1. Des d’ahir diumenge a les 12:00h fins a les 20:00h d’avui Dilluns de Pasqua, han tornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 527.000 vehicles, un 88% de la previsió
  2. Els problemes circulatoris més destacats d’avui diumenge s’han registrat sobretot al matí a l’AP-7, l’N-340, la C-16 i les vies del litoral català tant a Girona com Tarragona
  3. En aquesta operació de Setmana Santa s’han registrat dues víctimes mortals, mentre el 2022 van ser 5 persones les que van morir


El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que des d’ahir diumenge 9 d’abril a les 12.00h fins a les 20.00 hores d’avui Dilluns de Pasqua, han tornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 527.000 vehicles, un 88% dels 600.00 previstos.


Aquesta Setmana Santa ha estat un període d’alta mobilitat i com ha destacat el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel “Hi ha hagut un total de 45 vies afectades per retencions, sobretot a la zona litoral. L’AP-7 ha pogut contenir les retencions gràcies a les restriccions, els carrils addicionals i el servei de grues” i ha afegit “s’han pogut reduir les retencions en un 30% respecte l’any passat”. De fet, avui els carrils addicionals aplicats a aquesta autopista porten mésde deu hores oberts i això ha facilitat el drenatge d’aquesta via.


Els principals problemes de l’autopista AP-7 s’han concentrat entre Martorell i Vendrell i entre Vendrell i Terres de l’Ebre. Lamiel ha incidit “Les causes d‘aquestes retencions a l’Ebre són estructurals, ja que només tenen dos carrils”. De fet, l’enllaç de l’AP2 amb l’AP7 també ha generat molts problemes i congestions en els retorns d’ahir diumenge i d’avui dilluns. Pel que fa a les retencions respecte el 2022 hi hagut una reducció del 5%. En el cas de l’AP-7 al seu tram nord les dificultats han estat una conseqüència d’una infraestructura insuficient tant la pèrdua d’un carril entre Mollet i Montornès, la conjunció de la C33 i l’AP7 i la connexióde l’AP7 i la C60.


Enguany a diferència d’altres operacions especials de Setmana Santa les retencions han estat vinculades al volum de vehicles i no derivades d’accidents. La previsió realitzada per l’SCT per a l’operació retorn d’aquest 2023 ha estat bastant precisa.


Anàlisi sinistralitat Setmana Santa


En aquesta operació retorn de Setmana Santa s’han registrat dues víctimes mortals: el divendres 7 d’abril, a L-310 a Tàrrega (Urgell) una sortida de via d’un vehicle va provocar la mort d’un home de 22 anys i el dissabte 8 d’abril una col·lisió lateral entre un turisme i una motocicleta a l’N-240 a Tarragona (Tarragonès) va provocar la mort d’un menor.


Fins ara, hi ha una reducció d’accidents mortals del 18% respecte al 2019 i un 6% menys respecte el 2022: Pel que fa a víctimes mortals, fins els 24 hores d’avui, són un 5% menys que el 2019, mentre el 2022 van morir el mateix nombre de víctimes mortals, dues. Durant la Setmana Santa del 2022 van morir 5 persones, en ambdues fases, enguany han estat 2 joves. Aquestes víctimes mortals s’han produït la zona de vacances i no en els grans episodis de mobilitat durant la sortida i durant el retorn.