Territori

Territori adjudica l'anàlisi d'un nou tren-tramvia a la Costa Brava

query_builder   25 novembre 2022 09:00

event_note Nota de premsa

Territori adjudica l'anàlisi d'un nou tren-tramvia a la Costa Brava

  1. El document ha de valorar la viabilitat d’una nova línia de tren – tramvia que enllaci els diferents municipis al voltant del massís de les Gavarres i incorporar una estimació del cost del projecte així com una proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial
  2. La redacció d’aquest estudi respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran d’una configuració de transport diferent de l’actual


El Departament de Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha adjudicat la redacció de l’estudi de factibilitat d’una nova línia de tren-tramvia a la Costa Brava que connecti, amb una freqüència inferior als 15 minuts, els municipis que envolten el massís de les Gavarres i contempli, també, possibles ramals i la seva fase d’execució.

Amb una longitud aproximada de 144 quilòmetres, la nova connexió que s’estudiarà (tren en trams interurbans i tramvia en trams urbans) disposarà de dos ramals principals: la connexió amb l’aeroport Girona-Costa Brava i la connexió Girona-Banyoles-Olot. En aquest sentit, caldrà també resoldre l’enllaç interurbà del sistema urbà Girona-Sarrià de Ter, tot arribant a Santa Eugènia, Fontajau i Montilivi.

L’estudi, amb un termini de redacció d’11 mesos, s’ha adjudicat a la UTE Bews-Ingerop per un import de 289.900 euros (abans d’IVA) i ha d’incloure una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris. També ha d’incorporar mesures orientades a garantir la intermodalitat i la capil·laritat del transport públic al conjunt dels municipis del Baix Empordà.

L’impuls d’aquest informe respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran de la configuració de transports amb una visió diferent de la visió tradicional que considera, principalment, la radialitat vers la gran regió metropolitana.



1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 139758