El conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, destaca els 220 joves d’arreu de Catalunya que han participat als càstings durant la seva visita al rodatge
El conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, ha visitat aquesta tarda el rodatge de l’espot televisiu per promocionar el Carnet Jove de l’any 2023, que es roda al llarg d’avui al Centre d’Innovació Urbana Ca l’Alier, situat al Poblenou de Barcelona.

Els principals protagonistes de l’espot -que es projectarà a partir del 16 de gener vinent a televisions i xarxes socials- són els coneguts músics Julen Gerrikabeitia i Mariona Escoda, guanyadora de la primera edició del programa Eufòria de TV3. Justament, l’artista Julen és el compositor i intèrpret de la cançó que formarà part de l’espot 2023 del Carnet Jove, mentre que la cantant Mariona l’acompanyarà a les veus. Serà la primera vegada en 25 anys que una cançó protagonitza l’espot i que es compta amb dos prescriptors com a protagonistes.

Durant la seva visita, el conseller ha pogut conèixer de prop el desenvolupament del rodatge –a càrrec de la productora catalana “La Joya Producciones”- i saludar els 30 joves participants a l’espot, a més dels dos cantants i els membres de l’equip de rodatge. Tal com ha destacat el conseller, aquests 30 joves han estat seleccionats d’un total de 220 joves que a l’octubre van participar als càstings que Joventut va organitzar a Reus, Tortosa, Lleida, Girona i Barcelona.

A la vegada, aquests 220 joves ja van ser pre-seleccionats d’entre els 1.057 nois i noies titulars del carnet que havien enviat vídeos i fotografies per ser candidats, un procés al qual es van arribar a inscriure inicialment fins a 2.113 joves. Per aquesta selecció es va tenir en compte aspectes relacionats amb la diversitat de la població jove catalana i amb els nous valors del carnet en el context actual, com són el sexe/gènere i diversitat LGTBIQ+, així com la diversitat d'origen, cultural i ètnico-racial.
“A més a més d’acostar els i les joves al món de la representació artística i la producció publicitària, amb la campanya del Carnet Jove del 2023 volem mostrar una joventut que és diversa, activa i participava”, ha explicat el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano. A la visita també hi han pres part la secretària d’Infància, Adolescència i Joventut, Núria Valls, i la directora general de l’Agència Catalana de la Joventut, Laia Girós, amb la presència d'Anna Canela, directiva d'ImaginBank, entitat que ha canalitzat la contractació de la campanya.

El lema de l’espot del 2023 del Carnet Jove és “Al teu ritme” i es presentarà el 12 de gener en un conegut cinema de Barcelona amb la presència dels joves participants a l’espot. L’anunci inclou coreografies i situacions en les quals es mostren diferents dels avantatges que ofereix el Carnet Jove com són l’estudi, l’oci, l’alberguisme, el reciclatge, el comerç local, els esports, la salut mental, l’art i la dansa.
El Carnet Jove ofereix 7.932 avantatges en formació (14,8%), salut (13,9%), turisme i mobilitat (12,5%), cultura (10,2%), esport (10,2%), tecnologia (8,6%), lleure (4%) i altres (25,6%) a 529.072 titulars d’entre 12 i 30 anys.

