Territori

TER

FGC posa en servei dues de les cinc noves locomotores duals per al transport de mercaderies que redueixen les emissions contaminants

query_builder   4 maig 2023 12:53

event_note Nota de premsa

FGC posa en servei dues de les cinc noves locomotores duals per al transport de mercaderies que redueixen les emissions contaminants

  1. Les noves unitats, de la sèrie 257, permetran disminuir un 66% les emissions de CO2, reduiran també el consum de gasoil entre el 57% i el 66%, així com el soroll
  2. El transport de sals potàssiques i de cotxes que opera Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya elimina 29.076 desplaçaments de camió a l’any


TER
El conseller Fernàndez durant la visita avui al Centre Operatiu de Martorell, amb les noves locomotores.
{"name":"2023/05/04/12/42/77341d73-5bfa-4576-9e59-fd0f87d8e5c6.jpg","author":"TER","type":"0","location":"0","weight":1202782}


El conseller de Territori, Juli Fernàndez i Olivares, i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Toni Segarra i Barreto, han visitat aquest matí el Centre Operatiu de Martorell (COM), coincidint amb la posada en servei de dues de les cinc noves locomotores, de la sèrie 257, que ha adquirit FGC per a realitzar el transport de mercaderies. Durant les properes setmanes està previst que entrin en circulació les altres tres. La compra de les cinc unitats ha suposat una inversió de 30,2 milions d’euros.

Les noves locomotores, que substituiran les actuals, de la sèrie 254 (dièsel), són duals i permetran la tracció elèctrica o amb dièsel. Concretament, circularan amb tracció elèctrica en els trams que actualment ja disposen de catenària (Manresa – Martorell – Sant Boi), i dièsel en la resta de trams. El fet de disposar d’alimentació dual i traccionar amb electricitat reduirà l’emissió de fums i de soroll, respecte a una màquina de tracció amb motor de combustió. Així, permetran reduir el consum de gasoil entre un 57% i un 66% i suposaran una reducció global de les emissions contaminants del 66%. En la mateixa línia, el nou material mòbil de mercaderies serà reciclable en un 95%.

Les locomotores 257, de 20 metres de longitud i 3,9 metres d’alçada, tenen un pes de 90 tones i incorporen diverses millores respecte a les locomotores 254 dels anys 90, entre les quals destaquen la fiabilitat, el fre elèctric regeneratiu, el canvi de tracció automàtic i la reducció del soroll així com millores tecnològiques i també ergonòmiques per al personal de conducció.

Les unitats adquirides, fabricades per Stadler, s’utilitzaran per al transport ferroviari de sals potàssiques, amb càrrega a les mines de Súria de la companyia ICL; i de vehicles, des de la factoria SEAT de Martorell, amb descàrrega al port de Barcelona.

El transport de mercaderies prestat per Ferrocarrils permet fomentar el transport sostenible ja que afavoreix el transport per ferrocarril en lloc de per carretera. L’any passat va permetre eliminar 29.076 desplaçaments en camió.

Un centre de referència

El Centre Operatiu de Martorell (COM), ubicat al costat de l’estació de Martorell Enllaç de Ferrocarrils, és el centre de referència dins el servei ferroviari de la línia Llobregat-Anoia. L’any 2021 es va inaugurar el nou edifici del COM, sorgit de la reordenació del complex que Ferrocarrils tenia en aquesta estació, i es van dur a terme obres a la platja de vies i millores a la catenària i a la senyalització ferroviària. En la mateixa línia, es va realitzar una urbanització de l’entorn del recinte del COM que va permetre consolidar el voltant de les edificacions i l’arranjament d’un nou aparcament per al personal d’FGC. Les diferents actuacions realitzades han convertit el complex en una infraestructura de primer nivell per afrontar el salt d’escala que farà el servei de la línia Llobregat-Anoia els propers anys.

2  

Imatges

Foto 1

Foto 1 1202782

Foto 2

Foto 2 1432445

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia