- El percentatge ha passat del 67,04% del curs 1999-2000 al 77,53% del curs 2009-2010
- La meitat de la millora de resultats es concentra en els darrers dos cursos
- El darrer curs s’han posat en marxa els exàmens de recuperació per primera vegada des del curs 1999-2000
El percentatge d’alumnes que aproven el Batxillerat ha augmentat un 10% en els darrers 10 anys. L’any 2000 van aconseguir el títol el 67,04% dels estudiants d’aquesta etapa, mentre que al juny de 2010, la taxa de titulats va augmentar fins el 77,53%.
En nombres absoluts, el curs 1999-2000 van obtenir el títol de Batxillerat un total de 28.710 estudiants dels 42.825 que estaven matriculats a segon curs. Deu anys després, al curs 2009-2010, el nombre de titulats va augmentar fins els 31.896 estudiants, del total de 41.138 alumnes catalans de segon curs.
La meitat de la millora de rendiment, els darrers dos cursos
La meitat d’aquesta millora en el rendiment dels estudiants es concentra, no obstant, en els darrers dos cursos. Coincideix amb els primers alumnes que han cursat Batxillerat seguint el currículum de la Llei orgànica d’Educació de 2006.
Aquest currículum comporta, entre altres qüestions, més hores de classe de les assignatures de modalitat, és a dir, aquelles que ha escollit l’alumne segon s la seva especialitat. En aquests dos anys, s’ha passat del 71,91% d’aprovats del curs 2007-2008 al 77,53% del curs 2009-2010.
Enmig, trobem el 75,40% d’aprovats del curs 2008-2009, que va coincidir amb l’esgotament del batxillerat Logse i l’adaptació dels centres educatius de secundària al nou currículum de la Llei orgànica d’educació
Exàmens de recuperació per primera vegada des del curs 2000
A banda, el curs 2009-2010 s’ha introduït la possibilitat que els alumnes fessin exàmens de recuperació, cosa que succeeix per primera vegada des del curs 1999-2000.
Els exàmens de recuperació han permès que els estudiants que tenien algunes mancances per obtenir l’aprovat en els exàmens ordinaris, gaudissin d’un període suplementari per preparar-se les matèries. Aquests exàmens es van fer, doncs, al finals de juny adreçats a aquest perfil d’alumne, no al dels estudiants amb més mancances de coneixements que requereixen d’un període més llarg per adquirir les competències.
19 de setembre de 2010