Sala de premsa

event_note Nota de premsa

La Filmoteca de Catalunya dedica un cicle a l'art i la tècnica del muntatge cinematogràfic

 
De l’1 de setembre al 13 d’octubre la Filmoteca de Catalunya dedica un cicle a l’ofici del muntatge cinematogràfic. La retrospectiva es compon de 18 films rellevants en l’evolució d’aquesta tècnica, un documental sobre Pablo G. Del Amo (el muntador amb més prestigi del cinema espanyol) i una taula rodona, organitzada amb la col·laboració de l’Acadèmia del Cinema Català, que comptarà amb la participació dels muntadors Manel Almiñana, Bernat Aragonès, Amat Carreras, Frank Gutiérrez. Aquest acte tindrà lloc el dimarts 28 de setembre a les 19 hores.
 
L’art del muntatge és un dels més creatius i alhora menys reconeguts del cinema atès que la majoria de vegades el muntatge ideal és el que passa desapercebut. A nivell tècnic, el muntatge, considerat l’únic art inclòs en el cinema que és propi del setè art (a diferència del guió, fotografia, música, etc.), també ha experimentat un progrés considerable des de la clàssica moviola o la taula de muntatge electrònic als programes d’edició digital, que permeten treballs més complexos, ràpids i precisos.
 
La selecció de films que es projectaran a la Filmoteca reuneix noms claus del muntatge com són Sergei M. Eisenstein, un dels primers teòrics en investigar els efectes del muntatge en l’espectador; Henri Colpi, que va inaugurar una nova concepció del temps cinematogràfic amb Hiroshima mon amour, o Walter Murch, guanyador de tres Oscars i un dels grans innovadors contemporanis. Tampoc no hi poden faltar dos films d’Orson Welles (el clàssic Citizen Kane i l’experimental Fraude) o la contraposició entre els ritmes sincopats de Bonnie & Clyde (Arthur Penn) o JFK (Oliver Stone) i el majestàtic pla-seqüència amb el qual culmina De profesión: reportero (Michelangelo Antonioni).
 
EL MUNTATGE: ART I OFICI
Hiroshima mon amour. Alain Resnais, 1959. França. VOSE
1 (17:30) i 4 (22:15) setembre
La llegenda del temps. Isaki Lacuesta, 2006. Catalunya. VE
1 (22:00) i 5 (19:00) setembre
Lo viejo y lo nuevo. Sergei M. Eisenstein, 1929. URSS. Muda, amb rètols en castellà.
2 (22:00) i 13 (19:30) setembre
Fraude. Orson Welles, 1973. Fr.-Iran-RFA. VOSE
3 (19:30) i 14 (22:00) setembre
JFK. Oliver Stone, 1991. EUA. VOSC
6 (19:30) i 11 (21.00) setembre
El paciente inglés. Anthony Minghella, 1996. EUA. VOSE
8 (21:00) i 10 (19:30) setembre
En la ciudad de Sylvia. José Luis Guerin, 2007. Catalunya-Fr. VOSE
17 (22:00) i 20 (19:30) setembre
La conversa. Francis F. Coppola, 1974. EUA. VOSC
20 (22:00) i 21 (19:30) setembre
El buscavidas. Robert Rossen, 1961. EUA. VOSE
22 (19:30) i 23 (22:00) setembre
El color del dinero. Martin Scorsese, 1986. EUA. VOSE
22 (22:00) setembre i 8 (19:30) octubre
Notre Musique. Jean-Luc Godard, 2004. França-Suïssa. VOSE
24 (19:00) i 27 (22:00) setembre
Apocalipsis Now. Francis F. Coppola, 1979. EUA. VOSE
24 (20:30) i 26 (19:00) setembre
Melodías de Broadway. Vincente Minnelli, 1953. EUA. VOSE
25 (19:30) setembre i 5 (22:00) octubre
Moulin Rouge. Baz Lurhmann, 2001. EUA. VOSE
25 (21:45) setembre i 13 (21:45) octubre
Pablo G. Del Amo: un montador de ilusiones. Diego Galán, 2005. Espanya. VE
26 (22:30) setembre
Bonnie & Clyde. Arthur Penn, 1967. EUA. VOSE
28 (19:00) setembre
De profesión: reportero. Michelangelo Antonioni, 1975. It.-Esp.-Fr.VOSE
6 (19:30) i 9 (21:45) octubre
Ciutadà Kane. Orson Welles, 1941. EUA. VOSC
10 (19:30) i 11 (19:30) octubre
El mirall. Andrei Tarkovsky, 1975. URSS. VOSC
12 (22:00) i 13 (19:30) octubre
 
 
 
 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia