Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

Imatge de la campanya ¿10 anys després, reciclem més!¿.

"10 anys després, reciclem més!", nova campanya de l'Agència de Residus de Catalunya amb l'esperit de la recordada "Envàs, on vas?"

query_builder   2 desembre 2022 11:48

event_note Nota de premsa

"10 anys després, reciclem més!", nova campanya de l'Agència de Residus de Catalunya amb l'esperit de la recordada "Envàs, on vas?"

  1. En 10 anys, el percentatge de recollida selectiva ha augmentat sis punts, i encara hi ha marge de millora, gràcies a la col·laboració ciutadana i als sistemes eficients de recollida


Imatge de la campanya{"name":"2022/12/02/11/37/186408d4-59ca-4be4-a398-d3cbe1d89af2.png","author":"ARC","type":"0","location":"0","weight":3319602}

Aquest divendres es posa en marxa la nova campanya de la Generalitat per fomentar la correcta separació dels residus domèstics, que posa èmfasi en el fet que, si es compara la situació on érem deu anys enrere amb l’actual, s’han fet grans avenços tant en la separació com en el grau de conscienciació ambiental de les persones. Queda, però, marge de millora. En matèria de gestió de residus és possible avançar molt més, aspecte que recullen els missatges i el to de la campanya. Amb les dades a la mà, l’any 2021 el percentatge de recollida selectiva dels residus municipals va ser del 46,6%, sis punts per sobre respecte de l’any 2011, quan es recollien separadament el 40,6% de les deixalles domèstiques.

L’Agència de Residus de Catalunya (ARC) recupera enguany l’esperit de la recordada campanya de 2012 "Envàs, on vas?", aprofitant que es compleixen deu anys del seu llançament. Els espots que va protagonitzar el grup musical The Mamzelles buscaven lluitar contra tot allò que es llença de manera inadequada en les diferents fraccions dels residus que es recullen i, alhora, convidar a separar-los. Com és sabut, l’impacte de la imatge i un jingle enganxós la van convertir en la campanya més notòria de l’ARC. Per aquest motiu, la d’enguany ha estat concebuda com una acció de comunicació vinculada amb aquella, no tant pel que fa al missatge com pel fet de recollir-ne el testimoni. La nova campanya llença missatges diferents ja que el context, la normativa i les necessitats actuals també ho són. Es farà amb la col·laboració de una de les integrants del grup The Mamzelles, Bàrbara Mestanza, que va protagonitzar la campanya fa 10 anys, i del raper Lildami, que busca impactar sobre el públic més jove, amb els seus codis propis.

Amb un cost de 2,3 milions d’euros, “10 anys després, reciclem més!””, quecompta amb el suport dels Sistemes Col·lectius de Responsabilitat Ampliada del Productor (SCRAP) ECOEMBES i ECOVIDRIO, es difondrà fins al dia 31 de desembre en diferents suports. Apareixerà en televisió, cinemes, ràdios, premsa impresa i digital, mitjans amb presència única a internet, opis, marquesines i busos.