. Les noves instal·lacions es posaran en marxa a principis del proper mes de maig al carrer Pau Claris, 158, i substituiran les que els dos cossos policials han mantingut obertes al carrer Aragó, 332, des del 19 d’abril de l’any 2021

. Aquestes dependències policials ubicades al centre de la ciutat serveixen per mantenir una relació pròxima, constant i permanent entre la policia i la ciutadania, valors que sostenen el servei i el compromís policial

. Des de la posada en marxa de l’OAC al carrer Aragó, ara fa dos anys, s’han tramitat més de 15.000 denúncies, majoritàriament per furts i robat

L’actual Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana de Barcelona de recollida de denúncies ubicada al districte de l’Eixample es trasllada del carrer Aragó, 332, al carrer Pau Claris, 158. A partir d’aquest dilluns, 17 d’abril, les actuals dependències policials tancaran al públic i el servei policial es traslladarà a les noves instal·lacions que es posaran en funcionament durant la primera setmana del proper mes de maig.

Aquesta Oficina conjunta d’Atenció Ciutadana (OAC) dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana continuarà oferint el mateix servei a aquelles persones que viuen i transiten per la ciutat. Ubicada també en ple centre de Barcelona, al carrer Pau Claris,158, continuarà donant resposta a les necessitats de seguretat expressades per la ciutadania i servirà per mantenir el servei policial al centre de la ciutat.

Sota comandament dels Mossos d’Esquadra

L’OAC funciona sota el comandament orgànic i funcional dels Mossos d’Esquadra i ofereix un servei permanent durant tot l’any amb un horari d’atenció al públic de dilluns a divendres de 07:00 a 22:00 hores, i els caps de setmana de 09:00 a 21:00 hores. Hi haurà 4 punts d’atenció directa al ciutadà destinats única i exclusivament a la recollida de denúncies al ciutadà.

Així mateix, es manté el servei de traducció, actualment de 10 a 18:00 hores, i no es descarta que s’ampliï aquesta franja horària de cara a l’estiu. Amb la voluntat d’assolir la màxima eficiència en el servei, l’atenció al ciutadà es presta de manera indistinta pels agents dels Mossos d’Esquadra i de la Guàrdia Urbana.

Aquesta OAC actua com a complement de les oficines de denúncies ubicades a les seus de les comissaries dels dos cossos policials que hi ha al districte de l’Eixample. Com a qualsevol altre oficina de recepció de denúncies, el ciutadà també pot tramitar les gestions que necessita a través de la cita prèvia, un servei policial encaminat a reduir el temps d’espera i per facilitar i millorar l’atenció a la ciutadania

També amb la finalitat d’oferir una atenció més àgil i reduir el temps d’espera, es facilitarà que des d’aquesta OAC conjunta determinades infraccions penals puguin ser denunciades mitjançant formularis de denúncia (tríptics).

Un servei per a ciutadans i ciutadanes, turistes i comerciants

Des de la posada en marxa de l’OAC al carrer Aragó, el mes d’abril de l’any 2021, els agents dels dos cossos policials han tramitat més de 15.000 denúncies, majoritàriament relacionades per furts i robatoris, i més de 7.000 procediments, com ara autoritzacions a menors per viatjar a l’estranger i tramitació de pèrdues d’objectes.

Àrea de Comunicació

Barcelona, 15 d’abril 2023