1. Al llarg d’aquest quart de segle, més de 200 joves han tingut l’oportunitat de gaudir d'una experiència vital i professional en el sector turístic
  2. En un moment de transformació del model turístic de Catalunya i en què la qualificació del personal del sector és clau, l’ACT esdevé motor de formació per ocupar-hi llocs de treball de qualitat
  3. L’Agència Catalana de Turisme té oficines de promoció turística a Madrid, Frankfurt, París, Londres, Milà, Moscou, Brussel·les, Hèlsinki, São Paulo, Nova York, Beijing i Tòquio


El programa de Beques de formació en màrqueting turístic de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) arriba enguany a la seva 25a edició. Des de la primera promoció, l’any 1997, més de 200 joves han tingut l’oportunitat de gaudir d'una experiència vital i professional en el sector turístic en alguns dels Centres de Promoció Turística de l’ACT a l’exterior.

Per celebrar aquest aniversari, l’ACT organitza un acte de retrobament el pròxim 21 de desembre on estan convocades totes les persones que, en un moment o altre, han format part d’aquest programa al llarg d’aquest quart de segle. El director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, explica que “les Beques és probablement el programa més exitós i innovador de l’Agència Catalana de Turisme, 25 anys de pedrera de molts i moltes grans professionals del sector que senten com a pròpia la marca Catalunya i esdevenen ambaixadors i ambaixadores de la nostra destinació”.

Dels més de 200 joves que han passat pel programa durant aquests 25 anys, el 56% treballa actualment en el sector turístic. D’aquests, el 78% ho fa en el sector turístic català i el 24%, ocupant càrrecs de rellevància. Ferrer assegura que “en un moment en què estem treballant intensament per un canvi de model turístic i en què la formació en el nostre sector és una qüestió clau, aquestes beques tenen un doble objectiu: formar professionals qualificats en l’àmbit del sector turístic català i proporcionar-los una experiència que els permeti aplicar-la posteriorment en el desenvolupament de la seva carrera professional”.

L’experiència de realitzar aquesta beca l’expliquen els seus protagonistes en aquest enllaç: https://youtu.be/6B-KHquzTHI

25a promoció

El 10 de gener de 2023, els 8 nous becaris i becàries que formen part de la 25a promoció s’incorporaran a les oficines de París, Londres, Madrid, Frankfurt, Brussel·les i Nova York.La durada de les beques és d’un any (gener-desembre de 2023) amb possibilitat de prorrogar-les, en la majoria de casos, dotze mesos més, és a dir, fins al desembre de 2024. Aquesta nova edició del programa per a la promoció turística té un pressupost de més de 200.000 euros, al que se li ha de sumar prop de 157.000 euros per a les renovacions.

Oficines de Promoció Turística de Catalunya a l’exterior

L’ACT disposa d’una xarxa d’oficines de promoció turística arreu del món ubicades a Brussel·les, Frankfurt, París, Milà, Hèlsinki, Londres, Madrid, Moscou, Tòquio, Beijing, Nova York i São Paulo, que cobreixen els mercats europeus, asiàtics i americans.

Entre d’altres objectius, treballen per promocionar i posicionar la marca Catalunya i l’oferta turística catalana; orientar la promoció a la demanda real; identificar els principals agents turístics; fer el seguiment dels principals indicadors turístics; i vetllar per assegurar la presència de la destinació turística catalana.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

  1. Twitter: @turismecat|@empresacat | @coneixementcat
  2. Youtube: https://www.youtube.com/turismecat