Empresa i Treball

L'empresa gironina Sant Dalmai introdueix a Colòmbia els seus productes càrnics a les principals grans superfícies del país

L'empresa gironina Sant Dalmai introdueix a Colòmbia els seus productes càrnics a les principals grans superfícies del país

query_builder   5 març 2023 11:00

event_note Nota de premsa

L'empresa gironina Sant Dalmai introdueix a Colòmbia els seus productes càrnics a les principals grans superfícies del país

  1. La companyia gironina ha tancat un acord amb un distribuïdor amb una primera comanda de 24 tones de productes que es podran trobar arreu del país llatinoamericà
  2. Per a aquest projecte d’expansió internacional, Sant Dalmai ha comptat amb el suport d’ACCIÓ per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Bogotà
  3. Fundada el 1964 i amb 200 treballadors, Sant Dalmai està present als cinc continents i exporta al voltant de l’11% de la seva facturació, una xifra que preveuen multiplicar durant aquest 2023

L’empresa catalana Sant Dalmai, especialitzada en l’elaboració d’embotits cuits i formatges, ha començat a exportar a Colòmbia amb una primera comanda de 24 tones de productes càrnics. Els productes de la companyia gironina es podran trobar en diversos canals de distribució d’arreu del país, com ara les grans superfícies o les botigues especialitzades.

Per a aquest projecte d’expansió internacional, Sant Dalmai ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Bogotà.

Per entrar comercialment al país, l’empresa gironina ha tancat un acord amb un soci local. Segons el responsable d’exportació de Sant Dalmai, Jordi Fàbrega Roca, “a Colòmbia valoren el producte català com tradicional i de qualitat, i creuen en la nostra experiència”. Després d’un primer enviament de mostra, Sant Dalmai va adaptar les seves receptes de productes càrnics cuits als requisits específics d’aquest país per poder tancar finalment aquesta primera exportació.

L’empresa catalana ja tenia presència en altres mercats llatinoamericans, com ara a Mèxic i el Perú, entre d’altres. Després d’aconseguir “models d’èxit a països similars i, tot i saber que culturalment hi ha importants diferències, vam veure que existia un factor de consum comú entre ells i ens vam decantar pel mercat colombià”, destaca Fàbrega.

L’objectiu de Sant Dalmai és replicar el volum d’aquesta primera comanda a Colòmbia de manera bimensual o trimestral amb la intenció que a finals de 2023 aquestes 24 tones de productes esdevinguin una venda mensual. “Ens trobem en una època de molt alta volatilitat en el preu de les matèries primeres i amb contextos sanitaris complexos a Europa i arreu del món que repercuteixen directament en les exportacions de productes càrnics, factors externs que fan que durant aquest 2023 siguem cautes”, assegura l’export manager de la companyia. L’empresa preveu en un futur poder ampliar la seva presència tant a Colòmbia com a altres països de la zona.

Sant Dalmai es va fundar l’any 1964 i compta amb al voltant de 200 treballadors. Actualment, l’exportació representa aproximadament un 11% de la facturació total de la companyia, “amb un creixement cada cop més destacat”, segons explica Fàbrega. La companyia catalana produeix tota mena d’embotits cuits i formatges, a banda dels productes càrnics cuits, la seva especialitat, tots ells productes presents a tots els continents.


Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

  1. Twitter @accio_cat | Twitter @empresacat | Twitter @treballcat
  2. Facebook @acciocat
  3. Linkedin ACCIÓ
  4. Youtube ACCIÓ



Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia