Polítiques Digitals

El secretari Marcén dona la benvinguda a la Jornada sobre Llenguatge Planer a la seu de l'EAPC

La Generalitat organitza una jornada per fomentar l'ús del llenguatge planer en les administracions públiques

query_builder   10 maig 2023 16:09

event_note Nota de premsa

La Generalitat organitza una jornada per fomentar l'ús del llenguatge planer en les administracions públiques

El secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital, Sergi Marcén ha donat la benvinguda a la Jornada de formació sobre l’ús de llenguatge planer dirigida a treballadores i treballadors públics que han organitzat, conjuntament, la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana i l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. També hi han participat la directora general de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, Ester Manzano; la directora general d’Administració Digital, Núria Espuny, i la subdirectora d’Atenció Ciutadana, Ester Peña.

En la seva intervenció, Marcén ha destacat que “hem d’aconseguir que l’administració sigui propera, proactiva i capaç d’avançar-se a les necessitats de la ciutadania”. Al mateix temps, ha celebrat l’impuls que la sessió representa en el procés de transformació de les administracions públiques així com el paper que el llenguatge planer juga en la creació de serveis públics més accessibles i àgils.

La jornada, a la qual han assistit treballadors de la Generalitat i de les administracions locals, ha tingut per objectiu traslladar a les diferents unitats els pilars del llenguatge planer i promoure la utilització d’una escriptura més simple, clara en totes les comunicacions i sistemes de l’administració.

En aquest sentit, s’ha aprofitat per destacar els beneficis i impactes que l’adopció d’aquest tipus de llenguatge té per la ciutadania al mateix temps que ha explorat els reptes que comporta la seva aplicació, especialment en l’àmbit del dret. Així mateix, també s’ha fet un repàs d’alguns dels exemples i accions que s’han dut a terme des de la Generalitat a l’hora d’aplicar aquest model.

Entre els ponents hi havia, a més de les directores i subdirectora que depenen de la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital, Aranzazu Colom, directora general de Serveis Consultius i Coordinació Jurídica de la Generalitat; Elvira Riera, subdirectora general de Política lingüística; Irema Ferrez, responsable de tramitació entenedora a la Subdirecció General d'Innovació i Administració Digital; Anna Arnall, lingüista especialitzada en llenguatge jurídic; Ona Domènech, professora dels Estudis d'Arts i Humanitats de la UOC, i Mar Forment, professora de la UB i vicedirectora de la Càtedra UB-DIBA de Comunicació Clara aplicada a les Administracions Públiques.

El llenguatge planer una eina que apropa la ciutadania a les administracions

El llenguatge planer, també conegut com a llenguatge senzill o llenguatge ciutadà, és un “estil d'escriptura simple i eficient que permet als lectors comprendre fàcilment el text escrit. Es basa en l'ús d'expressions concises i clares, una estructura lingüística ordenada i un bon disseny del document”, segons el TERMCAT. Aquest estil d'escriptura ajuda el lector a entendre el contingut la primera vegada que el llegeix.

Des de l’administració s’aplica en notícies, continguts web i tràmits per tal de comunicar de manera més eficient, millorar l’experiència ciutadana i incrementar la confiança de la ciutadania.

Des de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, posen a l’abast de tothom materials divulgatius sobre el llenguatge planer.

Digitalització
Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia