- El Departament d’Empresa i Treball compta amb 7 milions d’euros provinents dels fons Next Generation
- Destaca la creació d’infraestructures i equipaments que atreguin nous públics i generin impacte econòmic arreu del territori
El Departament d’Empresa i Treball ja està desplegant les actuacions contemplades a l’Estratègia de turisme enogastronòmic a Catalunya 2022-2027, presentada el passat mes de juny. L’objectiu d’aquest pla, que compta amb 7 milions d’euros provinents dels fons europeus Next Generation, és fer de Catalunya una referència imprescindible del turisme enogastronòmic d’Europa. Amb el finançament adjudicat, comença el desenvolupament dels 32 projectes previstos en aquesta estratègia. Entre aquests, destaca la creació d’infraestructures i equipaments que atreguin nous públics i generin impacte econòmic arreu del territori.
Espais i centres d’interpretació
Catalunya comptarà amb 3 nous espais immersius relacionats amb l’enogastronomia, que suposaran una inversió de més d’1,8 milions d’euros.Per una banda, el Centre d’inspiració enogastronòmica de Falset. Situat en una antiga fàbrica, aquest espai permetrà orientar i informar les persones visitants i convidar-les a seguir descobrint l'excel·lència dels vins d’aquesta zona.D’altra banda, Palamós disposarà d’un vaixell escola ecològic que comptarà amb un procés de construcció innovador. Finalment, a l’Ametlla de Mar es crearà l’Espai cuina de mar, un centre enogastronòmic de formació, informació i difusió de la cuina del peix i marisc del territori per tal de contribuir a la sostenibilitat del sector de la pesca i l’aqüicultura, i atraure el turisme enogastronòmic al municipi, i per extensió al territori.
També destaca la implantació d’un projecte agroturístic innovador al Parc agrari del Baix Llobregat basat en la promoció i difusió dels valors del parc i dels seus actors i productes a partir de la implementació d’una estratègia de màrqueting experiencial focalitzada en la masia Can Comas. El Bages recuperarà tines a peu de vinya i barraques de pedra seca, i es faran itineraris per conèixer aquest patrimoni; la Vall de Sió comptarà amb punts de parada i d’interpretació activa del paisatge i la producció agrícola i l’Anoia tindrà un camí experiencial relacionat amb les oliveres i l’oli. A més, es contribuirà a potenciar el projecte Fruiturisme amb un nou traçat pedalable i per fer a peu d’11 quilòmetres entre Aitona i la Granja d’Escarp. Així mateix, també es crearan camins experiencials a l'entorn dels paisatges de Catalunya, amb estacions interactives i gamificades que posaran en valor el paisatge i el relat del producte agroalimentari per tal de descobrir-lo a peu o en bicicleta.
Digitalització de l’oferta enogastronòmica
Per mitjà de l’Estratègia de turisme enogastronòmic a Catalunya 2022-2027,que s’ha posat en marxa amb aquests primers recursos, es vol promoure la digitalització de l’oferta enogastronòmica, avançar cap a una destinació enogastronòmica intel·ligent i millorar la formació i capacitació professional de les empreses i destinacions. Per aconseguir-ho, s’analitzaran diversos aspectes com ara els fluxos de visitants, el perfil del turista, la reputació online i l'impacte econòmic.
Productes turístics
L’Estratègia de turisme enogastronòmic també contempla impulsar la innovació, l’especialització i la segmentació en la creació de productes combinats (cicloturisme, naturalesa, Premium, familiar…) per a l'atracció de nous públics. Així, es millorarà l’atractivitat i competitivitat del producte “Benvinguts a Pagès tot l’any”,es realitzarà una tematització enogastronòmica del Grand Tour de Catalunya i es desenvoluparà un espai digital on es puguin consultar experiències per temporada.
Dins aquesta estratègia per situar Catalunya com a referent europeu en turisme enogastronòmic,es duran a terme diverses accions per fomentar la promoció i la comercialització de l’oferta, i per posar en valor a les donesque estan al capdavant de projectes vinculats a la gastronomia, el vi i el producte local.
Finalment, també es definirà un sistema de governabilitat per a la competitivitat de l’oferta i el treball conjunt entre l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i els diferents territoris enogastronòmics per mitjà d’actuacions de formació i treball en xarxa.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat