1. L’Agència realitza un viatge de prospecció a la Toscana i l’Emilia Romagna per conèixer casos d’èxit en turisme enogastronòmic i traslladarà els aprenentatges al sector en dues sessions virtuals
  2. Aquesta nova modalitat d’activitat permet un estalvi econòmic, una major consciència mediambiental i arribar a un nombre més elevat d’assistents


Un equip de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Treball, s’ha desplaçat a la Toscana i l’Emilia Romagna per conèixer casos d’èxit en turisme enogastronòmic amb l’objectiu de transmetre aquest aprenentatge al sector turístic català. Ho farà en dues sessions virtuals (streaming).

Fins ara els viatges de prospecció que organitzava l’ACT eren presencials, amb la participació d’unes 20 persones. L’elevat cost que suposava la seva organització, tant econòmic com mediambiental, ha fet que s’opti per fórmules innovadores que van en sintonia amb l’aposta per la sostenibilitat.

L’any passat es va fer una prova pilot amb un viatge de prospecció virtual a Eslovènia per conèixer bones pràctiques en cicloturisme. La bona acceptació per part de les persones assistents, amb més inscrits que si la sessió s’hagués fet presencialment, l’estalvi en despeses i la reducció de la petjada de carboni han fet que l’opció virtual s’hagi convertit en la preferent a l’hora d’organitzar aquest tipus d’accions.

Segons el director de l’Agència, Narcís Ferrer i Ferrer, “el nostre objectiu és millorar la competitivitat dels serveis que oferim per assolir un model de turisme responsable sota els principis de sostenibilitat mediambiental i econòmica”.

Aquesta acció s’emmarca en l’Estratègia de turisme enogastronòmic a Catalunya 2022-2027 i s’ha organitzat de manera cooperada amb els patronats de Turisme de les diputacions. 

Bones pràctiques en turisme enogastronòmic a la Toscana i l’Emilia Romagna

Avui i divendres, 21 d’octubre, es realitzaran dues sessions en streaming per conèixer els punts clau de l’èxit dels millors establiments gastronòmics, cellers, productors i projectes enogastronòmics de la Toscana i l’Emilia Romagna, com ara la Finca Dievole, l’Antica Macelleria Falorni o la Casa Artusi, entre altres. Les persones que hi participaran virtualment, un centenar, podran seguir en directe les entrevistes als representants locals, interactuar amb ells i fer-los preguntes, a més de visualitzar píndoles de vídeo de les visites que l’ACT ha fet a la zona. Gràcies a aquest nou format s’ha pogut multiplicar per 5 el nombre de persones que podran seguir les sessions.

La finalitat d’aquesta acció és que les persones assistents coneguin les millors pràctiques del sector enogastronòmic d’aquestes dues regions considerades referències mundials pel que fa a aquest tipus de turisme, i obtinguin aprenentatges que els permetin millorar la seva oferta a Catalunya.

Pel director de l’Agència, “la Toscana ha fet del recurs de l’oli un producte turístic dinamitzador del territori, el seu paisatge singular ofereix cellers amb experiències enoturístiques d’alt nivell i la seva gastronomia és sinònim de qualitat. Aprendre d’aquells que ho estan fent bé ens ha de permetre situar Catalunya com un referent en turisme enogastronòmic, ja que té tots els ingredients per ser-ho”.

Estratègia de turisme enogastronòmic a Catalunya 2022-2027

El passat mes de juny es va presentar l’Estratègia de turisme enogastronòmic que ha de permetre situar Catalunya com una zona de referència imprescindible del turisme enogastronòmic d’Europa en els propers 5 anys.

Per aquest motiu, s’està treballant per estructurar una oferta de valor atractiva, competitiva i segmentada per tipus de públic, i basada en el model 4D (desestacionalització, diversificació, desconcentració i augment de la despesa) i 4S (segura, saludable, singular i sostenible) mitjançant 6 àmbits: infraestructures i equipaments de la regió enogastronòmica, transició digital i destinació intel·ligent, atractivitat i competitivitat del producte turístic, identitat i cultura enogastronòmica, màrqueting tàctic de producte i xarxa de destinacions i empreses. El desplegament d’aquest pla preveu comptar amb 12 milions d’euros.

*Els mitjans interessats en seguir les sessions poden enviar un correu electrònic a premsa.act@gencat.cat

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat

Youtube: https://www.youtube.com/turismecat

2  

Imatges

Visita a Finca Dievole

Visita a Finca Dievole 3848984

 Gravació de la píndola de vídeo a Antica Macelleria Falorni

Gravació de la píndola de vídeo a Antica Macelleria Falorni 279822