Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

Cartell

Neix el Berlin Trifft Katalonien, una actuació de promoció gastronòmica que incorpora més de 40 referències de 15 empreses gourmet catalanes

query_builder   28 octubre 2022 10:22

event_note Nota de premsa

Neix el Berlin Trifft Katalonien, una actuació de promoció gastronòmica que incorpora més de 40 referències de 15 empreses gourmet catalanes

  1. Durant sis setmanes, el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i la Delegació del Govern a Alemanya organitzen l’actuació “Berlin trifft Katalonien” (Berlin descobreix Catalunya), una promoció gastronòmica en el punt de restauració a l’establiment gourmet i bar de tapes El Colmado de Berlin, amb la participació de 15 empreses catalanes i més de 40 referències d’aliments i begude
  2. El proper dissabte 29 d’octubre, El Colmado celebra la castanyada, amb una jornada oberta a la ciutadania amb una actuació dels Castellers de Berlin i la degustació de panellets i castanyes
Cartell
Cartell de l’actuació “Berlin trifft Katalonien” (Berlin descobreix Catalunya),
{"name":"2022/10/27/15/26/eb1eb9dc-f58f-4090-b62e-bd9b350f22fa.jpg","author":"DACC","type":"0","location":"0","weight":791816}

El proper dissabte 29 d’octubre, Berlin celebrarà una festa de la castanyada molt especial. El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, mitjançant Prodeca, i la Delegació del Govern de la Generalitat a Alemanya, en col·laboració amb l’establiment d’alimentació gourmet i bar de tapes El Colmado, organitza una jornada per descobrir i gaudir de la gastronomia i la cultura catalana. En un exemple de com la gastronomia i l’alimentació s’integra en la cultura catalana, l’esdeveniment comptarà amb la degustació de productes i plats típics catalans (panellets, castanyes i altres dolços) i l’actuació de la colla Castellers de Berlin.

La gastronomia catalana estarà molt present durant els mesos d’octubre i novembre a Alemanya. La celebració de la castanyada s’emmarca en l’organització de l’actuació Berlin trifft Katalonien” (Berlin descobreix Catalunya), una promoció gastronòmica en punt de restauració a El Colmado durant sis setmanes, i que comptarà amb la participació de 15 empreses catalanes que exposaran més d’una quarantena de referències d’aliments i begudes.


D’aquesta manera, a les estanteries d’El Colmado els consumidors alemanys podran adquirir productes com l’arròs bomba del Delta de l’Ebre, anxoves de L’Escala, catànies, una selecció de formatges i embotits catalans, fruits secs, all i oli o oli d’oliva verge extra DOP Siurana, així com més d’una desena de vins i caves catalans, de diverses denominacions d’origen, com la D.O. Alella, D.O. Catalunya, D.O. Terra Alta, D.O. Penedès i D.O. Cava, entre d’altres.

A les estanteries d’El Colmado els consumidors alemanys podran adquirir una desena de vins i caves catalans, de diverses denominacions d’origen
A les estanteries d’El Colmado els consumidors alemanys podran adquirir una desena de vins i caves catalans, de diverses denominacions d’origen
{"name":"2022/10/27/15/24/dd60a940-298b-4416-ac00-7b5bef143bdb.jpg","author":"dacc","type":"0","location":"0","weight":381489}

Empreses catalanes participants:

·Aceite Escornalbou – Oli d’oliva - Riudecanyes (Baix Camp)

  1. Anxoves Fill de J. Callol I Serrats – Fine Food - L’Escala (Alt Empordà)
  2. Bodega Ca N'estruc – Vi - – Esparreguera (Baix Llobregat)
  3. Bodega Casa Mariol – Vi - Batea (Terra Alta)
  4. Bodega Celler Jordi Lluch – Vi - Sant Quintí de Mediona (Alt Penedès)
  5. Bodegas Roura – Vi - Alella (Maresme)
  6. Bodegas Torelló – Vi - Gelida (Alt Penedès)
  7. Bombons Cudié – Dolços - Vilafranca del Penedès (Alt Penedès)
  8. Celler Capçanes – Vi - Capçanes (El Priorat)
  9. Embotits Mitjans – Embotits - Olèrdola (Alt Penedès)
  10. Espinaler – Fine Food - Vilassar de Mar (El Maresme)
  11. Formatges Betara – Formatges - Perafita (Osona)
  12. Fruits Secs Torra – Fruits secs - Jorba (L’Anoia)
  13. Galetes Trias – Fine Food - Santa Coloma de Farners (La Selva)
  14. Molí de Rafelet – Arrós - Deltebre (Baix Ebre)

Berlin trifft Katalonien” té per objectiu que el públic alemany pugui tastar i comprar directament producte català i es complementa amb l’organització de diverses actuacions dirigides al públic professional.

Els dimarts 8, 15 i 22 de novembre s’organitzaran tastos exclusius de vins catalans per a distribuïdors, importadors i sommeliers alemanys. El sommelier Daniel Zarazaga en serà el conductor.

La promoció dels productes agroalimentaris catalans a Berlin finalitzarà el 29 de novembre, amb l’organització d’un cap de setmana de degustació de gastronomia catalana.

Katalonien, Wo Essen Kultur ist: la promoció dels aliments catalans a Alemanya

En línia amb el propòsit d’orientar les empreses agroalimentàries en la seva expansió internacional, el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, mitjançant Prodeca, disposa d’una xarxa de professionals amb experiència en el sector en diversos mercats estratègics. Arran de l’acord del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural amb el Departament d’Acció Exterior i Govern Obert, durant el 2021 es van incorporar tècnics agroalimentaris a les delegacions del Govern a Mèxic, Alemanya, Estats Units i el Regne Unit.

La promoció de les empreses i productes del sector agroalimentari a Alemanya es realitza sota la marca agroalimentària Katalonien, Wo Essen Kultur ist(Catalunya, on el menjar és cultura), que serveix per reforçar el posicionament de les produccions agroalimentàries i la gastronomia catalanes i dotar-les d’homogeneïtat comunicativa tant a l’interior del país com a l’exterior.

Sobre Prodeca

Prodeca és una empresa pública adscrita al Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, de la Generalitat de Catalunya, que té per objecte la promoció dels productes agroalimentaris catalans i el suport a la comercialització i internacionalització de les empreses catalanes del sector. Facilita la participació de les empreses catalanes a les principals fires agroalimentàries internacionals i nacionals, organitza trobades amb compradors i importadors del sector, ofereix programes de suport en comercialització i iniciació a l'exportació, elabora i implementa estratègies de posicionament de producte i de promoció de la marca Catalunya agroalimentària, fa assessorament en diversificació i consolidació comercial a països tercers, prepara informes de mercats i tendències, disposa d’eines d’autodiagnosi i d’anàlisi d’oportunitats en comercialització i internacionalització per a les empreses del sector, entre d’altres activitats.

Prodeca treballa coordinadament amb les associacions professionals, entitats i agents que intervenen en la promoció, comercialització i internacionalització agroalimentària, i participa en iniciatives relacionades amb la gastronomia catalana i la Dieta Mediterrània, com a eines de valorització i millora del posicionament dels nostres productes i empreses, a Catalunya i al món.



`