIÓ EXTERIOR I GOVERN OBERT

Miquel Royo Vidal, secretari d’Acció Exterior del Govern del Departament d’Acció Exterior i Unió Europea

Nascut a Barcelona l’any 1988.

És llicenciat en Relacions Internacionals per la Universitat de Birmingham i té un Màster en Estudis Europeus per la London School of Economics and Political Science.

Dins la seva trajectòria professional, destaca la seva tasca al Parlament Europeu com a assessor i coordinador del grup d’assessor locals dels eurodiputats d’Esquerra (2016-2018). Prèviament, havia treballat en l’àmbit privat per a empreses multinacionals.

El novembre de 2018 va ser nomenat delegat adjunt de la Delegació del Govern davant la Unió Europea, càrrec que va desenvolupar fins a l’abril del 2020. D’abril del 2020 a juliol del 2021, va exercir com a director general d’Afers Globals. Durant aquesta legislatura, ha desenvolupat tasques d’assessor en polítiques internacionals a l’Oficina d'Estratègia i Comunicació del President i del Govern. Anteriorment, de juny a novembre del 2018, va ser assessor del gabinet del conseller d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència.

Rafel Caballeria Perramon, director general de la Catalunya Exterior del Departament d’Acció Exterior i Unió Europea

Nascut a Granollers l’any 1965.

Llicenciat en Comunicació Audiovisual, Diplomat en Gestió i Administració Pública i amb estudis d’Humanitats. Ha cursat formacions en gestió de subvencions, contractació pública, avaluació de serveis públics, estructures organitzatives eficients i procediment i tècnica normativa.

La seva trajectòria professional s’ha centrat els darrers 30 anys a la Generalitat de Catalunya i en concret els darrers 25 en l’àmbit de la Catalunya exterior i els processos migratoris. En aquesta àrea, ha estat Cap de la Unitat de les Comunitats Catalanes a l’exterior i Responsable del programa d’assessorament de comunitats catalanes a l’exterior. També ha estat regidor de Desenvolupament de l’Organització i de Transparència de l’Ajuntament de Cardedeu.

Yoya Alcoceba Cruixent, directora general de Cooperació al Desenvolupament del Departament d’Acció Exterior i Unió Europea

Nascuda a Barcelona l’any 1972.

Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la UAB amb un màster en Globalització, Desenvolupament i Cooperació per la UB i un postgrau en Consultoria Internacional en Desenvolupament Institucional per la UPF.

Ha dedicat tota la seva trajectòria professional a treballar en el sector de la cooperació internacional i el desenvolupament. Destaca la seva tasca endiversos països africans i del Pròxim Orient (Marroc, Tunísia, Rwanda, Camerun, Mauritània, Senegal, Moçambic, Líban, Palestina…) i amb diferents ONGs com Creu Roja Catalunya, Oxfam- Intermon, Mon3, Centre d´Estudis Africans, Servei Civil Internacional, entre d’altres. Des del 2006, està dedicada a aquesta mateixa tasca des de l’administració pública a l´Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

Ha estat docent en diversos màsters i postgraus en matèria de cooperació internacional i desenvolupament a la UdG, UAB, UPC, i ha dut a terme tasques d´assessorament relatives a la formulació de projectes de desenvolupament amb la Unió Europea.

Anna Dotor Casals, directora general de l’Acció Exterior del Departament d’Acció Exterior i Unió europea

Nascuda a Barcelona el 1981.

És llicenciada en Dret per la Universitat Pompeu Fabra, té un Màster en Relacions Internacionals per la Universitat de Nottingham (Anglaterra), un Màster en Diplomàcia i Acció Exterior per l’IBEI i Diplocat i un postgrau en Dret de la Unió Europea per la Universitat de Barcelona.

Des del 2008, ha desenvolupat la seva trajectòria professional en l’àmbit de les relacions internacionals a l’administració pública. Des del 2017, va ser cap del Servei de Gestió i Seguiment de les Relacions Exteriors i, des del 2020, cap del Servei de Relacions Bilaterals, càrrec que ocupava fins avui.

Anteriorment, havia treballat a la Direcció General de Relacions Exteriors (2013-2017) i a l'àrea de Comunitats Catalanes a l'Exterior (2008-2013).

És funcionària de carrera.

DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ

Blanca de Gispert, directora de Serveis

Nascuda a Barcelona el 1975.

És llicenciada en Administració i Direcció d'empreses (ADE) a la Universitat Ramon Llull (1997) i té el Postgrau en Econòmiques per la Fordham University de Nova York (1996). És funcionària del cos d'auditors de la Sindicatura de Comptes de Catalunya des del 2007 i del cos d'interventors de la Generalitat de Catalunya des del 2008.

Pel que fa a la seva trajectòria professional, ha estat auditora a la Generalitat de Catalunya entre 2002 i 2004 i auditora a la Sindicatura de Comptes del 2004 al 2008. Entre 2008 i 2020 ha treballat d’interventora en diferents organismes i departaments de la Generalitat de Catalunya, com ara l’Institut Català de la Salut (ICS), el Departament de Cultura, l’Agència Tributària Catalana (ATC), el Departament d'Interior o el Servei Català de Trànsit, entre d’altres.

També ha ocupat el càrrec de subdirectora general de Gestió Econòmica del Departament de Justícia (2020-2021) i del Departament d'Educació (2021-2022).

DEPARTAMENT D’INTERIOR

Marta Roca i Fina, directora de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya

Nascuda a Barcelona l’any 1960.

És llicenciada en Ciències Polítiques i Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i diplomada en Treball Social per la Universitat de Barcelona. Té un Postgrau en Gestió de la Formació a les Organitzacions (UB) i un Mestratge en Funció Directiva (EAPC).

Ha desenvolupat tota la seva carrera professional com a funcionària de la Generalitat de Catalunya. El 1992 va iniciar la seva activitat en l’àmbit de la planificació i gestió de la formació i el coneixement en seguretat, primer a l’Escola de Policia de Catalunya i posteriorment a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya, on ha exercit diferents responsabilitats. Ha estat cap del Servei de Coordinació Docent (1998-2010), cap del Servei de Formació Bàsica (2010-2012), responsable de Formació Universitària (2012-2016) i des del 2016 subdirectora general de Formació Universitària, Recerca i Gestió del Coneixement.

Anteriorment, també havia estat als Departaments de Treball, Presidència i Agricultura, Ramaderia i Pesca.

Marta Cassany i Virgili, directora general de Protecció Civil

Nascuda a Tarragona l’any 1970.

És llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona, té un Màster en Gestió i Dret Local (UAB) i un Màster universitari en Dret Ambiental per la Universitat Rovira i Virgili, programa de Doctorat en Dret. Així mateix, compta amb un Postgrau Universitari en Gestió Gerencial Local i Funció Directiva (UAB) i un Postgrau en Gestió de Personal al servei de les Entitats Locals (UAB).

Cassany ha desenvolupat tota la seva carrera professional a la Generalitat de Catalunya. Va iniciar-se com a tècnica dels Serveis Territorials a Tarragona del Departament de Justícia. Posteriorment, va treballar com a tècnica del Gabinet Jurídic a Tarragona del Departament de la Presidència i secretària del Jurat d'Expropiació de Catalunya. Més tard, va ser cap de secció de gestió econòmica, obres i manteniment dels Serveis Territorials a Tarragona del Departament de Justícia. També ha estat jurista del Centre Penitenciari de Tarragona i gerent del Centre Penitenciari d'homes de Barcelona.Ha treballat com a cap del Servei de Coordinació dels Serveis Territorials a Tarragona del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies; com a directora dels Serveis Territorials a Tarragona del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i com a secretària d'Afers socials i Famílies del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. En l’actual legislatura ha estat directora dels Serveis Territorials del Departament d’Interior a Tarragona.

Imparteix classes com a professora associada de Dret Administratiu a la Universitat Rovira i Virgili i és formadora interna de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

DEPARTAMENT DE TERRITORI

Marc Sanglas i Alcantarilla, secretari de Mobilitat i Logística del Departament de Territori

Nascut a Barcelona l’any 1971.

Llicenciat en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona, la seva tasca professional s'ha desenvolupat en l'àmbit del dret administratiu, especialment en dret local i dret electoral.

Ha estat regidor de l’Ajuntament de Sant Llorenç Savall des del 1995 fins al 2009, on ha ocupat diverses responsabilitats de govern, entre elles la d’urbanisme i primer tinent d’alcalde.

Diputat del Parlament de Catalunya des de finals del 2010 i fins a finals del 2020, ha estat portaveu d’ERC a la Comissió de Territori del Parlament, àmbit que abasta temes d’urbanisme, mobilitat i medi ambient.

Durant la seva etapa parlamentària, Sanglas ha estat diputat relator de la Llei d’Ordenació i Protecció del litoral, aprovada el 2020, i ha participat en la redacció d’una desena de lleis, entre les quals la modificació de la Llei d’urbanisme, la de finançament del transport públic, la de l’impost sobre les emissions contaminants de l’aviació comercial i l’energia termonuclear, i la de ports i de transport en aigües marítimes i continentals.

Des del juny de 2021 i fins a l’actualitat, era director general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

Joan Masferrer i Sala, director general d’Estratègia Territorial

Nascut a Cardedeu l’any 1976.

Enginyer Tècnic de Telecomunicacions per la Universitat d’Enginyeria La Salle (URL), ha treballat en el sector audiovisual, de comunicació i fabricants de material tècnic de senyalització de trànsit i transports.

Va ser alcalde de Cardedeu entre 2007 i 2008 i també hi ha estat regidor amb diverses responsabilitats fins al 2019: la tramitació del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal i modificacions puntuals; el desenvolupament de sectors i plans de millora urbana; la redacció d’estudis i plans de mobilitat; plans locals d’habitatge i plans directors de diferents àmbits, entre d’altres.

També ha estat conseller i portaveu del grup d’Esquerra Republicana al Consell Comarcal del Vallès Oriental, així com representant d’ERC a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona.

Des del 2019 fins a l’actualitat, ha exercit funcions d’assessorament tècnic al Grup Parlamentari d’ERC al Parlament, especialment de l’àmbit territorial i ambiental, inclòs l’agroalimentari, a les comissions corresponents i a les tramitacions legislatives.

DEPARTAMENT DE SALUT

Carme Bertral López, secretària d'Atenció Sanitària i Participació

Nascuda a Manresa l’any 1955.

Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona (1982). Diplomada en Sanitat Pública per l’Escola de Salut Pública, va cursar també un Màster en Salut Pública per la Universitat de Barcelona.

Entre el 1983 i el 2016, ha exercit de metgessa d’Atenció Pública Domiciliària (APD) i de metgessa d'Atenció Primària a Manresa, Corbera de Llobregat, Igualada Rural (Montmaneu i Sant Pere d'Òdena) i Cardona.

Del 2016 al 2018, ha estat responsable de participació a la Direcció d'Atenció Primària del centre corporatiu de l'Institut Català de la Salut (ICS). En la XII Legislatura ha estat secretària d'Atenció Sanitària i Participació.

Ramon Canal Comaposada, director del Servei Català de la Salut (CatSalut)

Nascut a la Pobla de Segur l’any 1961.

És llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona (1985). Diploma de Gestió Hospitalària per ESADE (1986). Va obtenir també el Diploma Economia de la Salut i Gestió Sanitària per la Universitat de Barcelona el 1987. L’any 1988, va cursar el Diploma Curs Direcció Mèdica per la Unió Catalana d’Hospitals; entre 1989 i 1991, el Màster en Economia de la Salut i Gestió Sanitària per la Universitat de Barcelona i, entre 1995 i 1997, el Programa de Doctorat en Salut Pública per la mateixa universitat.

Pel que fa a la seva trajectòria professional, actualment és el director de l’Oficina Tècnica de la Comissió Interinstitucional Nou Clínic de l’Hospital Clínic de Barcelona.

La seva trajectòria també està vinculada al Futbol Club Barcelona. Del 2015 al 2022, ha estat director de Ciències de l’Esport del FC Barcelona, i del 2006 al 2015, director dels Serveis Mèdics del club.

A la Generalitat de Catalunya, el 2006 va ser secretari general del conseller primer del Departament de la Presidència, i, entre 2003 i 2006, secretari general del Departament de Governació i Administracions Públiques.

També ha ocupat diversos càrrecs al Servei Català de la Salut (CatSalut). Així, el 2006, va ser gerent d’Empreses Públiques i Consorcis Sanitaris i, entre 2001 i 2003, gerent de la Regió Sanitària Centre.

Ramon Canal també ha treballat a diversos hospitals: entre 1997 i 2001 com a director assistencial de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau; entre 1988 i 1997, ha ocupat diversos càrrecs a l’Hospital Mútua de Terrassa: el de director mèdic (1992-1997); el de subdirector mèdic (1990-1992), i el d’adjunt de la Direcció Mèdica i director del Servei d’Urgències (1988-1990).

Entre 1986 i 1988, va ocupar també diversos càrrecs a l’Hospital General de Catalunya: el de director de l’Àrea de Consultes Externes (1987-1988) i el de responsable de la Divisió Mèdica Administrativa (1986-1987).

Al llarg de la seva vida laboral, Ramon Canal també ha participat en altres empreses i consorcis. Ha estat vocal al Consell de Govern de l’Hospital de l’Esperit Sant de Santa Coloma de Gramenet (2015); vocal a la Junta de Govern de la Mutualitat Quinta Salut l’Aliança (2012); vocal en diversos consells d’Administració (2004-2006): de l’Agència Catalana de l’Aigua; de l’Institut Català del Sòl; del Centre de Telecomunicacions i Tecnologia de la Informació. Túnel del Cadí; de l’Agència Catalana de Protecció de Dades; de l’Institut d’Estadística de Catalunya i de TABASA.

També ha estat president de l’Agència Catalana de Certificació (2004-2006) i president del Comitè Executiu del Consorci de l’Administració Oberta de Catalunya (2004-2006).

DEPARTAMENT DE CULTURA

Joan Torrent i Pérez, director del Consell Nacional de la Cultura i les Arts (CoNCA)

Nascut a Barcelona l’any 1969.

Llicenciat en Ciències Actuarials i Financeres a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Barcelona (UB). Diplomat en Ciències Empresarials (UB). Direcció administrativa-comptable al Centre d’Estudis Financers.

Entre 1991 i 1995, va ser comptable superior de l’Entitat Autònoma d’Espectacles i Festes (EAOEF). Posteriorment, del 1996 al 2000, va ocupar el càrrec de tècnic superior de l’EAOEF i, del 2000 al 2003,cap de l’àrea de gestió econòmica. Del 2003 fins al 2009, va ser cap d’Administració de l’Entitat Autònoma de Difusió Cultural (EADC).

A partir del 2004, va gestionar les línies d’ajuts i accions en matèria de la creació artística i el pensament contemporanis, actuacions que van ser traspassades al Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) a partir de la seva creació i posada en marxa, l’any 2009.

Durant el període comprès entre l’any 1991 i l’any 2009, va participar en l’administració de la gestió de diferents equipaments i projectes culturals, com ara el Centre Dramàtic de la Generalitat de Catalunya; el Teatre Poliorama; la Filmoteca de Catalunya; l’Espai de Dansa i Música de la Generalitat de Catalunya; el Centre d’Art Santa Mònica; el centre KRTU; l’organització i concessió dels Premis Nacionals de Cultura; activitats en matèria de cultura popular i tradicional catalana (Fira de Manresa, Festcat, Aula de Música Tradicional i Popular) i altres activitats de promoció i difusió cultural.

Des del 2009 fins a l’actualitat exerceix de cap d’Administració i coordinador general del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts(CoNCA), on du a terme tasques gerencials. A més, des del mes de setembre de 2022 ocupa el càrrec de director suplent del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA).

DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA, DRETS I MEMÒRIA

Amand Calderó i Montfort, secretari de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima

Nascut a Barcelona l’any 1959.

Funcionari de carrera del cos superior d’administració de la Generalitat, ha desenvolupat la seva carrera professional als departaments de Benestar Social, Justícia, Interior, Vicepresidència i Presidència.

Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona. Diplomat en desenvolupament directiu (2002) per ESADE i màster en direcció pública Executive Master in Public Administration (2003-2004).

Ha estat cap de la Secció de Recursos del Servei Jurídic de la Secretaria General del Departament de Benestar Social, cap del Servei de Rehabilitació i subdirector general d’Afers Penitenciaris de la Direcció General de Serveis Penitenciaris del Departament de Justícia

Ha estat secretari de la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat a Barcelona, al Departament de la Presidència.

De tornada al Departament de Justícia, es va situar al capdavant de la Direcció General de Serveis Penitenciaris fins que, en la següent legislatura, el gener del 2019, va ser nomenat secretari de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima, en el marc de la reestructuració del Departament que va servir per agrupar els serveis penitenciaris, la justícia juvenil, les mesures penals alternatives a la presó i l’atenció a la víctima sota un mateix àmbit.

En la darrera etapa, des de juliol de 2021, ha estat coordinador del Sistema de Seguretat Pública al Departament d’Interior.

Iolanda M. Aguilar i Juncosa, secretària per a l’Administració de Justícia

Nascuda a Barcelona el 1970.

És llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració; llicenciada en Dret; postgrau en Administració Electrònica; Màster Universitari en Administració i Govern Electrònic (UOC); Màster en Direcció Pública-EMPA (ESADE) i doctoranda en Dret a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Té una àmplia experiència en l’àmbit del Departament de Justícia, on ha desenvolupat diferents càrrecs directius en els darrers anys.

És funcionària del cos tècnic superior de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del cos de tramitació processal i administrativa, en excedència. La major part de la seva trajectòria professional està vinculada a l’Administració de justícia i al Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, on ha ocupat diversos càrrecs de comandament com a cap de l’Àrea d’Inspecció, al capdavant de la Subdirecció General de Recursos Humans i Econòmics de la Secretaria de Relacions amb l’Administració de justícia i com a directora de Serveis. Des de 2018, ha estat directora de Serveis del Departament d’Educació. També ha col·laborat com a formadora interna a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya i al Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, i com a professora col·laboradora del Departament de Ciències Polítiques i Dret de la UOC.

La nova secretària serà la màxima responsable d’adaptar l’Administració de Justícia a les necessitats del territori; portar a terme les actuacions de millora per fer-la més propera a la ciutadania; dirigir la gestió dels mitjans personals i els recursos materials i econòmics d’aquest àmbit i també d’establir les directrius dels programes de normalització lingüística, justícia gratuïta, justícia de pau i altres programes de suport en l'àmbit de l'Administració de justícia, entre d’altres.