- Per reforçar la posició de la destinació catalana, l’Agència Catalana de Turisme realitza una presentació a cinquanta operadors i periodistes del mercat alemany
- Alemanya és un mercat estratègic per a Catalunya, el tercer en arribades i el quart en despesa turística
L’Agència Catalana de Turisme del Departament d’Empresa i Treball promociona des d’avui i fins el proper 9 de març la destinació Catalunya al mercat alemany a la Fira Internacional de Turisme de Berlín (ITB) que se celebra enguany després de quatre anys d’aturada per la pandèmia. La delegació catalana present a la fira està encapçalada per la directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, i pel director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, acompanyats de 21empreses i entitats del sector turístic del país. En aquesta fira, Catalunya compta amb un estand de més de 200m2.
Sobre la participació de de la Generalitat en aquesta fira internacional, Domènech ha destacat que “és més rellevant que mai assistir a la fira ITB després de quatre anys d’aturada per recordar a un mercat madur com l’alemany que Catalunya és una destinació de confiança amb una oferta diversa i de qualitat”. En aquest sentit, Ferrer ha afegit que “amb la promoció de propostes com el Grand Tour de Catalunya afavorim l’arribada de visitants amb voluntat de conèixer parts més desconegudes del territori al llarg de tot l’any per distribuir-los en espai i temps i fomentar així la desconcentració i la desestacionalització turístiques”.
Per reforçar la posició de Catalunya, avui es realitza una presentació adreçada a una cinquantena d’operadors i periodistes alemanys focalitzada en la desconcentració turística i la sostenibilitat. Tindrà quatre eixos: l'Estratègia de turisme enogastronòmic a Catalunya 2022-2027; les activitats culturals amb motiu del centenari de la mort de Domènech i Montaner i els 50 anys de la mort de Picasso; la Copa Amèrica 2024; i l’oferta paquetitzada del Grand Tour de Catalunya.
En el marc de la fira també hi ha programades diverses reunions amb empreses i entitats del sector turístic alemany per explicar-los l’aposta del Govern per la sostenibilitat, l'enogastronomia i el turisme actiu. Algunes d’aquestes organitzacions són: Forum Anders Reisen, l'associació per al turisme sostenible més important a Alemanya; Outdooractive, la major plataforma d'activitats a l'aire lliure d'Europa amb 8 milions d’usuaris; Genussreisen, operador especialitzat en viatges amb experiències gastronòmiques autèntiques; Falstaff, plataforma digital especialitzada en continguts d’enogastronomia amb dos milions d’usuaris; i Zeit Reisen, operador d’ofertes de turisme premium que ofereix anualment entre dos i tres viatges a Catalunya en el seu catàleg.
Catalunya a la ITB i a Alemanya
Sobre la presència de la destinació en aquest mercat, Narcís Ferrer i Ferrer ha explicat que “Alemanya segueix sent un dels punts emissors de turistes referent per a Catalunya, i per tant, l’assistència a la ITB és d’una importància cabdal per seguir consolidant a Catalunya dins d’aquest mercat”. De fet, des de l’any 2006 l’Agència Catalana de Turisme compta amb un Centre de Promoció Turística permanent a Alemanya amb a Frankfurt per poder seguir de primera mà el comportament d’aquest mercat emissor.
La ITB és una de les fires més importants que se celebren cada any a nivell mundial. El 2019 va rebre més de 10.000 empreses del sector provinents de més de 180 països diferents, fet que va estar acompanyat per l’arribada de més de 110.000 professionals del sector turístic d’arreu i, aproximadament, uns 60.000 visitants de fora el sector.
Alemanya, tercer mercat emissor a Catalunya
Alemanya és un dels principals mercats emissors de turistes del món i, en relació a Catalunya, és el tercer emissor en nombre d’arribades després de França i Regne Unit. La forta cultura viatgera del turista alemany i el seu alt poder adquisitiu afavoreixen aquesta posició dins del sector turístic. A més, coincidint amb l’encara reobertura progressiva d’alguns mercats asiàtics i l’aturada del rus, els visitants de mercats madurs com l’alemany són clau per a les empreses turístiques catalanes.
L’any 2022, Catalunya va rebre la visita d’1,2 milions de turistes alemanys que van deixar més de 1.200 milions d’euros. Tot i que aquestes dades es troben lleugerament per sota les dades del 2019, l'any que va tenir els registres més elevats de la història, el 2022 ha augmentat la despesa mitjana per turista situant-se als 990€, un 15% més respecte els registres de 2019. Aquestes mètriques van en línia amb les actuacions que s’estan duent a terme per orientar la destinació cap a un model turístic responsable que vol reduir les externalitats negatives del turisme i focalitzar-se més en indicadors com la despesa turística, el retorn positiu en el territori i la convivència entre turista i resident.
Empreses i institucions catalanes presents a la ITB
A l’estand de l’Agència Catalana de Turisme hi son presents:
- Patronat de Turisme de Costa Brava Girona: Empuriabrava - Castelló d’Empúries
- Patronat de Turisme de la Diputació de Barcelona: Castelldefels, Costa de Barcelona-Maresme
- Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona - Costa Daurada: Cambrils, Cunit, El Vendrell, Tarragona, Vila-seca - La Pineda Platja.
- Empreses: Across Spain DMC & Leisure Travel, AQUA Hotel Grup, Breathing Land, Htophotels, iTravex, Pola Giverola laTroupe Resort, Sagalés Coach Hire Services, Set Travel, Viajes Olympia, Vueling Airlines.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @treballcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat