Drets Socials

Reunió amb els representants del Departament de Drets Socials i el ministeri.

Campuzano: "L'infrafinançament de la Llei de dependència per part de l'Estat evidencia que és necessari un nou sistema estable, sòlid i sostenible"

query_builder   18 novembre 2022 15:26

event_note Nota de premsa

Campuzano: "L'infrafinançament de la Llei de dependència per part de l'Estat evidencia que és necessari un nou sistema estable, sòlid i sostenible"

  1. El conseller de Drets Socials i el secretari d’Estat de Drets Socials s’han reunit aquest migdia a la seu del Departament
  2. Han abordat conjuntament les mancances de la Llei de dependència, l’acollida de joves migrats sols i l’atenció als extutelats

El conseller de Drets Socials, Carles Campuzano i Canadès, s’ha reunit aquest divendres al migdia a la seu del Departament de Drets Socials amb el secretari d’Estat de Drets Socials, Nacho Álvarez Peralta, per abordar diversos dels reptes i compromisos de la Generalitat de Catalunya i el Govern espanyol en aquest àmbit.

La reunió, que el conseller ha considerat “positiva i profitosa” , i a la que també hi ha participat el secretari general de Drets Socials, Oriol Amorós i March, ha servit per analitzar la Llei de dependència. A la trobada s’ha constatat novament que “malgrat les millores en el finançament per part de l’Estat, l’infrafinançament que pateix evidencia que cal un nou sistema estable, sòlid i sostenible”.

Així mateix, per part dels representants del Govern català, s’ha traslladat “la necessitat de disposar de més recursos del Govern espanyol per gestionar l’acollida de joves migrats sols i l’atenció dels joves extutelats, una atenció, en el cas d’aquests últims, que només es dispensa a Catalunya”, ha apuntat Campuzano.

Durant la trobada, també s’han intercanviat punts de vista sobre el seguiment del Fons Next Generation i tant el conseller com el secretari general han traslladat la voluntat de reduir les llistes d’espera en l’àmbit de la dependència —un objectiu que va estretament lligat a la necessària millora del finançament— així com la intenció de millorar les condicions salarials del tercer sector.

Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia