Ferrocarrils

FGC

Les persones usuàries de Ferrocarrils valoren amb un 8,32 el nou servei de la línia Barcelona-Vallès

query_builder   27 gener 2023 14:00

event_note Nota de premsa

Les persones usuàries de Ferrocarrils valoren amb un 8,32 el nou servei de la línia Barcelona-Vallès

  1. L’augment de freqüències és l’aspecte més ben valorat entre les millores que s’han aplicat a la línia des del 9 de desembre passat
  2. L’ocupació dels trens ha disminuït a l'entorn del 30% i la demanda ha crescut lleugerament
FGC{"name":"2023/01/27/12/26/f72c50ed-56de-4bee-b010-213c679f34f3.png","author":"FGC","type":"0","location":"0","weight":3108600}


La valoració mitjana que les persones usuàries de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) donen al servei de la línia Barcelona-Vallès després de les millores aplicades des del 9 de desembre és d’un 8,32. Aquesta valoració és el resultat d’una enquesta realitzada entre les persones que viatgen en aquesta línia i duta a terme tot just un mes després de la implementació dels canvis, concretament entre els dies 9 i 12 de gener.

Els resultats de l’enquesta també mostren quins aspectes del servei actual de la línia han millorat pels usuaris respecte al servei anterior, destacant de forma especialment positiva el fet que ara hi ha més freqüències i els trens passen més sovint. Els següents aspectes en què les persones usuàries destaquen que ha millorat el servei són la disminució de les aglomeracions i l’entrada en servei de nous i millors trens.

El president de Ferrocarrils, Toni Segarra i Barreto, ha destacat que aquests resultats mostren “l’alt grau de satisfacció dels usuaris amb les millores implantades a la línia i ens confirmen que anem en la bona direcció: oferir una oferta de qualitat, competitiva i fiable per fomentar l’ús del transport públic i una mobilitat més sostenible”.

Les millores implantades també han tingut un impacte positiu en el grau d’ocupació dels trens a l’hora punta del matí, que ha disminuït a l’entorn del 30%. Així, si es comparen els graus d’ocupació mitjans de la setmana anterior a la implantació del nou servei, del 83,3%, amb els dels primers dies després de la implantació, un 59%, s’observa una reducció del 29,2%. Pel que fa a la demanda, aquesta ha pujat lleugerament respecte l’any 2021: si les setmanes anteriors a les millores l’increment respecte l’any passat era del 112,6%, després s’ha situat en el 118,4%. Es confirma, per tant, la millora del nivell de confort del nou servei, d’acord amb allò previst pel fet d’haver incrementat un 37% el nombre de places ofertades a la línia.

A aquests valors cal afegir altres indicadors de qualitat on el servei de Ferrocarrils ha assolit el 2022 valors molt elevats, com la puntualitat, que es manté per sobre del 98%, i l’índex de control de qualitat del servei, situat els últims deu anys per sobre del 97%.


El nou servei de la línia Barcelona-Vallès

Ferrocarrils va implantar el 9 de desembre passat un nou servei a la línia Barcelona-Vallès per tal d’augmentar les freqüències i poder donar resposta a l’augment de la demanda experimentat en els darrers anys. La configuració del nou servei i la millora i augment de les freqüències ha estat possible gràcies a la compra i posada en servei de 15 noves unitats de tren i a tot un seguit d’actuacions a la línia per simplificar l’explotació, maximitzar la regularitat en la línia i optimitzar els recursos associats. Amb aquestes millores s’ha doblat l’oferta de trens que connecten Barcelona amb Sabadell i Terrassa, s’ha incrementat un 37% el nombre de places que ofereix la línia (d’una capacitat de 80 milions de viatges l’any a 110 milions) i s’han millorat les freqüències en hora punta (un tren cada 5 minuts per Sabadell i Terrassa i cada 2,5 minuts per Sant Cugat).

1  

Imatges

Foto

Foto 3108600

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 338953

Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia