Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Xavier Castella i Josep Puxeu presenten el projecte de modernització de regadius de Valls

Fotografia de la presentació
El secretari general del Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Xavier Castella, i el secretari d’Estat de Medi Rural i Aigua, Josep Puxeu, han presentat aquest matí el projecte de les obres de modernització de regadius de la ciutat. L'acte, que s'ha celebrat a la Cambra de Comerç de Valls, també ha comptat amb la participació de l'alcalde de Valls, Abert Batet; i el president de la Comunitat de Regants de Valls. A més, hi han assistit el president de SEIASA del Nordest, Joaquín Molinos; el delegat del Govern al Camp de Tarragona, Xavier Sabaté, i el director territorial d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR), Xavier Vicens; la subdelegada del govern de l'Estat a Tarragona, Teresa Pallarès.

El projecte de millora del reg per a la reutilització d'aigües residuals a la zona de torrents de Valls té un pressupost de 8.951.769 euros, beneficiarà a 444 regants i afectarà a 364 hectàrees situades majoritàriament al terme municipal de Valls. Els treballs impulsats pel Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí (MARM) i promoguts per SEIASA del Nordest, van sortir ahir a informació pública i es preveu que s’iniciïn el proper mes de novembre. El 50% del finançament de l'actuació va a càrrec del Ministeri, mentre que el 50% restant es completa amb les aportacions del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural de la Generalitat i la Comunitat de Regants de Valls.
 
Els treballs previstos consistiran en la substitució de l'actual sistema de reg per gravetat, a través de sèquies amb aigües depurades, per un nou sistema de reg a la demanda mitjançant una xarxa de canonades a pressió que millorarà substancialment la disponibilitat d'aigua per a regadiu.
 
El nou sistema consisteix en la recollida d'aigües procedents de l'EDAR de Valls, del torrent de Puig i excedents de reg de Santa Magdalena, en una bassa de captació per elevar-les a una segona bassa de regulació des de la que s'impulsarà una xarxa de pressió forçada, fins l'hidrant. A més, es contemplen altres infraestructures com el sistema de telecontrol i la línia elèctrica subterrània de mitja tensió, per alimentar les instal·lacions.
 
A més del nou sistema, s'inclouen altres actuacions com l'adequació del canal d'Adrover, la captació de l'excedent des de la sèquia de Marsala fins la bassa de captació, així com la construcció de dues estacions de bombeig. El projecte també preveu una xarxa de pressió forçada a hidrant, una xarxa terciària a presa de parcel·la, i un sistema de telecontrol a demanda.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia