L’any 2022, l’índex de vendes a les grans superfícies de Catalunya a preus corrents ha augmentat un 10,5% en relació amb l’any anterior, segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). El comportament dels dos grups de productes que formen l’índex ha estat positiu, tot i que l’augment de l’alimentació (6,6%) ha estat força inferior que el de la resta de productes (14,8%).
En relació amb els resultats d’abans de la pandèmia, la mitjana anual de l’índex general del 2022 (100,6) pràcticament ha recuperat el valor de l’any 2019 (101,2).
Al desembre, l’índex ha augmentat un 8,4% respecte al mateix mes del 2021 i un 45,3% respecte al mes de novembre del 2022. Per grups de productes, l’evolució ha estat similar, amb un augment del 8,6% de les vendes d’alimentació i un 8,2% de la resta de productes.
L’índex a preus constants –és a dir, eliminant l’efecte dels preus– registra un augment del 0,2% en mitjana anual. Per grups de productes, les vendes de productes d’alimentació disminueixen un 2,8%, mentre que la resta de productes augmenten un 3,9%. Al mes de desembre, l’augment de l’índex a preus constants és de l’1,2% interanual, però cal destacar que l’índex de l’alimentació disminueix un 3,6%, mentre que el de la resta de productes augmenta un 6,7%.
1