Empresa i Treball

L Agència Catalana de Turisme celebra els 25 anys del seu programa de Beques

L'Agència Catalana de Turisme celebra els 25 anys del seu programa de Beques de formació en màrqueting turístic a l'exterior

query_builder   2 desembre 2022 10:30

event_note Nota de premsa

L'Agència Catalana de Turisme celebra els 25 anys del seu programa de Beques de formació en màrqueting turístic a l'exterior

  1. Al llarg d’aquest quart de segle, més de 200 joves han tingut l’oportunitat de gaudir d'una experiència vital i professional en el sector turístic
  2. En un moment de transformació del model turístic de Catalunya i en què la qualificació del personal del sector és clau, l’ACT esdevé motor de formació per ocupar-hi llocs de treball de qualitat
  3. L’Agència Catalana de Turisme té oficines de promoció turística a Madrid, Frankfurt, París, Londres, Milà, Moscou, Brussel·les, Hèlsinki, São Paulo, Nova York, Beijing i Tòquio


El programa de Beques de formació en màrqueting turístic de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) arriba enguany a la seva 25a edició. Des de la primera promoció, l’any 1997, més de 200 joves han tingut l’oportunitat de gaudir d'una experiència vital i professional en el sector turístic en alguns dels Centres de Promoció Turística de l’ACT a l’exterior.

Per celebrar aquest aniversari, l’ACT organitza un acte de retrobament el pròxim 21 de desembre on estan convocades totes les persones que, en un moment o altre, han format part d’aquest programa al llarg d’aquest quart de segle. El director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, explica que “les Beques és probablement el programa més exitós i innovador de l’Agència Catalana de Turisme, 25 anys de pedrera de molts i moltes grans professionals del sector que senten com a pròpia la marca Catalunya i esdevenen ambaixadors i ambaixadores de la nostra destinació”.

Dels més de 200 joves que han passat pel programa durant aquests 25 anys, el 56% treballa actualment en el sector turístic. D’aquests, el 78% ho fa en el sector turístic català i el 24%, ocupant càrrecs de rellevància. Ferrer assegura que “en un moment en què estem treballant intensament per un canvi de model turístic i en què la formació en el nostre sector és una qüestió clau, aquestes beques tenen un doble objectiu: formar professionals qualificats en l’àmbit del sector turístic català i proporcionar-los una experiència que els permeti aplicar-la posteriorment en el desenvolupament de la seva carrera professional”.

L’experiència de realitzar aquesta beca l’expliquen els seus protagonistes en aquest enllaç: https://youtu.be/6B-KHquzTHI

25a promoció

El 10 de gener de 2023, els 8 nous becaris i becàries que formen part de la 25a promoció s’incorporaran a les oficines de París, Londres, Madrid, Frankfurt, Brussel·les i Nova York.La durada de les beques és d’un any (gener-desembre de 2023) amb possibilitat de prorrogar-les, en la majoria de casos, dotze mesos més, és a dir, fins al desembre de 2024. Aquesta nova edició del programa per a la promoció turística té un pressupost de més de 200.000 euros, al que se li ha de sumar prop de 157.000 euros per a les renovacions.

Oficines de Promoció Turística de Catalunya a l’exterior

L’ACT disposa d’una xarxa d’oficines de promoció turística arreu del món ubicades a Brussel·les, Frankfurt, París, Milà, Hèlsinki, Londres, Madrid, Moscou, Tòquio, Beijing, Nova York i São Paulo, que cobreixen els mercats europeus, asiàtics i americans.

Entre d’altres objectius, treballen per promocionar i posicionar la marca Catalunya i l’oferta turística catalana; orientar la promoció a la demanda real; identificar els principals agents turístics; fer el seguiment dels principals indicadors turístics; i vetllar per assegurar la presència de la destinació turística catalana.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

  1. Twitter: @turismecat|@empresacat | @coneixementcat
  2. Youtube: https://www.youtube.com/turismecat