- Els treballs previs per a la prolongació de la línia entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia comportaran algunes afeccions a la mobilitat a partir del 8 de gener i fins a la primavera
- Les tasques de desviament de serveis afectats tenen un pressupost de 6,5 MEUR i conclouran la tardor vinent
Els treballs previs per a la connexió de les línies Llobregat-Anoia i Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que té en marxa el Departament de Territori comportaran algunes afectacions en la mobilitat a partir de diumenge, dia 8, i fins a la primavera vinent. Es preveu que aquests treballs, que van començar el juliol passat i compten amb una inversió de 6,5 MEUR, finalitzaran la tardor vinent. En paral·lel, la Generalitat té en licitació les obres corresponents a l’obra civil del nou túnel i les estacions previstes.
En concret, les tasques d’execució de rases i canalitzacions dels serveis afectats suposaran l’ocupació d’alguns carrils de circulació de vehicles en els àmbits corresponents a la futura estació d’Hospital Clínic i a la nova estació de Gràcia.
Àmbit estació de Gràcia: S’ocuparà un petit tram del carril bici existent i es reduirà de 2 a 1 carril la circulació al lateral, costat Besòs, de la Via Augusta, tocant a Travessera de Gràcia.
Àmbit Hospital Clínic: En aquest entorn, es produiran afectacions als carrers de Villarroel i Comte d’Urgell:
- Al carrer de Villarroel: Restriccions de carrils a Villarroel i Còrsega per fases, a partir del 8 de gener i fins a finals de primavera. La primera fase d’ocupació és a Villarroel, entre Rosselló i Provença, davant de l’Hospital Clínic.
- Al carrer Comte d’Urgell: Ampliació de l’ocupació al xamfrà amb Rosselló, així com ocupacions al costat Llobregat a partir de la segona quinzena de gener, el que comportarà modificacions puntuals del carril bici existent entre Còrsega i Rosselló amb la consegüent adaptació dels carrils de circulació.
Més cobertura i connectivitat ferroviària
El perllongament de la línia Llobregat-Anoia millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic en una zona densament poblada de Barcelona que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial). També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d’FGC.
Amb una inversió total estimada en 430 MEUR, la prolongació d’aquesta línia comportarà la construcció, mitjançant tuneladora, de 4 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions, així com la remodelació de les estacions de Plaça Espanya i Gràcia. Territori preveu iniciar l’obra civil del túnel i de les estacions l’estiu vinent i, en paral·lel, es redactaran els projectes i programaran les obres d’arquitectura de les estacions i d’instal·lacions.