Servei Català de Trànsit

Ramon Lamiel, director de l'SCT, i Xavier Flores, secretari general d¿Infraestructures de Mitma

Acordat un pla d'actuació per reduir la sinistralitat a l'AP-7

query_builder   9 novembre 2022 14:14

event_note Nota de premsa

Acordat un pla d'actuació per reduir la sinistralitat a l'AP-7

L’SCT i MITMA posaran en marxa mesures de control de la velocitat i de la sinistralitat a quatre trams de l’autopista que sumen 82 km


El Servei Català de Trànsit (SCT) i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) han acordat un pla d’actuació per reduir la sinistralitat a l’AP-7 que inclou diferents mesures de control i de reducció de la velocitat, entre d’altres actuacions.

El director de l’SCT, Ramon Lamiel, ha destacat en la presentació de les mesures que “aquesta intervenció coordinada amb el ministeri a l'AP-7 ens permet actuar en els trams amb més víctimes de l'autopista per intentar reduir aquesta sinistralitat, i també permetrà disminuir les congestions i millorar la qualitat de servei de l'AP-7”. Lamiel també ha fet referència que “el pla va més enllà de la reducció de la velocitat i que se’n farà un seguiment conjunt periòdic per avaluar-ne possibles canvis i millores”.

Per la seva banda, el secretari general d’Infraestructures de Mitma, Xavier Flores, ha remarcat que “hem tingut des de l’inici un grau de col·laboració molt bo amb l’SCT, som conscients que l’AP-7 és un eix transcendental per a mobilitat del territori, per la qual cosa hi ha una necessitat d’actuar-hi per poder millorar la seguretat i la funcionalitat de la via”. Flores ha afegit que “hi ha mesures globals que portarem a terme en matèria d’infraestructures però en determinats punts, pel tipus de trànsit que tenim, requereix intervenir-hi de manera immediata, amb mesures de baix cost i ràpida implementació”.

Concretament, en el marc d’aquest pla, s’actuarà en quatre àrees de l’autopista que sumen un total de 82 km:

  1. Girona: tram Fornells de la Selva-Cervià de Ter (pk 66-47). En aquest tram on hi ha quatre carrils, es segregarà el quart carril exclusivament per a entrades i sortides, concretament entre Girona Sud i Girona Nord, i la velocitat en aquest carril es limitarà a 80 km/h. Es preveu que aquesta mesura comportarà una ordenació del trànsit i una disminució de les col·lisions posteriors.
  2. Vallès: tram Mollet-Papiol (pk 132-161). Es reduirà la velocitat per a tots els vehicles a 100 km/h. Per part del Servei Català de Trànsit, s’establiran controls de la velocitat amb la Divisió de Trànsit dels Mossos d’Esquadra i control d’infraccions amb els mitjans aeris de l’SCT. A més, s’instal·larà en aquest tram un sistema de velocitat variable, controlat per l’SCT.
  3. Tarragona: tram Altafulla-Constantí (pk 238-247). El Servei Català de Trànsit instal·larà un radar de tram en aquesta ubicació de l’autopista en sentit sud per posar fre a l’excés de velocitat detectat en aquest tram recte, caracteritzat per una forta pendent i en què predominen les col·lisions per encalç. Mentre no estigui operatiu aquets cinemòmetre, els Mossos d’Esquadra intensificaran els controls de velocitat en aquesta àrea.
  4. Terres de l’Ebre: tram Calafat-l’Ampolla (pk 288-313). Es reduirà la velocitat per a tots els vehicles a 100 km/h. A més es continuaran establint les limitacions puntuals als vehicles pesants, consistents a reduir la velocitat dels camions a 80 km/h i la prohibició per a aquests vehicles de realitzar avançaments.

Convé destacar que enguany aquesta autopista acumula 23 víctimes mortals, el 17% de les 135 persones mortes a les carreteres catalanes. A més, a l’AP-7 aquest 2022 també s’hi han registrat 45 ferits de gravetat. També cal remarcar que des de l’alliberament dels peatges en aquest eix viari la mobilitat ha augmentat un 40% i les congestions per sinistres s’han incrementat un 98%. En aquest sentit, aquestes noves mesures van encaminades tant a reduir-ne la sinistralitat com les congestions, i en definitiva millorar el servei d’aquesta autopista.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia