El responsable d’Empresa i Treball ha presentat la nova estratègia comunicativa de l’Agència Catalana de Turisme ideada en sintonia amb el model de turisme que s’està impulsant des del govern

Aquesta estratègia està formada per diferents espots que destaquen per la microsegmentació de públics i la innovació tecnològica

Carla Simón, Aitana Bonmatí, Nausicaa Bonnín, Jaume Madaula, Carme Ruscalleda i Oques Grasses, són alguns dels protagonistes de les peces publicitàries que s’emetran durant el 2023 i el 2024

Empresa i Treball{"name":"2022/12/15/21/29/67aca95c-4b61-4492-b644-7af12e0bb561.jpg","author":"Empresa i Treball","type":"0","location":"0","weight":723954}


El Departament d’Empresa i Treball vol posicionar Catalunya com una destinació turística que té en compte la sostenibilitat i el respecte envers l’entorn i els seus habitants. Per aquest motiu, ha elaborat una estratègia comunicativa en sintonia amb el nou model que s’està impulsant basat en el turisme regeneratiu, aquell que fa compatible l’activitat turística amb la vida als municipis.

El cinema Phenomena de Barcelona ha acollit aquesta tarda la presentació d’aquesta estratègia comunicativa, formada per diversos espots que s’aniran activant als mercats objectius durant el 2023 i el 2024.

L’acte ha comptat amb la participació del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, la directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, el director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, i alguns dels protagonistes de les peces publicitàries, com Carla Simón, Mireia Noguera, Fina Puigdevall i Jaume Madaula, entre altres. L’actriu Marta Torné ha estat l’encarregada de conduir la presentació, que ha comptat amb l’assistència de més de 400 persones vinculades amb el sector turístic català i el món publicitari.

En el decurs de la presentació, el conseller Torrent ha explicat que en el context de canvi de model que està vivint Catalunya, es planteja una “ambiciosa campanya de presentació per vendre’ns dins i fora del país, posant al centre els valors que caracteritzen Catalunya i la fan única i transversal: la diversitat, la sostenibilitat, la inclusió i el benestar dels locals i visitants”. Segons Roger Torrent, “hem de continuar sent una destinació capdavantera i continuar posicionant-nos com una de les destinacions turístiques més importants d’Europa, admirada i amb ganes de ser visitada”.

El titular d’Empresa i Treball ha assegurat que “des de l’inici de la legislatura estem treballant en la transformació del model turístic i, alhora, volem fer-lo més sostenible, tot adaptant-lo a les noves realitats”. “I ho fem acompanyant el sector en aquesta transformació necessària per encarar els reptes globals i locals a què s’enfronta”.

Catalunya, pionera en utilitzar nous llenguatges publicitaris en el sector turístic

L’estratègia comunicativa que s’ha treballat és la més innovadora realitzada fins ara per part de l’Agència Catalana de Turisme. Algunes de les peces utilitzen nous formats com l’experiència d’usuari multicàmera per veure l’espot des de diferents punts de vista o el curtmetratge amb contingut interactiu que permet la participació directa de l’usuari.

D’altra banda, els diferents espots destaquen per la microsegmentació de públics i la innovació tecnològica. Per una banda, en cada espot es busca atreure a uns turistes determinats en sintonia amb el nou model de turisme que s’està impulsant. També s’han creat quinze pàgines web diferents amb continguts específics pels visitants objectiu dels mercats als quals s’adrecen els espots.

Els eslògans evoquen els valors que aporta l’experiència de viatjar, ja que el relatse centra en el viatge extern o turístic (descoberta de Catalunya i els seus atractius) i l’intern o de transformació (enriquiment personal).

El conseller ha explicat que “volem apropar-nos als usuaris de manera autèntica, innovadora i experiencial, com a via per posicionar-nos com una destinació moderna que té en compte la sostenibilitat i el respecte vers el territori i els seus habitants”.

La campanya té un pressupost de 7,9 milions d’euros d'inversió (72,4% online i 27,6% offline) destinats a 6 peces audiovisuals diferents que es difondran a Catalunya, Espanya, França, Alemanya, Itàlia, Regne Unit, Benelux, Canadà i Estats Units.

Compta amb la participació de les directores de cinema Carla Simón i Mireia Noguera, els actors Nausicaa Bonnín i Jaume Madaula, la jugadora de l’equip femení del FC Barcelona Aitana Bonmatí, xefs de renom com Ferran Adrià, Carme Ruscalleda, Fina Puigdevall i Raul Balam, i l’enòloga Sara Pérez, entre altres. El grup català Oques Grasses posa música a la majoria dels relats.

Consulta els vídeos interactius de la campanya:

El viatge de la teva vida

Un viatge ple de viatges

Consulta les diferents peces de promoció que formen part de l’estratègia comunicativa de Turisme de la Generalitat per al 2023-2024.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat

Youtube: https://www.youtube.com/turismecat

3  

Imatges

Empresa i Treball

Empresa i Treball 4072979

Empresa i Treball

Empresa i Treball 4079744

Empresa i Treball

Empresa i Treball 3395108