- Funció Pública apunta a l’empresa encarregada de dur a terme l’organització de les proves i obrirà també una investigació interna
La Secretaria d’Administració i Funció Pública demana disculpes per les incidències i errors logístics en l’organització de la realització de les proves d’aquest dissabte a totes i tots els aspirants que han concorregut a la seva realització, i manifesta el seu compromís per garantir el respecte als principis de mèrit, capacitat i igualtat en l’accés a l’ocupació pública en les diferents convocatòries de processos selectius d’estabilització. Així mateix, anuncia que obrirà una investigació interna per esclarir els fets.
A la vista de les incidències produïdes en la realització de les proves selectives, principalment en la correcta organització d'aquestes, la Secretaria d’Administració i Funció Pública ha sol·licitat un informe a l’Oficina de Selecció de Personal de la Direcció General de Funció Pública a l’efecte de determinar el seu abast i les conseqüències que se’n podrien derivar.
En funció del que resulti d’aquest Informe, la SAFP iniciarà les actuacions que siguin necessàries per depurar les responsabilitats que s’escaiguin i, concretament, si les incidències, com sembla a priori, poden ser imputables a l’empresa contractista de la gestió de les proves selectives, instarà la declaració de responsabilitat. És en aquest sentit que també s’ha encarregat la valoració jurídica de l’expedient de contractació per tal que, en funció del que resulti de l’informe sol·licitat a la Direcció General de la Funció Pública, puguin concretar-se les responsabilitats contractuals de l’empresa adjudicatària del contracte per si resulta un incompliment greu i negligent de les clàusules essencials de la contractació establertes en el plec de prescripcions tècniques particulars, instant en el seu cas la resolució de l’esmentat contracte així com la reparació dels possibles perjudicis ocasionats.