- 41 instituts de les comarques lleidatanes participen en el programa Educat 1x1 de digitalització de les aules
- Aquest nou curs escolar comptarà amb dues noves delegacions d’Escoles Oficials d’Idiomes a Sort i a Balaguer i amb l’ampliació de l’oferta de cicles formatius: Atenció Sociosanitària a Balaguer i Telecomunicacions a la Caparrella (Lleida)
- L’oferta de llars d’infants pel curs 2010-2011 és de 5.330 places, 677 més que el curs anterior.
- El conseller ha visitat el nou edifici de l’Escola Les Savines de Cervera, que comptarà amb 185 alumnes pel proper curs escolar. El Departament d’Educació ha invertit 3.714.994,99 euros en la creació d’aquesta escola.
- També ha visitat l’ampliació i remodelació de l’escola Angel Guimerà, l’Institut Manuel Pedrolo i l’escola Maria Mercè Marçal de Tàrrega, que comptarà amb nou edifici pel proper curs escolar. El Departament d’Educació ha invertit 10.364.075 euros en la creació, remodelació i ampliació d’aquests tres centres de Tàrrega
El conseller d’Educació, Ernest Maragall, ha visitat acompanyat per l’alcalde de Cervera, Joan Valldaura, el nou edifici de l’escola Les Savines de Cervera. Posteriorment, acompanyat de l’alcalde de Tàrrega, Joan Amèzaga, ha visitat l’escola Angel Guimerà, l’institut Manuel pedrolo i l’escola Maria Mercè Marçal, que també estrenara nou edifici aquest setembre.
Curs escolar 2010-2011 a Lleida
El curs escolar 2010-2011 comptarà amb 52.470 alumnes d’educació obligatòria i 4.500 alumnes per educació post obligatòria i un augment considerable de la demanda a Formació Professional que serà de 7.000 alumnes entre CFGM i CFGS, superant per tercer any consecutiu als alumnes de batxillerat.
Aquest nou curs s’incrementa en 60 la plantilla de professors, sobre els 5.000 existents.
Com a novetat cal destacar que el proper dilluns 30 d’agost s’obrirà la pre-inscripció de les EOI (escoles Oficials d’Idiomes) que aquest any incorporen 2 seus ubicades al municipi de Sort (EOI La Seu) i Balaguer (EOI Lleida), on abans no hi havia aquesta oferta educativa.
A més, dintre d’aquest nou curs escolar, destaquem la creació dels nous instituts a Torrefarera i la Mitjana (Lleida), la reobertura de l’escola de Torrelameu, concert d’una línia d’ESO a Guissona, implantació de la sisena hora a tot el territori i del programa Fp.Cat a 5 centres de la ciutat de Lleida, que afavoreix el vincle escola-empresa.
També, s’amplia l’oferta de cicles formatius, ja que s’oferirà el cicle d’Atenció Sociosanitària a Balaguer i telecomunicacions a La Caparrella (Lleida).
Finalment, s’amplia l’oferta de places de llars d’infants municipals, que oferiran 5.330 places per al grup d’edat de 0-3 anys a les comarques lleidatanes. Durant aquesta legislatura els municipis, acollint-se als ajuts del govern de la Generalitat, han construït o ampliat 25 llars d’infants municipals, duplicant la capacitat d’aquest servei a les terres de Lleida.
Inversions en obres de centres a Lleida (curs 2010-2011)
El departament d’Educació ha invertit 29.797.064 euros en obres de centres educatius de Lleida per a aquest curs 2010-2011. Es tracta de noves construccions, grans ampliacions i/o adequacions i obres de reforma i millora d’instal·lacions i espais lectius.
Noves Construccions
|
ST
|
Municipi
|
Centre
|
Obra
|
Import
|
|
Lleida
|
Cervera
|
Escola Les Savines
|
Nova construcció Escola 1 línia
|
3.714.994,99
|
|
Montferrer i Castellbò
|
Escola Els Agols - ZER Urgellet
|
Nova construcció Escola (4 unit. PRI)
|
1.248.297,97
|
|
|
Tàrrega
|
Escola Maria-Mercè Marçal
|
Nova construcció Escola 1 línia
|
3.714.998,21
|
|
|
|
Torre de Cabdella, La
|
Escola La Vall Fosca - ZER Pallars Jussà
|
Nova construcció Escola 3 unitats
|
894.371,96
|
|
TOTAL
|
|
|
|
9.572.663,13
|
Grans Ampliacions
|
Municipi
|
Centre
|
Obra
|
Import
|
|
Lleida
|
Escola Magí Morera i Galícia
|
Adequació Escola 1 línia + cicles formatius
|
4.717.305,24
|
|
Lleida
|
Escola Riu Segre
|
Ampliació i reforma Escola
|
5.320.920,00
|
|
Lleida
|
Institut Manuel de Montsuar
|
Ampliació Institut a 3/2 línies + 2 aules
|
4.654.046,30
|
|
Lleida
|
Institut Ronda
|
Ampliació i adequació Institut +cicles formatius (ampl. Gimnàs, menjador cafeteria) 3/2L
|
2.563.232,29
|
|
Vielha e Mijaran
|
Institut d'Aran
|
Reforma Institut 2a fase 3/2 línies + CF
|
2.967.581,66
|
|
TOTAL
|
|
|
20.223.085,49
|
Obres De Reforma, Ampliació I Millora (Ram)
|
Serveis Territorials
|
Actuacions
|
Import
|
|
Lleida
|
38
|
1,316
|
|
TOTAL
|
38
|
1.316
|
Educat 1x1
Un total de 41 instituts de les comarques lleidatanes participaran el proper curs escolar en el programa Educat 1x1 de digitalització de les aules. Es tracta de 28 centres públics amb 5.290 alumnes i 12 concertats amb 1.520 alumnes. Això suposa més del 70% dels centres de secundària (57 entre públics i concertats)
Les obres necessàries per tal de facilitar la connectivitat a tots els centres estan ja acabades o a punt de finalitzar de cara al proper curs escolar.
Escola Les Savines
El conseller ha visitat les obres del que serà el nou edifici de l’escola Les Savines de Cervera que havia estat ubicada en aularis prefabricats. Es tracta d’una escola d’una línea d’educació infantil i primària. Aquest proper curs 2010-2011 es preveu que hi hagi 185 alumnes matriculats. A més, compta amb 1 hora setmanal d’EAP dedicat al centre (Equip Assessorament Psicopedagògic)
El Departament d’Educació ha invertit 3.714.994,99 euros en la creació d’aquest nou edifici.
El centre desenvolupa el programa el programa de reutilització de llibres de text des del curs 2007-2008, en què el centre compra els llibres i els deixa en préstec a l’alumnat. El material reutilitzat són llibres de lectura, diccionaris i atles.
A més, l’escola Les Gavines desde els seus inicis ha portat a terme un projecte d’implantacio de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), que comprèn desde millorar els equipaments del centre aprogramar activitats per tal de millorar els aprenentatges dels alumnes. En aquest sentit, l’ús de la intranet de l’escola s’utilitza perquè els alumnes puguin publicar-hi treballs, activitats, interactuar entre ells...
Escola Angel Guimerà
Desprès, el conseller d’Educació ha visitat l’escola Angel Guimerà de Tàrrega. Es tracta d’un centre d’educació infantil i primària creat l’any 1978. Degut a l’augment de població infantil en el municipi, el centre que en els seus inicis era d’una línia, va ampliar a dues línies la seva oferta educativa.
Es preveu una matricula de 410 alumnes i una plantilla de 31,5 mestres pel curs escolar 2010-2011. A més disposa de 2 matins setmanals de personal EAP.
El departament d’Educació ha invertit 3.449.077,16 euros en l’ampliació i remodelació integral de l’escola Angel Guimerà.
Participa en els programes d’innovació educativa Punt-Edu que potencia l'hàbit lector dels alumnes i també desenvolupa el programa de reutilització de llibres de text a partir de 3r curs.
Institut Manuel de Pedrolo
L’Institut Manuel de Pedrolo es va crear l’any 1968. Des del curs 2008-2009 és també la seu de la USEE (Unitat de Suport de l’Educació Especial de secundària a Tàrrega.
El curs 2009-2010 es varen realitzar obres d’ampliació i adequació en el centre amb una inversió del Departament d’Educació de 3.200.000 euros.
Amb l’ampliació de les instal·lacions, l’institut ha passat a tenir una capacitat per a 300 alumnes d’ESO i 140 de Batxillerat.
El curs 2010-2011 es preveu que tingui 376 alumnes d’ESO i 100 de Batxillerat, amb una plantilla de 40 professors.
L’institut Manuel de Pedrolo participa en programes d’innovació educativa, com ara el Pla Experimental de Llengües Estrangeres (PELE), que pretén millorar la comprensió i expressió oral i escrita de la llengua anglesa, pel qual percep una subvenció del departament d’Educació de 2000 euros. També participa en el Projecte Comènius multilateral, amb una dotació de 20.000 euros del departament d’Educació.
A més a més, potencia el projecte Educat 1x1 que aquest curs començarà a 1r d’ESO i el programa de reutilització de llibres de text, que beneficia al 60% de l’alumnat d’ESO.
Escola Maria Mercè Marçal
Finalment, el conseller d’Educació ha visitat l’escola Maria Mercè Marçal. El centre es va crear el curs 2006/2007 i els dos primers cursos comptava amb una línia, i desprès ja es va ampliar a dues per curs. Aquest curs 2010-2011 es preveu que hi hagi una matricula de 190 alumnes i 16 mestres.
El Departament d’Educació ha invertit 3.714.998,21 euros en la creació d’aquesta escola.
El centre desenvolupa el programa d’innovació educativa escola verda el projecte Escoles Verdes que té com a objectiu que des de les escoles s'impulsi el respecte pel medi ambient integrat en el pla d'estudi del centre i poder dirigir així l'educació vers el desenvolupament sostenible.
A més, desenvolupa el programa de reutilització de llibres de text, en què el centre compra els llibres i els deixa en préstec a l’alumnat, contribuint a l’estalvi econòmic de les famílies i fomentant la responsabilitat dels alumnes sobre el material didàctic.
26 d’agost de 2010



