1. El document, amb un termini de redacció de 15 mesos, definirà les actuacions necessàries per a la implantació del primer tram del tramvia, als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca
  2. En paral·lel, s’està redactant l’estudi informatiu del segon tram, que inclou la connexió entre Reus i Tarragona i els ramals de penetracions urbanes
  3. Tot el sistema tindrà un traçat independent de la xarxa ferroviària d’Adif en servei, cosa que permet adoptar l’ample estàndard europeu i ofereix més possibilitats a Ferrocarrils a l’hora d’adquirir el material mòbil i gestionar el servei

El Departament de Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha adjudicat el projecte constructiu del primer tram del tramvia del Camp de Tarragona, entre Cambrils i Vila-seca. El document definirà les actuacions necessàries per a la implantació d’un sistema de tramvia, de 14,60 quilòmetres de longitud, als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, a partir dels estudis informatiu i d’impacte ambiental aprovats pel Departament.


Amb aquest projecte, s’assoleix un doble objectiu: es recupera un mode de transport públic pel corredor de l’antiga xarxa de rodalies i s’elimina l’efecte barrera de la infraestructura fora de servei mitjançant la integració urbana de la solució tramviària. Així, el conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha remarcat que “el nou tramvia de Tarragona és un clar exemple d’una de les línies troncals d’aquest Departament, que serà el foment del transport públic ferroviari”.


D’acord amb les ofertes presentades, l’adjudicació del projecte constructiu s’ha realitzat a l’empresa Ayesa Ingeniería y Arquitectura, amb un termini de redacció de 15 mesos i un pressupost d’1,6 milions d’euros (amb IVA).La inversió prevista per a la implantació del tramvia entre Cambrils i Vila-seca, que inclou també un centre de control-cotxeres i material mòbil, és d’uns 150 milions.


Ample europeu i possibilitats de gestió

Per al tramvia del Camp de Tarragona, s’ha optat per un traçat independent de la xarxa ferroviària d’Adif en servei, com ha avalat també la Declaració d’Impacte Ambiental, fet que permet adoptar l’ample estàndard europeu i ofereix més possibilitats a Ferrocarrils a l’hora d’adquirir el material mòbil i gestionar el servei. Durant la redacció del projecte constructiu, s’analitzarà el sistema de captació d’energia. En paral·lel, s’està redactant l’estudi informatiu de la resta de la xarxa tramviària, que inclou la connexió entre Reus i Tarragona i els ramals de penetracions urbanes, així com la connexió entre Vila-seca i Tarragona.


Incrementar l’ús del transport públic

Actualment, el 90% de la mobilitat al Camp de Tarragona és interna i la quota modal global del transport públic és del 18% en l’àmbit central. L’objectiu principal de la nova xarxa és fer créixer la quota modal del transport públic fins al 25% mitjançant l’establiment de serveis ràpids per a la mobilitat interurbana, accessibles als centres i als barris de les ciutats i connectors dels pols estratègics d’activitat d’aquest àmbit, per a la mobilitat tant de residents com de visitants. La demanda estimada és de 9 milions de viatges anuals, un cop estigui plenament en servei la xarxa i tenint en compte els desenvolupaments previstos i l’aplicació de mesures de promoció del transport públic i la mobilitat activa.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 326618