1. La presència en aquests certàmens ha de servir per projectar la transformació cap a un model turístic més ètic, innovador i responsable
  2. Les empreses i entitats turístiques catalanes tindran l’oportunitat de promocionar ofertes turístiques sostenibles i innovadores a l’estand de la marca Catalunya

El Departament d’Empresa i Treball, mitjançant l’Agència Catalana de Turisme (ACT), té previst participar el proper any 2023 en 40 fires internacionals. Entre aquestes, destaquen la WTM de Londres i la ITB de Berlín. A més, l’ACT també serà present als dos grans certàmens que es fan a Espanya i Catalunya: Fitur a Madrid i la B-Travel a Barcelona.

El director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, destaca que la proposta de participació a les fires i esdeveniments de turisme per al 2023 “és una bona oportunitat per projectar que el model turístic català s’està transformant i que hi ha una clara aposta per fomentar un turisme més ètic, innovador i responsable”. El titular de l’ACT considera que “cal aprofitar totes les ocasions per transmetre arreu que Catalunya ha fet una aposta decidida per un turisme regeneratiu i que la nostra oferta s’està enfocant en aquesta direcció”. En aquest sentit, Ferrer recorda que recentment s’ha presentat la campanya de promoció de Catalunya per als anys 2023-2024, “una campanya que pretén atraure i seduir els visitants de manera innovadora, autèntica i experiencial per tal de posicionar-nos com una destinació moderna que té en compte la sostenibilitat i el respecte envers el territori i els seus habitants”.

A través de la presència en fires especialitzades i genèriques l’Agència Catalana de Turisme ofereix a les empreses i entitats turístiques catalanes la possibilitat de treballar conjuntament en la promoció i comercialització exterior per tal de fomentar el posicionament internacional de Catalunya com a destinació. Els salons internacionals són un instrument clau de promoció comercial, ja que són un gran aparador per a l’establiment de contactes, el coneixement de l’oferta sectorial, el llançament de projectes o la difusió d’informació, creant importants oportunitats de negoci.

A través de la presència en fires especialitzades i genèriques l’Agència Catalana de Turisme ofereix a les empreses i entitats turístiques catalanes la possibilitat de treballar conjuntament en la promoció i comercialització exterior per tal de fomentar el posicionament internacional de Catalunya com a destinació. Els salons internacionals són un instrument clau de promoció comercial, ja que són un gran aparador per a l’establiment de contactes, el coneixement de l’oferta sectorial, el llançament de projectes o la difusió d’informació, creant importants oportunitats de negoci.

També cal tenir present que l’assistència en salons especialitzats en productes (turisme actiu, golf, natura, gastronomia, negocis,...) permet donar a conèixer la diversitat de l’oferta catalana de manera segmentada. En aquest sentit, el calendari firal per al proper any 2023 inclou l’assistència a les fires de negocis més importants, com ara l’IMEX de Frankfurt o l’IBTM de Barcelona.

Des de fa uns anys, des de l’Agència Catalana de Turisme es prioritza aquells salons que puguin consolidar mercats i segments estratègics, així com potenciar la presència en potencials nous emissors.

Consulta aquí el calendari de fires 2023


  1. Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat
  2. Youtube: https://www.youtube.com/turismecat