1. Els treballs de desviament de serveis afectats previs a l’obra de connexió de les línies d’FGC del Vallès i Llobregat-Anoia comportaran el tall del túnel entre els carrers Mèxic i Llançà

Els treballs previs per a la connexió de les línies d’FGC del Vallès i Llobregat-Anoia comportaran afectacions a la mobilitat a la Gran Via, a Barcelona, entre l’1 i el 10 d’abril. En concret, les tasques de desviament de serveis afectats que es duran a terme requeriran el tancament del túnel viari de la Gran Via a la plaça Espanya, entre els carrers Mèxic i Llançà. Aquestes afectacions s’han programat tenint en compte el menor trànsit que es produeix durant aquestes dies a l’entorn de Setmana Santa.


Així, el túnel viari –que forma el sentit Besòs de la Gran Via en aquest tram– es tancarà a partir de les 6 hores de l’1 d’abril, i es reobrirà a la circulació el 10 d’abril, a les 14 hores. Com a via alternativa, es recomana utilitzar les Rondes. Existiran restriccions de trànsit a Gran Via a partir de la plaça Cerdà, ja que només serà possible creuar la plaça a través de la calçada lateral.


Els treballs previs per a la connexió de les línies Llobregat-Anoia i Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que té en marxa el Departament de Territori van començar el juliol passat i compten amb una inversió de 6,5 MEUR. A més de la restricció al túnel viari de plaça Espanya, les tasques d’execució de rases i canalitzacions dels serveis afectats suposen actualment l’ocupació d’alguns carrils de circulació de vehicles en els àmbits corresponents a la futura estació d’Hospital Clínic i a la nova estació de Gràcia.


Més cobertura i connectivitat ferroviària


El perllongament de la línia Llobregat-Anoia millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic en una zona densament poblada de Barcelona que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància. També afavorirà la connectivitat del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d’FGC.


Amb una inversió total de 430 MEUR, la prolongació d’aquesta línia comportarà la construcció, mitjançant tuneladora, de 4 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions, així com la remodelació de les estacions de Plaça Espanya i Gràcia. Territori preveu iniciar l’obra civil del túnel i de les estacions aquest estiu i, en paral·lel, es redactaran els projectes i es programaran les obres d’instal·lacions i d’arquitectura de les estacions corresponents.


1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 379361