Cultura

Foto de grup

Les startups de cultura digital tornen al 4YFN Barcelona 2023

query_builder   28 febrer 2023 14:05

event_note Nota de premsa

Les startups de cultura digital tornen al 4YFN Barcelona 2023

  1. El Departament de Cultura participa al 4YFN amb un estand que acull 17 startups catalanes de cultura digital
  2. Garriga: “Donem suport a la creació de startups de cultura digital, a les persones que estan treballant noves maneres de posar en diàleg la cultura i la tecnologia”
Foto consellera{"name":"2023/02/28/14/00/72a2b37a-53ba-4c7f-9eb5-635c012dcc7b.jpeg","author":"Arnau Pascual_Departament de Cultura","type":"0","location":"0","weight":99447}


El 4YFN, un dels congressos de startups de l’ecosistema mòbil i digital més importants del món, arriba a la seva setena edició. Fins el 3 de març, passaran per Barcelona més de 700 expositors de més de 35 països i es preveu una assistència de més de 20.000 professionals, entre els quals 1.000 inversors. El Departament de Cultura serà present al saló barceloní a través de la seva marca d'internacionalització dins de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), Catalan Arts, amb un estand que acollirà a 17 startups catalanes de cultura digital --3 més que en l'edició anterior-- per impulsar la seva notorietat a nivell internacional.

El 4YFN, que va néixer en paral·lel Mobile World Congress, té com a objectiu destacar la innovació i la creativitat tecnològica, i reuneix sota un mateix sostre emprenedors, inversors, empreses, institucions públiques i organitzadors d’esdeveniments, als quals ofereix activitats personalitzades de networking, tallers d’habilitats tècniques, xerrades, eines de connectivitat i programes d’innovació per afavorir la bona salut del sector tecnològic.

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, l’ha visitat avui, i ha mostrat el suport del Govern a les “noves empreses que han de liderar en el futur”. “Donem suport a la creació de startups de cultura digital, a les persones que estan treballant noves maneres de posar en diàleg la cultura i la tecnologia. Volem que aquestes empreses puguin ser líders, a poder ser internacionalment amb propostes innovadores”, ha afirmat.

Entre les disset empreses acollides a l’estand 8.1B14 de l'ICEC hi ha estudis i desenvolupadors de jocs i videojocs en línia, diverses plataformes per al desenvolupament i/o la recomanació de continguts audiovisuals, startups especialitzades en transmèdia i monetització de continguts digitals, empreses que aprofiten les tecnologies més actuals per a la difusió musical, desenvolupadors d’apps educatives i també una plataforma que té com a objectiu encoratjar el col·leccionisme d’art. El llistat de les companyies és el següent: 

  1. Acqustic: és una plataforma de música que permet als artistes emergents arribar a nous fans i monetitzar la seva passió. Ofereix una plataforma completa que inclou: distribució musical, promoció musical concerts musicals i acords de llicències.
  2. Arspect: ajuden a les empreses a fomentar la cultura als seus espais mitjançant el lloguer d'obres d'art, tant d'artistes locals emergents com d'artistes neurodiversos. D'aquesta manera, generen no només una experiència estètica que representa els valors de l'empresa, sinó també una connexió social directa amb l'entorn local.
  3. Barcelona Music Tech Hub: és la primera associació sense ànim de lucre que agrupa companyies i institucions dedicades al sector de la tecnologia musical del sud d’Europa. Actualment, representa els interessos de més de 20 proveïdors de software, hardware i serveis d’aquest camp. 
  4. Coeli Platform: és un sistema de management basat en el núvol. Ofereixen tecnologia interoperable per a la catalogació, els actius digitals i gestió del dia a dia, així com per a l'edició de col·leccions en línia. Optimitzen el treball dels museus, professionals d'arxius, biblioteques i galeries. 
  5. Dotlinesdot: aquest mercat és el lloc on trobar assessorament professional en el sector de la creativitat. Ajuda a creadors, estudiants i futurs professionals a connectar directament amb professionals creatius. 
  6. eDojo: és una consultoria informàtica especialitzada en e-sports i Web3 (blockchain i metavers). Els seus serveis estan estructurats en tres branques: e-sports i Web3; art electrònic i disseny digital; comunicació i engagement dels fans.


  1. Flock Technologies: aquesta empresa de base tecnològica treballa per dissenyar espectacles aeris artístics a l'aire lliure i a l’interior, mitjançant l’ús d’eixams de drons lluminosos que permeten al públic gaudir d’espectacles en 360° amb la màxima seguretat i precisió.
  2. GameBCN: programa d'incubació que ofereix als estudis de videojocs la formació i mentoratge que necessiten per professionalitzar la seva producció i assegurar un llançament al mercat amb èxit. Està impulsat per la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona. 
  3. LaTempesta: aquest estudi digital amb seu a Barcelona dissenya i desenvolupa recursos i eines de mediació digital, coneixement i continguts per a organitzacions de patrimoni cultural i les seves comunitats. 
  4. Meloom: la seva missió és ajudar a milions de persones a sentir-se millor fent música. Amb aquesta finalitat, fa possible que qualsevol persona aprengui a tocar un instrument alhora que, a través de diversos indicadors, mostra l’usuari com millora l'estat de la seva salut emocional.
  5. My Stage Manager: és una companyia que desenvolupa i gestiona solucions digitals per al sector de les arts escèniques, centrant-se especialment en plataformes de desenvolupament en gira digital per a professionals relacionats en els processos de gira i exhibició de les arts escèniques.
  6. Newtonlab Space SL: aquest laboratori es dedica a crear productes hologràfics i contingut en 3D.
  7. Paco Gramaje Studio: és un estudi creatiu format per un grup multidisciplinari especialitzat en crear experiències immersives i espectacles de mapping de dansa, de manera presencial i virtual.
  8. SoundStorming: una plataforma que obre la fase de creació dels artistes per acollir la comunitat d'artistes-fans, utilitzant blockchain. Proporciona la creació de comunitats i la eines d’engagement perquè els artistes impliquin els seus fans en el seu viatge creatiu, ampliant la seva base de fans fidels.
  9. Suiffland: la seva missió és desenvolupar experiències de fitness interactives, motivant els jugadors a participar en l'activitat física. Han creat la primera estació per entrenar i aconseguir resultats a través dels videojocs.
  10. VPM Creative Lab: la companyia posa les tecnologies emergents al servei de les idees de les empreses. L’equip està en constant desenvolupament, utilitzant l´última tecnologia del sector, amb l’objectiu d’observar com van prenent vida les idees creatives de l’empresa.
  11. Welme: aquesta plataforma d’streaming fa ús de la realitat virtual i els espais immersius per connectar streamers i fans sense cap límit en la seva interacció. Les hores de consum de continguts es converteixen en experiències inoblidables garantides.

Durant els dies de la fira, aquestes empreses podran mostrar als professionals assistents al 4YFN els seus productes i serveis, reflectint les diverses aplicacions culturals de les tecnologies més innovadores i el paper capdavanter de les startups culturals catalanes en els àmbits de la recerca, l’emprenedoria i el coneixement. El 4YFN els ofereix una gran ocasió per guanyar visibilitat i per establir connexions internacionals amb possibles socis i inversors d’arreu del món, i l’estand posa a la seva disposició espais per a reunions que els permetin explorar oportunitats en cooperació tecnològica i R+D en diferents sectors i a escala internacional.

Alhora, en el mateix estand, els tècnics presentaran les polítiques de suport i els instruments financers de l'ICEC per a les empreses creatives i treballaran per fer d’enllaç entre els professionals internacionals i les startups catalanes. A més per oferir una difusió més àmplia de la seva participació s’ha publicat un llibret amb tota la informació de les startups catalanes presents a l’estand. 


Activitats professionals

Avui dimarts, 28 de febrer, s’ha organitzat una sessió de pitching, en la qual 10 de les 17 empreses acollides a l'estand han pogut explicar el seu projecte. Aquestes han rebut un servei de mentoria i coaching, per part de la consultora d’innovació cultural, Antonella Broglia, qui ha presentat també aquesta sessió.

Foto{"name":"2023/02/28/14/01/3ec809e0-cb74-4c2c-958d-00f39e70eb55.jpeg","author":"Arnau Pascual_Departament de Cultura","type":"0","location":"0","weight":172810}


També altres empreses catalanes com ara Guzzu (membre del Barcelona Music Tech Hub), Motmo, Freeverse i Union Avatars participaran amb un estand propi en aquesta edició del 4YFN.

A més, aprofitant l'esdeveniment es donarà a conèixer la segona edició de la guia Music Tech a Catalunya, una publicació que reuneix els projectes i les empreses catalanes que treballen amb la tecnologia per crear, interpretar, distribuir, reproduir o editar música. També hi ha inclosos els esdeveniments culturals de Catalunya que exploren formats i funcionen com a pols d’innovació artística. El llibret, que estarà a disposició dels visitants del 4Y4FN en 3 idiomes, inclou 25 d’aquestes iniciatives culturals.

L’edició 2023 de la publicació mapeja la realitat d’un ecosistema dinàmic a Catalunya amb esdeveniments claus com el Sónar + D o el MIRA Festival, empreses emergents com Guzzu, líders mundials com BMAT, plataformes com Acqustic i centres d’investigació com el Music Technology Group.  El llibret compta amb la col·laboració de la recentment creada associació Barcelona Music Tech (algunes de les empreses que en formen part participen en el congrés) i s'ha fet conjuntament amb l'ICEC i la Direcció General d’Innovació i Cultura Digital del Departament de Cultura.

El congrés torna a celebrar el Beat Barcelona, l'espai per l'afterwork on s'ha convidat als festivals Sònar, Cruïlla i Mira a curar la programació musical i immersiva de dilluns a dimecres, entre les 17:30 i les 20h. 

La participació al 4YFN s’emmarca dins l’estratègia del Departament de Cultura de donar impuls al creixement i acceleració de les startups catalanes del sector cultural, contribuint al seu posicionament i projecció internacional i connectant-les amb inversors de tot el món. Una estratègia que combina programes d’acceleració, assessorament individualitzat, així com l’acompanyament a fires i esdeveniments internacionals com el 4YFN.


El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia