Territori

TER

El Govern licita el projecte constructiu per a la integració urbana de la línia de Ferrocarrils a Igualada

query_builder   14 març 2023 15:14

event_note Nota de premsa

El Govern licita el projecte constructiu per a la integració urbana de la línia de Ferrocarrils a Igualada

  1. L’objectiu d’aquesta actuació, amb una inversió global de 31 milions, és eliminar l’actual pas a nivell que hi ha a l’avinguda Montserrat i, a partir d’aquest punt, realitzar la integració urbana del ferrocarril fins a la nova estació d’Igualada, que serà soterrada i s’ampliarà
  2. Es generarà una zona amb nou espai intermodal entre el tren, bus, bicicleta, taxi i altres serveis de micromobilitat
TER
El conseller Fernàndez, amb l’alcalde d’Igualada i la vicepresidenta primera del Parlament, Alba Vergés, avui presentant el projecte.
{"name":"2023/03/14/15/09/c6707bce-a3df-4765-83a8-f74114ac5936.JPG","author":"TER","type":"0","location":"0","weight":1877717}

El conseller de Territori, Juli Fernández i Olivares, l’alcalde d’Igualada, Marc Castells i Berzosa, acompanyats del president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Toni Segarra i Barreto, han visitat avui l’estació d’Igualada d’FGC on el conseller ha anunciat que, un cop aprovat ja l’estudi informatiu de l’actuació, avui es licita la redacció dels projectes constructius d’obra civil i d’arquitectura que permetran dur a terme la supressió del pas a nivell de la línia a la ciutat d’Igualada i la urbanització del traçat fins a l’estació terminal. Els dos projectes s’han licitat per un import global de 582.000 euros i un termini màxim de redacció de 12 mesos.

El conseller ha destacat que el compromís del Govern amb Igualada i amb millorar la vida de la ciutadania. “D’aquí a dotze mesos tindrem el projecte constructiu i tindrem la capacitat de tirar endavant les obres. I aconseguirem guanyar un espai verd per a Igualada i una zona d’intercanvi modal entre el transport amb ferrocarril, amb bicicleta, amb bus o a peu”, ha detallat.

Fernàndez ha posat en valor, també, “els efectes positius que el projecte d’integració urbana tindrà sobre la contaminació acústica. Per tant, és una oportunitat des del punt de vista del guany per a la ciutat, de millora de la capacitat del transport públic però també de millora de la salut de les persones”.

L’objectiu d’aquesta actuació, amb una inversió global de 31 MEUR, és eliminar l’actual pas a nivell que hi ha a l’avinguda Montserrat i, a partir d’aquest punt, realitzar la integració urbana del pas del ferrocarril fins a la nova estació d’Igualada, que serà soterrada i s’ampliarà. Així, per a l’estació, l’estudi informatiu planteja la construcció d’un espai intermodal com a punt generador de mobilitat on confluirien la línia de Ferrocarrils, diferents línies d’autobusos, taxis, bicicletes i altres serveis de micromobilitat. En aquest sentit, l’estudi ha tingut en compte una visió a curt i a mig-llarg termini a fi d’integrar l’estació d’autobusos i un possible nou aparcament soterrat per a uns 325 vehicles (inclosos vehicles per a persones amb mobilitat reduïda i elèctrics), per tal de facilitar l’intercanvi modal.

TER
Àmbit de l'actuació.
{"name":"2023/03/14/15/10/24522dc1-7dd4-418a-981f-966f920f4360.png","author":"TER","type":"0","location":"0","weight":2384732}

L’actuació també inclou la recuperació de l’espai urbà en superfície. En aquest sentit, es donarà continuïtat al passeig de Mossèn Jacint Verdaguer i s’endreçarà l’entorn integrant la urbanització de l’avinguda Montserrat i el pont de la Riera d’Òdena, ampliant la passarel·la de vianants i recuperant l’espai de l’antiga traça al costat de l’escola


1  

Imatges

TER

TER 1877717