Sala de premsa

event_note Nota de premsa

El vicepresident del Govern subratlla la importància de "l'extensa presència internacional de la societat civil catalana"


Josep-Lluís Carod-Rovira presideix l'acte de lliurament de la primera edició dels Guardons a la Projecció Internacional

El PEN Català, la Jove Cambra Internacional i Fèlix Martí i Ambel han rebut el reconeixement del Govern per la seva tasca internacional

El vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha presidit aquesta tarda l’acte de lliurament dels Guardons a la Projecció Internacional de les organitzacions catalanes, on ha destacat la importància de “l’extensa presència internacional de la societat civil catalana”. El PEN català, la Jove Cambra Internacional i Fèlix Martí i Ambel,  han estat guardonats per la seva destacada tasca de projecció internacional de Catalunya.Durant l’acte també s’ha presentat el llibre 200 i +. La internacionalització de les entitats catalanes que recull l’experiència d’internacionalització de nou entitats catalanes de sectors diversos. El lliurament dels guardons també ha comptat amb la participació de la viceconsellera d’Afers Exteriors i Cooperació, Roser Clavell i el director general de Projecció Internacional d’Organitzacions Catalanes, Ignasi Doñate.
 
Durant la seva intervenció, el vicepresident del Govern ha destacat que  “Catalunya i la seva gent sempre ha tingut vocació internacional, vocació de ser presents al món”, fins i tot abans queCatalunya recuperés la seva autonomia l’any 1980. Per Josep-Lluís Carod-Rovira “la projecció d’aquesta catalanitat constitueix una condició bàsica del reconeixement internacional de Catalunya com a país, la seva legitimitat per a decidir com a comunitat històrica i de futur la seva contribució al concert de les nacions lliures”.
 
Josep-Lluís Carod-Rovira ha posat de manifest entitats com les guardonades són “la nostra diplomàcia pública que sovint arriben allà on no arriben les institucions que ens haurien de defensar internacionalment”. En aquest sentit, el vicepresident ha manifestat que els guardonats representen el millor de Catalunya present arreu del món : “la defensa de la llibertat, l’excel·lència, creativitat, imaginació, capacitat d’arriscar-se i emprendre projectes nou, i tot amb el nom de Catalunya per davant, de forma desacomplexada, sense intermediaris, filtres o impediments”.
 
Per la seva banda, la viceconsellera d’Acció Exterior i Cooperació, Roser Clavell, ha exposat que la projecció internacional de les organitzacions catalanes, constitueix “un element cabdal per a la configuració de la imatge internacional de Catalunya i de la nostra societat”. En aquest sentit, ha lloat la tasca que realitzen les organitzacions, ja que és “una de les vies més creïbles per donar a conèixer el nostre país”  
 
Els guardons
 
Els guardons a la projecció internacional s’atorguen a aquelles organitzacions catalanes, comunitats catalanes a l’exterior i personalitats que han destacat de manera especial per donar a conèixer les pròpies entitats i la seva realitat al món, així com la projecció internacional de Catalunya. Amb aquests guardons, que enguany es concedeixen per primera vegada, la Generalitat, a través el Departament de la Vicepresidència, vol reconèixer la tasca internacional de les organitzacions catalanes.
 
En la seva primera edició, els guardonats han estat el PEN Català, per la seva trajectòria internacional, per haver estat des de la seva fundació l’any 1922 una plataforma per a la projecció internacional de la literatura i dels escriptors i escriptores dels territoris de parla catalana. També ha estat guardonada la  Federació Catalana de Joves Cambres – Jove Cambra Internacional Catalunya per la fita internacional aconseguida; sis guardons europeus durant la celebració de l’entrega de premis als millors programes en el marc de la Conferència Europea de Joves Cambres. El tercer guardonat ha estat Fèlix Martí i Ambel per la seva la tasca internacional a nivell individual, per la defensa de la identitat catalana i per la promoció d’iniciatives internacionals a favor de les llengües, les cultures i els drets dels pobles. Martí, que va ser director del Centre UNESCO de Catalunya i actualment n’és president d’Honor des del 2003, va rebre la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya 2002 i la Medalla d’Honor de la ciutat de Barcelona 2006.
 
El llibre: 200 i +. La internacionalització de les entitats catalanes
 
El llibre 200 i +. La internacionalització de les entitats catalanes, que identifica les prop de 250 entitats que treballen en la projecció internacional de Catalunya, recull l’experiència de nou entitats catalanes que han fet del procés d’internacionalització un dels eixos cabdals de la seva actuació. Es tracta del testimoni de diverses organitzacions que participen en àmbits d’actuació diferents amb necessitats i exigències diferents, però que comparteixen l’experiència d’haver incorporat la internacionalització com a estratègia de desenvolupament. I és que en els darrers anys l’increment de la internacionalització de les organitzacions catalanes ha estat del 172%. Segons el vicepresident del Govern, aquest llibre contribueix “a la necessària reflexió sobre l’espai que compartim les institucions polítiques i la societat civil catalana en la seva tasca pròpia i específica de projecció internacional de Catalunya”.

Us adjuntem dues fotografies de l'acte i el dossier de premsa (FOTOGRAFIA: MIQUEL COLL)
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia