Educació

Fotografia

Educació contracta 200 professionals per detectar dificultats d'aprenentatge de l'alumnat de segon cicle d'educació infantil

query_builder   20 gener 2023 10:00

event_note Nota de premsa

Educació contracta 200 professionals per detectar dificultats d'aprenentatge de l'alumnat de segon cicle d'educació infantil

·L’objectiu és impulsar la detecció i intervenció precoç de l’alumnat amb dificultats de l'aprenentatge, la comunicació i el llenguatge

·Les persones contractades seran mestres d’educació especial, mestres d’audició i llenguatge, i professionals de l’orientació educativa


Fotografia {"name":"2023/01/19/12/13/1619bbd1-7958-4f94-b0eb-c6ec3561d19c.jpeg","author":"Departament d'Educació","type":"0","location":"0","weight":431366}


El Departament d'Educació contracta 200 professionals educatius de diferents perfils per tal de potenciar la detecció precoç de les dificultats d’aprenentatge en infants del segon cicle d’educació infantil.


Els professionals seran de diferents perfils: mestres d’educació especial, mestres d’audició i llenguatge (MALL), així com professorat especialista en orientació educativa com a coordinador/es als diferents territoris del programa. Així, es contracten 190 mestres d’educació especial i MALL i 11 persones especialistes en orientació pels diferents serveis territorials. Els docents nomenats són seleccionats de la borsa de treball de personal docent i mitjançant nomenaments telemàtics. Tots els professionals reben una formació específica abans d’iniciar la seva activitat als centres educatius.


La mesura se centra en la detecció de dificultats del llenguatge en els infants i en la intervenció posterior a través d'accions d'estimulació del llenguatge oral, a fi de facilitar l'accés a l'aprenentatge i l'adquisició d'una bona lectoescriptura a aquest alumnat.


Els mestres d’educació especial i d’audició i llenguatge tindran, entre d’altres tasques, les de valorar la tipologia de les necessitats que presenta l'alumnat; prioritzar les actuacions a portar a terme; dissenyar recorreguts educatius d'intervenció personalitzada; o elaborar recursos didàctics, entre d’altres. D’altra banda, el professorat especialista en orientació coordinarà els equips de professionals que intervenen en el programa i es coordinarà amb els Equips d’Assessorament i orientació Psicopedagògica (EAP) i els Centres de Recursos Educatius per a Deficients Auditius (CREDA) de cadascun dels serveis territorials a fi de treballar de manera conjunta.

Aquesta mesura forma part del programa de cooperació territorial del Ministeri d’Educació i té un pressupost de 6 milions d’euros.




20 de gener de 2023