1. Avui s’estrena “Al mar!” un projecte transmèdia presentat per l’ambaixadora europea del Pacte Climàtic, Carlota Bruna, al voltant de les activitats nàutiques i familiars de la costa catalana que inclou consells relacionats amb la sostenibilitat
  2. Aquestes propostes són fruit d’un acord de col·laboració entre l’ACT i el canal infantil de la televisió pública
  3. El turisme nàutic és estratègic per Catalunya perquè permet desestacionalitzar la temporada, desconcentrar zones no tant desenvolupades i incrementar la despesa al territori


La jove i coneguda activista en defensa del medi ambient i els animals, i ambaixadora del Pacte Climàtic de la Unió Europea, Carlota Bruna, presenta, a partir d’avui, el programa “Al mar!”, la nova proposta del SX3 centrada en el mar i el litoral català que aposta per la descoberta del territori, les activitats en família i els valors de la sostenibilitat.

Aquesta iniciativa és fruit d’un acord de col·laboració entre el canal infantil de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i l’Agència Catalana de Turisme, del Departament d’Empresa i Treball, en què també participen el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i la Diputació de Barcelona.

La col·laboració entre el SX3 i l’Agència Catalana de Turisme es va estrenar aquesta primavera amb les noves aventures de “Lara i Kali”, que des del passat mes d’abril està emetent la seva segona temporada acompanyada d’un munt de propostes a les plataformes digitals del canal infantil per fer activitats en família a la natura d’arreu del territori.

Conèixer les propostes nàutiques i esportives a Catalunya amb la Carlota Bruna

Des d’avui, Dia del Medi Ambient, i fins a l’octubre, s’emetran setmanalment en diferents horaris els vint capítols d’“Al mar!”. Cadascun està centrat en una activitat nàutica, com la vela, el surf, el caiac o el rem, i es desenvolupen en diverses localitzacions costaneres d’arreu del país, on la presentadora coneixerà joves practicants, alguns coneguts i d’altres anònims.

“Al mar” anirà acompanyat d’un munt de noves activitats en família per fer arreu del territori, moltes d’elles gratuïtes amb el carnet del SX3, i convidarà a participar en concursos a SX3.cat, en què es podran guanyar caps de setmana que inclouen nits d’hotel i experiències exclusives a la Costa Brava, la Costa Daurada, la Costa de Barcelona i les Terres de l’Ebre.

A més, amb l’estrena de cada capítol, es publicaran a les plataformes digitals del SX3 consells de sostenibilitat i moments inèdits del programa amb escenes divertides. A l’Instagram i el TikTok del SX3, la Carlota Bruna explicarà, per exemple, què es pot fer si es troben nius de tortugues a la platja o bé iniciatives al voltant de la recollida de plàstics al mar. A les peces de navegació i de caire familiar, hi haurà consells sobre com es pot entrar en un caiac sense bolcar i com navegar en un veler sense marejar-se. El projecte oferirà també recomanacions digitals per tal que les famílies gaudeixin de la costa catalana.

Turisme familiar i esportiu: segments estratègics de les destinació catalana

El turisme familiar i esportiu són segments estratègics en la promoció turística de la destinació catalana. Per aquesta raó, des de l’Agència Catalana de Turisme es treballa per fomentar l’oferta turística familiar i esportiva, i posar en valor Catalunya com una destinació idònia per gaudir de vacances en família durant tot l’any o realitzar estades esportives, sigui de manera individual o en equip.

Les marques d’especialització en aquest tipus de turisme formen part del pla de treball de Turisme de la Generalitat per segmentar la promoció dels municipis catalans, ajudant-los a visibilitzar la seva oferta turística de qualitat i especialitzada en satisfer les necessitats de tots aquells que viatgen amb criatures petites o que volen practicar diferents modalitats esportives.

Actualment, a Catalunya hi ha 27 destinacions certificades dins el programa familiar amb uns 500 afiliats. La certificació Platja en Família compta amb 19 destinacions: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Castell-Platja d’Aro, Lloret de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador i Torroella de Montgrí-L’Estartit, a la Costa Brava; Calella, Castelldefels, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Santa Susanna i Vilanova i la Geltrú, a Costa Barcelona; i Calafell, Cambrils, el Vendrell, Salou i Vila-Seca/La Pineda Platja, a la Costa Daurada. I la certificació Natura i Muntanya en Família compta amb 8 destinacions: Muntanyes de Prades, Berga, les Valls d’Àneu, la Vall de Boí, la Vall d’en Bas-Les Preses, els Ports, la Vall de Camprodon i Pirineus-Noguera Pallaresa. A més, hi ha 19 equipaments familiars i agències de viatges certificades i especialitzades en aquest segment.

D’altra banda, el 2003, l'Agència Catalana de Turisme va crear la seva Marca de Turisme Esportiu, una distinció que s'atorga als municipis, equipaments i empreses especialitzades que compleixen els estàndards de qualitat en les diferents disciplines esportives i els reconeix l'excel·lència en els recursos i els serveis per a realitzar la pràctica esportiva o gaudir d'esdeveniments i campionats a esportistes d'elit, professionals i fans dels grans esdeveniments esportius.


Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

  1. Twitter: @turismecat
  2. Youtube: https://www.youtube.com/turismecat

3  

Imatges

L'ambaixadora europea del Pacte Climàtic, Carlota Bruna.

L'ambaixadora europea del Pacte Climàtic, Carlota Bruna. 281811

"Al mar!", la nova proposta del SX3 centrada en el mar i el litoral català.

"Al mar!", la nova proposta del SX3 centrada en el mar i el litoral català. 156621

Carlota Bruna presenta el programa "Al mar!"

Carlota Bruna presenta el programa "Al mar!" 347381