1. Jesús Gómez Fernàndez, director dels Serveis Territorials d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural: “La prioritat ha de ser el respecte i la seguretat”


La temporada de caça 2022-2023 del porc senglar a les Terres de l’Ebre, que es va iniciar el primer diumenge de setembre i s’allargarà fins a finals de març, ve marcada per la millora de la senyalització i les mesures de seguretat de les zones de batuda. “Tenim una gran quantitat de població de porc senglar que està generant problemes en els cultius perquè, com la muntanya està molt seca, baixen per alimentar-se dels conreus i fan destrosses i, també, provoquen accidents”, explica el director dels Serveis Territorials del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Jesús Gómez Fernàndez. “Per això, és necessari el control de la població i l’actuació dels caçadors”, segueix. “La prioritat ha de ser el respecte i la seguretat: hem de donar prou seguretat a la gent que està caçant i, per això, demanem respecte per una activitat que beneficia el conjunt de la societat, especialment l’agricultura, i la prevenció d’accidents”, conclou.


Prèvia autorització de l’ajuntament, els caçadors tallen i senyalitzen els camins, amb una persona que avisa per emissora a la resta en cas que vegi alguna persona dins el perímetre. Les batudes també es senyalitzen amb plaques. “Les zones de batuda poden ser grans, entre 200 i 300 hectàrees, i amb caminadors, escaladors, ciclistes o boletaires que poden aparèixer sense que els hagi vist ningú”, explica Joan Navarro, representant de la Federació Catalana de Caça a les Terres de l’Ebre. “Recomanem a la gent que vagi per zones de batuda que utilitzen roba llampant per a la seguretat de tothom”.


El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i els caçadors treballen perquè les batudes de caça major previstes es comuniquin amb la màxima previsió possible, amb l’objectiu que la informació quedi recollida i permeti planificar l’activitat i, així, compatibilitzar-la millor amb altres usos al medi natural. L’objectiu final és que les batudes siguin més segures tant per a les persones caçadores com per a la resta d’usuaris dels espais naturals protegits que són altament freqüentats i on conviuen una sèrie d’usos tant tradicionals com de nova creació.


2  

Imatges

S¿inicia la temporada de caça del porc senglar amb la millora de la senyalització.

S¿inicia la temporada de caça del porc senglar amb la millora de la senyalització. 7524259

La temporada de caça 2022-2023 del porc senglar a les Terres de l¿Ebre, que es va iniciar el primer diumenge de setembre i s¿allargarà fins a finals de març, ve marcada per la millora de la senyalització i les mesures de seguretat de les zones de batuda.

La temporada de caça 2022-2023 del porc senglar a les Terres de l¿Ebre, que es va iniciar el primer diumenge de setembre i s¿allargarà fins a finals de març, ve marcada per la millora de la senyalització i les mesures de seguretat de les zones de batuda. 6268515