Empresa i Treball

L empresa catalana Minor Hoists augmenta un 10% les exportacions amb una nova estratègia d¿internacionalització en línia

L'empresa catalana Minor Hoists augmenta un 10% les exportacions amb una nova estratègia d'internacionalització en línia

query_builder   12 febrer 2023 11:00

event_note Nota de premsa

L'empresa catalana Minor Hoists augmenta un 10% les exportacions amb una nova estratègia d'internacionalització en línia

  1. La companyia, dedicada al disseny, fabricació i venda de màquines per a la construcció, s’ha introduït en nous mercats com els països bàltics o el Regne Unit mitjançant els canals digitals
  2. Per al desenvolupament de la seva estratègia d’internacionalització online, Minor Hoists ha rebut 15.000 euros en el marc del programa International eTrade d'ACCIÓ
  3. Amb aquest nou enfocament, l’empresa catalana ha reorientat la seva estratègia per arribar a mercats estratègics reduint la dependència de fires internacionals i missions comercials presencials


L’empresa catalana Minor Hoists (Esparreguera, Baix Llobregat) ha incrementat un 10% el volum de les seves exportacions gràcies a la implementació d’una nova estratègia d’internacionalització en línia. L’empresa, dedicada al disseny, fabricació i venda de maquinària per a la construcció, ha aconseguit ampliar el seu volum d’exportacions en prop de 100.000 euros exclusivament a través del canal digital, que li ha permès introduir-se en nous mercats internacionals com els països bàltics, el Regne Unit o Romania.

Per al desenvolupament d’aquesta nova estratègia d’internacionalització online, Minor Hoists ha comptat amb el suport d’ACCIÓ -l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- amb l’obtenció d’un Cupó eTrade de 6.000 euros per treballar un pla d’actuacions als canals digitals i un ajut de 9.500 euros per implementar-lo.

Minor Hoists és una de les poques empreses de l’Estat que dissenya i fabrica aquesta tipologia de maquinària per a la construcció, com ara elevadors a cable, d’escala o per cremallera, i recentment també ha incorporat un nou producte elevador de plaques solars. Enfocada a la venda d’empresa a empresa (B2B), ha trobat en el canal online una via per fer-se un lloc a nous mercats internacionals als quals fins ara no arribava amb la tasca comercial tradicional a través de fires o missions comercials. L’empresa preveu que la implementació de l’estratègia en línia els permeti augmentar fins a un 25% les seves exportacions, que abans de la pandèmia superaven el milió d’euros.

Per al director general de Minor Hoists, Gabriel Jorba,“durant molt de temps, les missions comercials havien donat els seus resultats i el model de fires havia estat molt interessant”. “Amb la pandèmia ens vam adonar que aquest sistema ja era poc eficient per a nosaltres i vam decidir reestructurar el departament comercial per adaptar-nos cap a l’estratègia digital”, afirma Jorba. El canal digital ha permès a la companyia “incrementar la xarxa de contactes i arribar a mercats que, fins ara, eren llunyans”,afegeix. Segons el director general de la companyia, el principal avantatge de millorar la presència online internacional és que permet “reduir molt el volum de la despesa comercial i treballar atenent clients interessats en lloc de picant portes fredes”.

L’objectiu de l’empresa sempre ha estat l’expansió internacional, centrant-se especialment en el mercat europeu. Minor Hoists continua mantenint la seva estratègia offline, que complementa el nou posicionament en línia, tot i que han reduït la seva presència en fires per concentrar-se en els esdeveniments més importants.

Concretament, l’acció que l’empresa catalana ha portat a terme ha estat la creació d’una nova pàgina web adaptada al client internacional amb una estructura de navegació millorada, així com el reforç del seu posicionament en cercadors digitals. Per al director general de l’empresa, comptar amb els ajuts a la internacionalització online d’ACCIÓ “ha estat una fórmula molt eficient, ja que ens ha permès fer una diagnosi del que necessitàvem, dissenyar un pla i obtenir les primeres eines per implementar-lo”.

Fundada al 2014, amb seu a Esparreguera (Baix Llobregat) i amb un total de 20 treballadors, Minor Hoists és l’hereva de la tradicional marca CAMAC i d’una llarga trajectòria de disseny i fabricació de maquinària per a la construcció. L’empresa, amb una facturació al voltant dels dos milions d’euros, concentra un 70% de les seves vendes a l’exportació, amb una forta presència en mercats com el d’Hongria o la República Txeca.


Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

  1. Twitter @accio_cat | Twitter @empresacat | Twitter @treballcat
  2. Facebook @acciocat
  3. Linkedin ACCIÓ
  4. Youtube ACCIÓ



El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia