Direcció General de Comunicació

Universitats

El Govern aprova la concessió de les distincions Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària

query_builder   31 agost 2010 14:51

event_note Nota de premsa

El Govern aprova la concessió de les distincions Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària

   
  • Els vuit guardons, dotats amb 20.000 euros cadascun, distingeixen dos professors i sis grups de treball d’universitats catalanes
  • Enguany coincideixen amb el centenari del naixement de l’historiador
 
El Govern ha aprovat avui la concessió de les distincions Jaume Vicens Vives, guardons, que premien l’excel·lència en la docència universitària. Enguany coincideixen amb el centenari del naixement de l’historiador que dóna nom a aquests premis. Les distincions, cadascuna de les quals està dotada amb 20.000 euros, s’atorguen tant a professors universitaris com a grups de treball. L’import dels premis, que es van establir el 1996, s’ha de destinar a projectes d’innovació o de millora docent. Aquest any es concedeixen dos premis individuals i sis de col·lectius.
A títol individual han estat premiats:
 
  • ·Lluís Albert Bonals Muntada: ha estat distingit pel seu plantejament docent lligat a la transmissió del coneixement de la matèria que imparteix, mitjançant el guiatge i acompanyament de l’alumnat a través de materials específicament adaptats i coordinats, recursos organitzatius i planificació de les tasques proposades als alumnes.
 
A títol col·lectiu s’ha distingit:
 
  • La Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona i a l’Hospital Clínic de Barcelona, pel seu projecte de col·laboració per a la millora de la qualitat de la docència clínica de grau i de postgrau que s’imparteix a l’alumnat de la Facultat de Medicina.
  • El Grup de Recerca per a la Didàctica de la Química (GReDIQ) de la UPC, pel projecte “Material docent en format digital per a assignatures d’experimentació en química”, sobre l’elaboració de materials docents que fomenten l’aprenentatge autònom i faciliten la comprensió del seu contingut per part dels estudiants d’assignatures bàsiques de química.
  • Els professors de l’assignatura Aprofundiment Lingüístic llengua B de la Facultat de Traducció i Interpretació de la UPF, per l’elaboració d’un model d’aprenentatge in situ de llengües estrangeres i del seu context adreçat als estudiants de la Facultat, que ha facilitat la col·laboració amb altres centres.
  • L’Escola d’Arquitectura La Salle, de la Universitat Ramon Llull, pel curs Sistemes de Representació (SDR), basat en la superació dels límits entre disciplines i matèries a partir de la integració de les tecnologies de la informació i la comunicació a l’ensenyament superior.
  • L’equip d’autors del portal informàtic GEOCAMP, un portal interuniversitari per a l’aprenentatge de les activitats de camp en assignatures de Geologia desenvolupat per professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona, de la Universitat Politècnica de Catalunya i de la Universitat de Girona, per l’originalitat de l’experiència d’innovació educativa desenvolupada, la seva fonamentació teòrica i qualitat tècnica.
  • L’equip de professors d’Estadística del Campus Sescelades de la Universitat Rovira i Virgili, per l’adaptació de les assignatures d’estadística als entorns virtuals d’autoaprenentatge, passant de l’enunciat clàssic a l’enunciat guia.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia