Servei Català de Trànsit

SCT

Balanç de les incidències viàries més destacades del retorn de l'1 de maig

query_builder   1 maig 2023 20:50

event_note Nota de premsa

Balanç de les incidències viàries més destacades del retorn de l'1 de maig

Des de les 19:30 h fins a les 20:00h d’avui dilluns 1 de maig, han tornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 190.000 vehicles, un 70% de la previsió


El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que des de les 12.00 h fins a les 20.00 hores d’avui dilluns pont de l’1 de maig, han tornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 190.000 vehicles, un 70% dels 270.00 previstos. Aquest retorn ha estat esglaonat, ja que molts conductors van tornar en el transcurs de diumenge, on es van registrar intensitats de retorn superiors a altres anys sobretot durant el matí.

L’operació retorn d’aquest cap de setmana llarg de l’1 de maig, s’ha vist complicada per la pluja i la calamarsa. L’AP-7 nord i la C-32 nord ambdues amb 10 km de retenció han estat les vies més afectades .

Pel que fa a l’operació sortida, que es va dur a terme entre divendres i dissabte, un total de 480.000 vehicles van sortir l’AMB, un 10% més de la previsió que era 440.000 vehicles. Les principals congestions i retencions es van produir en tres vies distribuïdores de la mobilitat: la Ronda de Dalt (B-20), la Ronda Litoral (B-10) i l’AP-7.

El divendres, les rondes van presentar pics de retencions de 43 km, mentre que el sistema AP-7/B-30 va presentar pics de retencions de 49 km.

En el cas de dissabte, els problemes principals es van concentrar a l'AP-7 Papiol-Martorell, per les incorporacions de la B-23 al Papiol i de l'A-2 a Martorell; i, a l'AP-7 a la unió amb la C-33 entre Sant Perpètua de la Mogoda i Granollers, afectant també la C-33. Aquestes retencions sistèmiques a la zona de Parets del Vallès deriven de la pèrdua de carrils en aquesta zona de l'autopista AP-7 que passa de 4 a 2 carrils. Durant l’operació sortida les congestions van ser degudes principalment a la circulació.


GESTIÓ DEL TRÀNSIT

L’activació de les grues del SCT de trànsit ha ajudat a resoldre accidents que s'han produït a l'AP-7 durant la sortida del cap de setmana i també aquest dilluns a la tarda.

La pluja ha impedit que es poguessin obrir el carrils addicionals de la C-32 nord a Llavaneres i el de l'AP7 nord entre Montornès del Vallès i Sant Celoni. No obstant això, el fet que no s'hagin produït accidents remarcables al nord de l'AP-7 ha ajudat a donar més fluïdesa a la intensitat de vehicles durant el retorn.

Al sud de l'AP-7 s’ha pogut obrir el carril addicional i s’ha pogut gestionar amb rapidesa els trams de congestió i retenció entre Vilafranca del Penedès i el Papiol.

En el cas de les mesures de restricció a camions i la limitació a la circulació d’aquest, junt a la circulació per la dreta, han funcionat de manera molt positiva i ens han permès tant donar més capacitat a l’AP-7 i millorar la seguretat viària, especialment en aquest escenari de pluja i tempestes al nord de l'AP-7.

Destacar que aquest conjunt de mesures han permès, malgrat la pluja i la calamarsa, que a les 19 hores es pogués reduir el pic de retencions de la xarxa viària en un 15% respecte el pic de retencions de l'1 de maig del 2022.


SINISTRALITAT RETORN

Lamentar la mort de dues persones en dos accidents mortals, aquesta tarda de diumenge. Una de les víctimes a BP-5107 a Sant Pere de Vilamajó i l’altra víctima mortal a l’autopista C-32 nord a l’alçada de Calella. Lescausesde les morts s’estan investigant.



El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia