Empresa i Treball

Jornada sobre les novetats del ¿Reglament de la Llei de facilitació activitat econòmica" amb sector empresarial de la Catalunya Central.

Manresa acull una jornada per presentar el reglament de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica al món empresarial de la zona

query_builder   15 novembre 2022 17:00

event_note Nota de premsa

Manresa acull una jornada per presentar el reglament de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica al món empresarial de la zona

  1. L’acte ha servit per explicar les novetats que aporta el Decret 131/2022 i l’impacte del seu desplegament
  2. Amb el desplegament d’aquest reglament l’Àrea privada de l’empresa oferirà una visió 360 º de les gestions i tràmits de les empreses independentment de l’administració amb què interactuï


Manresa ha acollit aquesta tarda la jornada “Reglament de la Llei de facilitació activitat econòmica”, dirigida al sector empresarial de la Catalunya Central. L’acte, que ha tingut lloc al Palau Firal de la capital del Bages, ha estat presentat per la directora dels Serveis Territorials a la Catalunya Central del Departament d’Empresa i Treball, Maria Teresa Clotet Masana, i ha comptat amb la intervenció de la gerent de l'Oficina de Gestió Empresarial (OGE), Cristina Pruñonosa Bengochea.

L’objectiu de la sessió ha estat explicar les novetats que aporta el Decret 131/2022, del reglament de la Llei de facilitació de l’activitat econòmica i l’impacte que suposa el seu desplegament.

Objectius del Reglament de Desplegament de la llei de facilitació

Durant la sessió s’ha informat als representants de la xarxa empresarial de la Catalunya Central sobre les finalitats bàsiques del Reglament de Desplegament de la llei de facilitació, com ara concretar el model de relació de les administracions públiques amb les empreses.

A més, s’ha detallat el sistema de funcionament de les eines tecnològiques de la finestra única, els seus mecanismes i com es gestionen les dades relacionades amb l’activitat econòmica, els serveis de pro activitat i la tramitació unificada.

Durant l’acte també s’ha explicat com s’adequa l’estructura i les funcions de l’OGE en el seu rol de frontal de tramitació i com a impulsora de la Finestreta única empresarial (FUE), com es determina el procediment de designació d’un projecte empresarial com a estratègic i com es concreta la regulació de les activitats econòmiques.

La gerent de l'Oficina de Gestió Empresarial ha destacat que aquest nou model de relació busca que els titulars de les activitats econòmiques puguin:

-Disposar d’una visió integral(360º) de les dades associades a les seves activitats econòmiques, establiments i registres amb independència de l’administració responsable

-Aportar les seves dades només un cop.

Pruñonosa ha detallat els aspectes que desenvolupa el Reglament de facilitació de l’activitat econòmica i els seus principals objectius:

Relació digital per defecte: Establir que la tramitació i serveis administratius a disposició d’autònoms i empreses siguin digitals per defecte

Canal Empresa com a únic portal: Aconseguir que la informació per a l’activitat d’autònoms i empreses estigui unificada en un únic portal electrònic

Desplegament del model evolucionat de la FUE al món local. Concretament:

  1. Connexió de les àrees privades de les diferents administracions amb la de Canal Empresa
  2. Actualització del Directori d’empreses, establiments i registres
  3. Impuls de l’estandardització de les dades per fer possible la dada única, la interoperabilitat entre sistemes i organismes i la tramitació unificada
  4. Incorporació de l’identificador únic de l’establiment als expedients per garantir a l’autònom o empresari una visió integral de la seva empresa

La Finestra Única Empresarial millora la relació administració-empresa

Durant aquesta jornada s’ha explicat al món empresarial del Bages que l’aplicació del nou reglament de desplegament de la llei de facilitació comportarà millores a la FUE tant a nivell tecnològic, com de control de dades, o simplificació de processos.

En aquest sentit, furant la jornada s’ha explicat que amb els serveis de la FUE, les persones usuàries podran gestionar de manera integral i unificada, a través d’un únic punt d’accés, tots els tràmits administratius vinculats a la seva activitat, de les administracions públiques catalanes. Els serveis de la FUE estan disponibles per via telemàtica, a través del Canal Empresa, i les empreses poden obtenir assessorament de forma presencial, mitjançant la xarxa d’Oficines de Gestió Empresarial (OGE).

La gerent de l’OGE ha recordat que la FUE és un projecte estratègic impulsat per la Generalitat des de 2011, a través de l’Oficina de Gestió Empresarial, amb l'objectiu de propiciar un canvi de model de relació entre empreses i Administració que faciliti l'activitat econòmica, basat en la confiança amb l'empresariat. I que des de la seva posada en marxa, ha anat incrementant el seu catàleg de tràmits, alhora que ha ampliat els tràmits disponibles en format electrònic. En aquests anys el catàleg de procediments de la FUE ha passat de 145 procediments l’any 2011 a 698 l’any 2021.

Finalment, Pruñonosa, ha exposat que el nombre d’expedients gestionats per l’OGE no ha parat de créixer i ha destacat l’increment exponencial de l’activitat que va suposar l’esclat de la pandèmia i l’aplicació de les mesures COVID, passant dels 277.407 de l'any 2018 i els 346.728 de l'any 2019, als més de 520.000 gestionats l'any 2021.


Segueix-nos a les xarxes____________________________

  1. Twitter@empresacat | @treballcat


Fiscalitat
Bon govern
Funció pública
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia