Salut

Comunicat del Departament de Salut

query_builder   14 febrer 2023 18:34

Comunicat del Departament de Salut

Representants del Departament de Salut han mantingut aquest matí una reunió amb portaveus del sindicat d’infermeria SATSE. En la trobada, que s’ha fet aquest matí, el Departament ha comunicat la impossibilitat d’assumir la demanda de crear una taula d’infermeria perquè no hi ha el consens mínim al sector. Però SATSE ha fet una sèrie de noves propostes que han estat ben rebudes per Salut i que s’inclouran al Pla de millora de l’Accessibilitat al Sistema de Salut. Concretament, es tracta de l’estudi de càrregues de treball d’infermeria amb valoració de la població assignada a cada professional d’Atenció Primària i el Pla específic per la mobilitat dels professionals en l’atenció domiciliària a l’Atenció Primària.

El Departament també ha anunciat al sindicat que l’estudi de qualitat i seguretat de l’atenció del pacient, en el moment del canvi de torn del personal d’infermeria, es traslladarà al marc de la Taula d’Harmonització.

D’altra banda, també s’impulsarà des del Departament de Salut l’aprovació de l’Acord de Govern per la compatibilitat laboral dels professionals d’infermeria entre dos centres del Sistema Sanitari Públic.